2012-07-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Det är väldigt intressant att se feminister använda härskartekniker så fort de vet att de är ute och cyklar.

Du kan återkomma när du lärt dig diskutera som en vanlig människa. Tills dess ignoreras du.

Det är du som inte diskuterar som en "vanlig människa". Det blir inte mycket till diskussion när du underlåter att svara på frågor, vet du.
Citera
2012-07-02, 15:24
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Man har en annan relation till sina föräldrar än man har till personalen på förskolan. Å andra sidan ingår det i deras yrkesroll att svara på frågor om tuttar. Som mamma får man ställa upp med tuttkläm. Inom rimliga gränser.

Visst finns det andra sätt att ge sina barn trygghet. Men jag tror knappast att kvinnan på bilden upplåter sina bröst varje gång ett barn behöver tröstas. "Så kom och ta på mammas pattar så känns allt bra igen." Föga troligt.

En bild. Ett trött barn som sitter och chillar och har stoppat in handen i tröjan. Vad finns att uppröras över?

Är jag upprörd?

Vad innebär inom rimliga gränser? Det som är rimligt för dig kanske är orimligt för någon annan.

Det är inte att svara på frågor om tuttar om en unge sticker ner handen innanför tröjan.

Har ingen aning om hur ofta LD upplåter sina bröst till sina barn eller i vilket syfte, inte du heller.
Citera
2012-07-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Är jag upprörd?

Vad innebär inom rimliga gränser? Det som är rimligt för dig kanske är orimligt för någon annan.

Det är inte att svara på frågor om tuttar om en unge sticker ner handen innanför tröjan.

Har ingen aning om hur ofta LD upplåter sina bröst till sina barn eller i vilket syfte, inte du heller.

Du är inte upprörd. Så är däremot TS.

Och visst har alla olika gränser. Har jag sagt något annat? Jag har klart och tydligt förklarat varför jag inte anser det vara opassande och upprörande. TS vill emellertid inte svara på varför han (?) anser så vara fallet. TS smiter ut bakvägen istället för att förklara sig.

Nej. Ingen av oss har en aning om vad LD gör med sina tuttar. Och det är i sammanhanget rätt ointressant.
Citera
2012-07-02, 15:48
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Du är inte upprörd. Så är däremot TS.

Och visst har alla olika gränser. Har jag sagt något annat? Jag har klart och tydligt förklarat varför jag inte anser det vara opassande och upprörande. TS vill emellertid inte svara på varför han (?) anser så vara fallet. TS smiter ut bakvägen istället för att förklara sig.

Nej. Ingen av oss har en aning om vad LD gör med sina tuttar. Och det är i sammanhanget rätt ointressant.

Jag struntar i vad hon gör med sina tuttar eller hur hon gör det så länge jag slipper beskåda det hela och ingen annan far illa av det. Nej, det betyder inte att jag säger att någon far illa av det.

Men nu uppstod en diskussion om det hela, därför utryckte jag vad jag ansåg om det hela.

Vad ts gör eller inte gör, kan jag inte råda över dock. Nej, du har inte påstått det heller men eftersom du tog upp det i ett inlägg citerat till mig så ville jag bara tala om det.

Så.. om du inte har åsikter om min åsikt i det hela känns det som vi har sagt vårt till varandra när det gäller ämnet tuttar.
Citera
2012-07-02, 15:53
Medlem
Citat:
Jag struntar i vad hon gör med sina tuttar eller hur hon gör det så länge jag slipper beskåda det hela och ingen annan far illa av det. Nej, det betyder inte att jag säger att någon far illa av det.

Men nu uppstod en diskussion om det hela, därför utryckte jag vad jag ansåg om det hela.

Vad ts gör eller inte gör, kan jag inte råda över dock. Nej, du har inte påstått det heller men eftersom du tog upp det i ett inlägg citerat till mig så ville jag bara tala om det.

Så.. om du inte har åsikter om min åsikt i det hela känns det som vi har sagt vårt till varandra när det gäller ämnet tuttar.

Absolut. Vi har pratat färdigt om tuttar.

(Ja, nu hamnar det här i ett inlägg där jag citerar dig. Det får bli så fastän att det inte har ett dugg med dig att göra.)

Det skulle vara hemskt intressant att höra varför TS finner det hela olämpligt.
Citera
2012-07-02, 16:15
Medlem
Föreställer mig en bild där barnet smeker leende pappas penis, fast utanför byxorna.
Betyder säkert inget för barnet, men kanske någon reagerar negativt. Vad vet jag?
Citera
2012-07-02, 16:23
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Föreställer mig en bild där barnet smeker leende pappas penis, fast utanför byxorna.
Betyder säkert inget för barnet, men kanske någon reagerar negativt. Vad vet jag?

Nej, då.. det är helt naturligt, barnet vet ju inte vad pappas snopp används till.
Citera
2012-07-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Om du inte ser skillnaden på ett barn som smeker sin pappas snopp och ett barn som har sin hand som barnet på bilden så får det stå för dig. Å andra sidan så hade det inte betytt ett dugg för barnet om det känt på sin pappas snopp. Och för den överväldigande majoriteten av fäder hade det inte heller betytt något. Mer än att de lugnt förklarat att det är något man inte gör.

Hur tror du LD reagerat om barnet smekt henne i skrevet?

Att ett litet barn stoppar in handen innanför mammas tröja är inte märkligt. Däremot är det konstigt och i allra högsta grad opassande med föräldrar som låter barnen smeka deras könsorgan (om än utanpå kläderna). Om du inte ser skillnaden är det bara att beklaga.
Citera
2012-07-02, 16:32
Medlem
Citat:

Hur tror du LD reagerat om barnet smekt henne i skrevet?

I ärlighetens namn tror jag hon skulle bete sig ungefär som på bilden.
Min erfarenhet är att kvinnor inte bryr sig det minsta, medan män förklarar att man kanske inte bör göra så...
Citera
2012-07-02, 17:31
Medlem
Små barn är ju extremt intima med sina mammors kroppar av naturliga skäl. De har legat inuti dem, de har sugit mjölk ur brösten, burits runt hud mot hud, badat nakna tillsammans etc. Många av dem behöver vänjas av långsamt med den intimiteten. Det är inte lätt att plötsligt förvägras full tillgång till det som alltid har varit självklart deras och jag tycker att det är sunt att anpassa det efter individ. Dvs somliga ungar kommer snabbt att förstå vad kroppslig integritet är medan andra kan behöva lite längre tid på sig, utan att det är något osunt med det.

Lady Dahmer gillar uppenbarligen att provocera, men just det här har jag svårt att förstå varför man reagerar på överhuvudtaget. Det är lite överkänsligt, faktiskt.
Citera
2012-07-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Ta och va tyst innan du gör bort dig totalt, du låter lite...skum kan man säga.

Nä. Det är du som gör bort dig genom att inte vilja/klara av att svara på enkla frågor.

Och härskartekniker sa du?
Citera
2012-07-03, 15:39
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Sonens bröst på dagen, pappans på natten.

Jag kan väl tycka att när man slutat amma sina barn så försvinner bröstbehovet för barnet, det finns många andra sätt barnet kan få den närhet och trygghet som det behöver. Visst är det så att det är vi vuxna som ser det sexuella i det hela, men hur skulle fröken på dagis tex reagera om barnet sökte närhet på det sättet där?

Det kan jag svara på i egenskap av just en "fröken på dagis". Vi tar bort handen och säger att vi inte vill. Barn har inga problem att förstå att olika vuxna har olika gränser. Jag har jobbat med barn som fortfarande ammar och som har stark knytning till brösten och har aldrig haft problem med det. En del pedagoger tillåter det i viss mån (beroende på samt förälderns inställning) och en del har tydligare gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in