2012-06-24, 00:42
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Djuck

Varför är alla feminister flator och smällfeta?

är de?
Citera
2012-06-24, 00:42
Medlem
Varför skapa en tråd för att diskutera OM någon vars åsikter man inte håller med om ist för att diskutera MED denna person för att få svar på dem saker man ifrågasätter på en gång istället? PATETISKT, grow up!
Citera
2012-06-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny.persson
Så hennes val av användarnamn ger dig alltså rätten till "näthat"???
Det ger i alla fall mig rejäla kväljningar också. Vi kanske ska ha kväljningar ihop??

Varifrån får du att jag hatar 3 miljarder människor??? menar du män så gäller det bara de blekfeta tangentbordsrunkarna med förkrympta snoppar.
Och killarna du diskuterar med hatar blekfeta feministivrare med hängpattar. Same shit liksom. Är man en person som spyr ut hat så får man hat tillbaka, inte så jättekomplicerat faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av jenny.persson
Det är ju utomlands man finner de riktiga guldkornen, män som förstår hur man behandlar en kvinna och inte som i Sverige där mannen istället lägger sin fulla uppmärksamhet på TV eller datorn istället för kvinnan.
Så du erkänner att du tycker att du tycker bättre om män som är mindre feministiska och mer dominanta som behandlar dig som att du inte klarar något? Inte så konstigt kanske men det är hyfsat kontraproduktivt om du vill få män att se kvinnor som jämlikar istället för sköra sexobjekt. Samma sak som att de flesta feminister jobbar inom kvinnodominerade yrken när de faktiskt kunde valt att jämna ut statistiken. Men det vill de inte av någon anledning utan det ska andra kvinnor göra.
Citera
2012-06-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Men alltså, tror du jag bryr mig det minsta om huruvida du tycker att jag är frånstötande eller inte? Vilken narcissism! HAHAHAHA

För att jag roas av er såklart

Där håller jag med, bryr man sig inte så lägger man inte ner energi på saken, det faller sig naturligt!

Men i övrigt, ganska omoget att nätmobbas över nån som inte delar samma åsikt, Du skriver mkt kloka saker i din blogg dahmer och jag älskar att läsa den även om ja inte håller med i allt du skriver så är det intressant att se någon annans synsätt på det hela!
Citera
2012-06-24, 00:50
Medlem
Karl-Djucks avatar
Citat:
ja. Det handlar om hierarki och förtryck. Att den förtryckta hatar sin förtryckare är inte samma sak som att förtryckaren hatar den förtryckta. Jämför med rasism eller klasshat. Sparka uppåt eller ner.
Feminister: Ja vi är förtryckta så vi får hata vanliga Svenska män men männen får inte hata vanliga Svenska kvinnor för det finns en grupp i detta land på cirka 0,5 % som tycker att dom är förtryckta och har således en diplomatisk immunitet

Citat:
är de?
Ja och alla män är ju som bekant gråtrunkande missfoster.

Avd: Dagisnivå
Senast redigerad av Karl-Djuck 2012-06-24 kl. 00:55.
Citera
2012-06-24, 00:55
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Feminister: Ja vi är förtryckta så vi får hata vanliga Svenska män men männen får inte hata vanliga Svenska kvinnor för det finns en grupp i detta land på cirka 0,5 % som tycker att dom är förtryckta och har således en diplomatisk immunitet

du har fått en hel del om bakfoten.

Kvinnohatet skördar offer varje dag. VARJE DAG. Kvinnor våldtas, mördas, misshandlas, kränks, utsätts för övergrepp..... osv. Kvinnohat är ett strukturellt och enormt stort samhällsproblem som kostar staten miljarder. Mäns våld kostar miljarder. Det är inte speciellt synd om mannen. Visserligen så förlorar han också på de snäva normerna och ojämställdheten som råder, men i slutändan så är det han som sittet högst i hierarkin.
Citera
2012-06-24, 00:59
Medlem
Karl-Djucks avatar
Citat:

Kvinnohatet skördar offer varje dag. VARJE DAG. Kvinnor våldtas, mördas, misshandlas, kränks, utsätts för övergrepp..... osv. Kvinnohat är ett strukturellt och enormt stort samhällsproblem som kostar staten miljarder. Mäns våld kostar miljarder. Det är inte speciellt synd om mannen. Visserligen så förlorar han också på de snäva normerna och ojämställdheten som råder, men i slutändan så är det han som sittet högst i hierarkin.
Men vad har vanliga svenska män att göra med att kvinnor våldtas över hela världen?
Även om det såklart är förjävligt med kvinnohatet i sig, så ska ni feminister varje jävligt lyckliga att ni bor i Norden och inte i nåt jävla arab-land där kvinnorna måste ha på sig Burka varje dag.

"Jämför inte den Svenska mannen med den Muslimska mannen"
- Jimmie Åkesson
Citera
2012-06-24, 01:02
Bannlyst
Citat:

Gå lägg dig, det är sent flicka lilla..
Citera
2012-06-24, 01:02
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Men vad har vanliga svenska män att göra med att kvinnor våldtas över hela världen?
Även om det såklart är förjävligt med kvinnohatet i sig, så ska ni feminister varje jävligt lyckliga att ni bor i Norden och inte i nåt jävla arab-land där kvinnorna måste ha på sig Burka varje dag.

"Jämför inte den Svenska mannen med den Muslimska mannen"
- Jimmie Åkesson

Kvinnor mördas och våldtas I SVERIGE, av svenska män.

och nej, vi ska inte vara "jävligt lyckliga" för att vi slipper burka. Vi lever i precis samma patriarkala strukturer och det är bara att läsa den här förbannade tråden för att se livs levande talibaner in action.
Citera
2012-06-24, 01:03
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmoman
Gå lägg dig, det är sent flicka lilla..

Åh nej, härskartekniker, vad rädd/ledsen/liten jag känner mig nu. Not.
Citera
2012-06-24, 01:04
Medlem
Karl-Djucks avatar
Citat:
Kvinnor mördas och våldtas I SVERIGE, av svenska män.

och nej, vi ska inte vara "jävligt lyckliga" för att vi slipper burka. Vi lever i precis samma patriarkala strukturer och det är bara att läsa den här förbannade tråden för att se livs levande talibaner in action.
Ja kvinnor mördas och våldtas i Sverige av Svenska män. Förjävligt rent ut sagt.

Men det är inte den vanlige Svenska mannens fel. Så ni får nog rikta in eran politik mot de som begår handlingarna mot kvinnorna istället för ett par överförfriskade Flashbackare
Citera
2012-06-24, 01:07
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ja kvinnor mördas och våldtas i Sverige av Svenska män. Förjävligt rent ut sagt.

Men det är inte den vanlige Svenska mannens fel. Så ni får nog rikta in eran politik mot de som begår handlingarna mot kvinnorna istället för ett par överförfriskade Flashbackare

som sagt, du har fått en hel del om bakfoten. Det är ingen som håller enskilda svenska män ansvariga för nåt. Däremot så är vi alla ansvariga för att upprätthålla de strukturer som möjliggör förtrycket och våldet mot kvinnor.

Den här tråden uppvisar en ganska dålig kvinnosyn. Den ligger i grund för förtrycket kvinnor utsätts för. Här i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in