Resultat: .
0%
röster
2015-05-06, 22:26
Medlem
xtroes avatar
Då var säsongen över för alla tyska lag i Europa då. Synd att Boateng ska tabba sig.

Pinsamt försvarsspel av Bayern. In med en ny tränare, ut med Rafinha och lite annat dödkött. Några europatitlar tar man inte med honom som startspelare.
Senast redigerad av xtroe 2015-05-06 kl. 22:41.
Citera
2015-05-06, 22:35
Avslutad
Ärligt talat om Bayern åker ut ur semifinalen vad har Guardiola har åstadkommit hittills? Jag menar målet måste väl vara en CL titel? Att vinna den svaga tyska ligan är väl inte någon jättebedrift. Utklassade av Real förra säsongen ock idag flera nivåer sämre än Barcelona säger allt enligt mig. Var starkt emot Pep när han presenterades som Bayerns tränare ock ärligt talat har jag knappt sett Bayern sen dess. Hoppas han får forten så fort det går. Bayern var utan tvekan världens bästa lag när Jupp Heynckes styrde.

Fan vad han har gjort Bayern tråkigt.
Citera
2015-05-06, 22:41
Medlem
csts avatar
Hur hade Pep tänkts sig att vinna kvällens match med det här spelet? Det går inte försvara en 3-0 förlust i en CL-semifinal. Nu är det här äventyret över, hoppas verkligen att han försvinner i sommar så att någon kan ta vid det fantastiska arbete som Jupp la grunden för. Peps fotbollsfilosofi är förlegad, lättläst och naiv.
Citera
2015-05-06, 22:45
Medlem
Steff83s avatar
Nej..Usch usch..Nu hoppas jag att vi får en ny tränare nästa säsong. Pep är ingen stortränare utöver det vanliga.

Det är inte godkänt med klubbens mått mätt.
Citera
2015-05-06, 22:58
Medlem
cyberkalles avatar
Hoppas Pep blir kvar.

Med en frisk Alaba och Badstuber så hade inte det varit sånt virrigt försvar.
En frisk Rode på mitten är betydligt säkrare än Alonso.

Jaja det går att älta i evigheter detta.
Jag älskar mitt lag lite extra ikväll det behöver dom.
Citera
2015-05-06, 23:03
Medlem
Jag tycker Pep förtjänar en chans till. Okej, man blev utklassade av Real, och ser även ut att bli det mot Barcelona över två matcher. Jag tror knappast på någon mirakulös vändning på Allianz. Men tänk på alla skador; utan Alaba, Ribery och Robben är man knappt hälften så bra som man kan vara. Det finns ingen spelare som kan dribbla skjortan av försvararna och skapa ytor för andra.

Det behövs någon kantspelare till nästa säsong, för där Bayern dålig bredd.
Citera
2015-05-06, 23:04
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Hur hade Pep tänkts sig att vinna kvällens match med det här spelet? Det går inte försvara en 3-0 förlust i en CL-semifinal. Nu är det här äventyret över, hoppas verkligen att han försvinner i sommar så att någon kan ta vid det fantastiska arbete som Jupp la grunden för. Peps fotbollsfilosofi är förlegad, lättläst och naiv.

Ja du. Man satt och hoppades på 0-0 eller 1-0 som bäst, inte direkt "mitt" FC Bayern.

Väldigt konstigt att Guardiola av alla inte verkade ha en aning om hur Barcelona skulle spela och vad som är deras styrka. Kändes lika naivt tänkt som förra årets semifinaler mot Real, det storlaget han borde han näst mest koll på. Verkar helt enkelt som han inte vill/kan anpassa hur laget ska spela denna typ av matcher. Den totala motsatsen till Heynckes.

Tycker nog ändå att Pep generellt sett gjort en bra insats för Bayern, men hans värdelösa matchplaner i denna typ av matcher och den oändliga skadelistan lägger honom i fatet. Något nästa steg kommer vi aldrig att ta med honom vid rodret. Man får se honom som en variant av Van Gaal, nyttig som fan för framtiden, men ingen som fick hela laget att ta det sista viktigaste steget.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hoppas Pep blir kvar.

Med en frisk Alaba och Badstuber så hade inte det varit sånt virrigt försvar.
En frisk Rode på mitten är betydligt säkrare än Alonso.

Jaja det går att älta i evigheter detta.
Jag älskar mitt lag lite extra ikväll det behöver dom.
Ingen vettig tränare har Rafinha som sin favoritspelare.
Citera
Avslutad
Wie denkt man wenn man mit drei Försvarare gegen Barcelona spielt?

Nu lär högsta hönsen vara rejält missnöjda. Auf wiedersehen, Pep?
Citera
2015-05-06, 23:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Wie denkt man wenn man mit drei Försvarare gegen Barcelona spielt?

Nu lär högsta hönsen vara rejält missnöjda. Auf wiedersehen, Pep?

I vart fall...Så som situationen är och har varit sista åren..så är det CL som det handlar om. Semifinal är bra..men det är inte OK att genomföra matcher på det sättet..Man måste anpassa sig lite när man möter Real eller Barca..Det gör ju dom även mot Bayern..och under Heynckes.
Citera
2015-05-06, 23:25
Medlem
Pickmylussys avatar
Säg inte att Klopp tar över Bayern då ? ....

Edit. Skrev heynckes
Senast redigerad av Pickmylussy 2015-05-06 kl. 23:30.
Citera
2015-05-07, 00:12
Medlem
snillet_1s avatar
Jag som utomstående observatör kan lätt få intrycket att Pep ser Bayern som någon sorts jävla experimentstuga. Det är 3-2-4-1, det är 2-5-2-1 eller 1-3-5-1. Det är att försöka slå nytt världsrekord i att passa sin egen målvakt i fotboll. Ja, det är kul att testa nya taktiker men någonstans måste man jorda sig lite och se till vilka man möter. Den kalla verkligheten finns där ute, även om man arbetar med idel världsspelare.

Att han idag inleder med en tremannalinje längst bak mot Neymar-Suarez-Messi är för mig helt obegripligt. Dessutom när Rafinha tycks vara en del av denna linje. En total gåta. Vad tänker karln?
Senast redigerad av snillet_1 2015-05-07 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in