Resultat: .
0%
röster
2015-02-08, 17:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tror du missförstår cyberkalles poäng. Det handlar inte om hans Bratwurst eller din Mini Wini Würstchenkette, utan om att tråden är bredare än Fußball. Musik, kultur, mat och kanske framförallt öl är också välkomna ämnen, vilket gör att jag läser tråden med stor behållning. Och dessutom att man inte kan valsa in här som en jävla Besserwisser.

Angående matchen i CL mellan Juventus och Dortmund så är det många som redan har ursäkten klar för tyskarna. Jag håller inte med. Juventus satsar allt på allt, precis som vanligt, vilket naturligtvis visar på en styrka men också på deras vanliga svaghet framåt våren. Man vill vinna lo Scudetto, Coppa Italia och gå långt i CL. Men det visar sig alltid bli svårt då andra lag prioriterar och toppar.

Poängen som man samlat i ligan kan ingen ta ifrån dem, vilket är förklaringen till att de är överlägsna i Italien med antal seriesegrar. Men att toppa sig till viktiga matcher och prioritera finns det massor av andra lag som kan göra bättre.

Nu har Juventus Allegri som tränare, som enligt mig är bättre än Klopp. Men vem som går vidare är inte alls så självklart som många tror.
Danke für ditt inlägg det är så jag menar.
Citera
2015-02-08, 18:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahled
Litet klipp fran Aachen mot Essen igar i Division 4. https://www.youtube.com/watch?v=Tn8SyOxbBgM
Det där är en jävligt stor anledning till att svensk media borde hålla mera fokus på den tyska fotbollen.
En annan sak är att dom/vi är bäst i världen.
Citera
2015-02-08, 19:50
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Det är något vi har diskuterat och funderat på hela säsongen, välj och vraka bland teorierna i tråden:

...många citat...

Efter varenda match Dortmund faktiskt har vunnit är det någon som har hävdat att "Nu vänder det". Bevisar om något hur orimligt det är att Dortmund faktiskt har varit så här dåliga. Vad svaret faktiskt är och huruvida det kommer att vända snart, har jag inget svar på.

De rådande teorierna verkar dock vara en kombination av:
1) Avsaknaden av Götze och Lewandowski
2) Immobiles misslyckande
3) Skador på flera nyckelspelare
4) Ett presspel som inte fungerar lika bra som tidigare
5) Att motståndarna läst sönder Klopps taktik
6) Förluster tidigt i säsong har lett till ett tappat förtroende bland spelarna

"Förklaring" på tyska:
http://oi62.tinypic.com/wkmwdi.jpg

Tack för att du tog dig tid att klippa in alla teorier och en kul bild, som också visar att allt i princip har gått fel den här säsongen.

Jag har också trott att det har vänt flera gånger för BVB, men nu ansluter jag mig till meningen i fet stil ovan - jag vet inte heller och vågar inte längre lita på att BVB kan spela två bra matcher efter varandra. Även om Mainz hemma på fredag ser hoppfullt ut...
Citera
2015-02-09, 02:05
Medlem
fishbanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
massa text
tack för summeringen men tycker fortfarande det är märkligt trots alla punkter. Borde fortfarande inte gå såå jävla illa tycker jag..
Citera
2015-02-09, 17:19
Medlem
fchansas avatar
Aftonbladet går ut med nyheten att de ska avslöja högt uppsatta personer i myndighets- eller beslutsfattande positioner som skriver på Flashback. Man får väl sluta skriva här nu då. Vore ju trist om man blev outad som riksdagsmannen som älskar Tysk fotboll

Måste sluta nu. Strax omröstning i plenissalen

Ps. Men nu har det väl vänt för Dortmund ändå? Ds
Citera
2015-02-09, 17:21
Medlem
Viking-s avatar
En liten fråga för er som kan detta mycket bättre än mig.

Jag gjorde nyligen en statistik analys av Oscar för en CFC-sida där defensiva samt offensiva egenskaper bröts ut och analyserades var för sig.

En viktig del av denna analys var en internationell jämförelse, och det visade sig att den enda spelaren i världen som kan jämföras i vad de erbjuder på plan med Oscar är Roberto Firmino från Hoffenheim.

Jag är lite nyfiken på hur han ses i denna del av forumet. Är han en spelare som gynnas av att spela i en mindre klubb, eller är han en blivande storstjärna som inte plockats upp än? Hur bra brukar han vara mot topplag etc?

Någon som vet?
Citera
2015-02-09, 17:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Aftonbladet går ut med nyheten att de ska avslöja högt uppsatta personer i myndighets- eller beslutsfattande positioner som skriver på Flashback. Man får väl sluta skriva här nu då. Vore ju trist om man blev outad som riksdagsmannen som älskar Tysk fotboll

Måste sluta nu. Strax omröstning i plenissalen

Ps. Men nu har det väl vänt för Dortmund ändå? Ds
App app jag minns när du skrev det där sist.

Reus blir kvar i Dortmund eller? http://www.ruhrnachrichten.de/sport/bvb/Wende-im-Transferpoker-Reus-tendiert-beim-BVB-zur-Vertragsverlaengerung;art11635,2618468

Oj nu måste man sluta skriva här.

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Jag gjorde nyligen en statistik analys av Oscar för en CFC-sida där defensiva samt offensiva egenskaper bröts ut och analyserades var för sig.

En viktig del av denna analys var en internationell jämförelse, och det visade sig att den enda spelaren i världen som kan jämföras i vad de erbjuder på plan med Oscar är Roberto Firmino från Hoffenheim.

Jag är lite nyfiken på hur han ses i denna del av forumet. Är han en spelare som gynnas av att spela i en mindre klubb, eller är han en blivande storstjärna som inte plockats upp än? Hur bra brukar han vara mot topplag etc?

Någon som vet?

Vill gärna komma med ett bra svar till dig men jag är för dåligt insatt i Firmino men då jag sett honom så har jag varit imponerad över hur duktig han är.
Citera
2015-02-09, 18:09
Medlem
cyberkalles avatar
Lite Bayernnyheter

Både Ribéry och Rafinha har tränat med laget idag bra dom kan behövas.

Boateng har fått sin avstängning kortad och är tillbaka till spel mot Paderborn.
Citera
2015-02-09, 19:39
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishbane
tack för summeringen men tycker fortfarande det är märkligt trots alla punkter. Borde fortfarande inte gå såå jävla illa tycker jag..
Kanske kan tillägga att Bundesliga en oerhört jämn liga, om man bara bortser från Bayerns form senaste tre åren. Vissa lag kan ha sina dippar ibland, men i grund och botten är det jävligt bra fotboll, oavsätt vilka som spelar. Och om Dortmund spelar på 90% en match har man inte en chans mot nästan vilket annat lag som helst. Det krävs 100% av alla lag för att ta poäng, förutom kanske för Bayern.
Citera
2015-02-09, 22:07
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Någon som vet?
Förra säsongen var Firmino lysande och många blev nog förvånade över att han valde att stanna i Hoffenheim. Den här säsongen tycker jag att han är snäppet sämre, men det är å andra sidan hela Hoffenheim. Huruvida han skulle prestera i en storklubb är svårt att sia om. Mitt intryck är att han har en lite för låg lägstanivå för att hålla jämna seg med de allra största grabbarna. Men det sa jag om de Bruyne också för mindre än ett år sedan...
Citera
2015-02-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det där är en jävligt stor anledning till att svensk media borde hålla mera fokus på den tyska fotbollen.
En annan sak är att dom/vi är bäst i världen.

Du är väl inte tysk ? Varför skriver du vi ?
Citera
2015-02-10, 00:36
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Vill gärna komma med ett bra svar till dig men jag är för dåligt insatt i Firmino men då jag sett honom så har jag varit imponerad över hur duktig han är.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Förra säsongen var Firmino lysande och många blev nog förvånade över att han valde att stanna i Hoffenheim. Den här säsongen tycker jag att han är snäppet sämre, men det är å andra sidan hela Hoffenheim. Huruvida han skulle prestera i en storklubb är svårt att sia om. Mitt intryck är att han har en lite för låg lägstanivå för att hålla jämna seg med de allra största grabbarna. Men det sa jag om de Bruyne också för mindre än ett år sedan...
Tackar!
Det är alltid svårt att hitta bra info om man inte ser på själva matcherna, men jag kan tänka mig att det ni skriver stämmer bra Intressant spelare, hoppas han hamnar i en starkare klubb så man ser honom oftare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in