Citat:
Ursprungligen postat av
Hagoromo
Men snälla du, det finns flertal underforum om du skulle vilja prata om övriga ämnen som inte är kopplade till tysk fotboll...
Är absolut inte allvetande när det kommer till tysk fotboll, precis som du förmodligen inte är...
...
Tror du missförstår cyberkalles poäng. Det handlar inte om hans Bratwurst eller din Mini Wini Würstchenkette, utan om att tråden är bredare än Fußball. Musik, kultur, mat och kanske framförallt öl är också välkomna ämnen, vilket gör att jag läser tråden med stor behållning. Och dessutom att man inte kan valsa in här som en jävla Besserwisser.
Angående matchen i CL mellan Juventus och Dortmund så är det många som redan har ursäkten klar för tyskarna. Jag håller inte med. Juventus satsar allt på allt, precis som vanligt, vilket naturligtvis visar på en styrka men också på deras vanliga svaghet framåt våren. Man vill vinna lo Scudetto, Coppa Italia och gå långt i CL. Men det visar sig alltid bli svårt då andra lag prioriterar och toppar.
Poängen som man samlat i ligan kan ingen ta ifrån dem, vilket är förklaringen till att de är överlägsna i Italien med antal seriesegrar. Men att toppa sig till viktiga matcher och prioritera finns det massor av andra lag som kan göra bättre.
Nu har Juventus Allegri som tränare, som enligt mig är bättre än Klopp. Men vem som går vidare är inte alls så självklart som många tror.