Resultat: .
0%
röster
2014-12-20, 19:05
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag tycker att det är grymt kul att han och många andra som kommit till klubben har varit så duktiga på att anamma det tyska språket. Ta han,Pep Luca Toni och eine flasche leer alla dom och många andra har lärt sig språket.

Alonso är grym på tyska, förstår bra och pratar tydligt. För Trap räckte tyskan till ett andra uppdrag hos FCB och till slut förstod t o m österrikarna i Salzburg hans tyska...det visar också en professionalitet i inställningen till jobbet att lära sig språket snabbt.
Citera
2014-12-20, 19:56
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Här är en ganska lång och oerhört detaljerad analys inför Immobiles transfer: http://spielverlagerung.de/2014/06/10/ciro-immobile-dortmunds-neue-durchschlagskraft/ I korthet går det ut på att han hör till den utdöende Klinsmann-typen som spelare och därtill är rätt svag tekniskt. ("kunde vara en import från 90-talet")

Det som fick mig att fundera var en kommentar att BVB konstant har förlorat offensiv bollhållningsförmåga genom de spelare som lämnat (senast Götze, Lewy) som de inte kunnat ersätta (Aubameyang, Immobile). Bollinnehavet har minskat och man försöker spela ännu rakare och snabbare omställningar.

Men, bristande bollhållningsförmåga gör att BVB får en kontring emot sig när någon förlorar bollen i offensiven. Så har det oftast sett ut i år och medan Klopp offentligt pratar om individuella fel, så förbannar han säkert privat att han inte har bättre spelare.

BVB är med sitt spelsätt dessutom beroende av ett starkt defensivspel, den tidiga defensiven har bara Mikitikitarian gjort bra i år. Den bakre defensiven är extremt försvagad av Gündogans skada och Hummels dåliga form/skada, framför allt i uppspelsfasen och vid bollinnehav generellt.

Då det ser ut som om de mönstrar bästa laget ikväll, så får vi väl se om det blir någon bättring.

Edit: Tack för dagens garv, kan se den som bakrutedekal, kanske främst i Gelsenkirchen...

Jag såg precis Werders 2-0 och drog mig till minnes mitt äldre inlägg ovan: Mycket riktigt var det precis vad som inledde kontringen - Immobile förlorar bollen vid straffområdet när han försöker dra en gubbe. Werder gör en bra och snabb kontring, Selke lurar Hummels lite väl lätt vid det fina inlägget och Pisczek är för sen för han var på väg framåt, Bartels kan i lugn och ro toffla in bollen.

Utan Immobiles svaga teknik hade det inte hänt.
Citera
2014-12-21, 01:53
Bannlyst
Är det slut för Klopp nu? Alla eror har ett slut helt enkelt. Med tanke på att han suttit som tränare sedan 2008 vore det inte helt dumt med en förnyelse i Dortmund.
Citera
2014-12-21, 14:04
Medlem
Ewrus avatar
Bremen har lånat in Levin Öztunali från Leverkusen över 1½ år, en spelare som spelade för HSV fram till förra sommaren. Mer ungdom i Bremen, man skulle snarare behöva någon mer rutinerad.
Citera
2014-12-21, 15:45
Medlem
Ewrus avatar
Enligt uppgifter ska det nu vara klart att Junuzuvic inte kommer förlänga sitt kontrakt och lämnar således i sommar. Väntat men synd...
Citera
2014-12-21, 22:48
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Enligt uppgifter ska det nu vara klart att Junuzuvic inte kommer förlänga sitt kontrakt och lämnar således i sommar. Väntat men synd...
Trist för er, men som du skriver inte oväntat. Några spekulationer på vart han kan tänkas gå?

-----------------------------------------------

Halva säsongen spelad och Bayern är inte helt oväntat Herbstmeister. Grattis till Motvall, Cyberkalle och er andra! Inte mycket till spänning i toppen av tabellen. I botten är det däremot drama i vanlig ordning. Hela 9 klubbar som på allvar är indragna i bottenstriden! Det skiljer endast 4 p mellan Paderborn på plats 10 och Freiburg som ligger sist. Allt kan hända och det blir garanterat en rafflande Rückrunde.

Att mitt Hannover ska dras in i nedflyttningskampen är inte heller helt uteslutet. H96 parkerar på en åttondeplats i tabellen med 24 inspelade poäng vilket får ses som helt okej. Men spelmässigt känns det långt ifrån klockrent. I många matcher har man en bra period på 20-45 minuter för att sedan falla sönder totalt spelmässigt. Förstår inte hur man kan vara så ojämna. Försvaret (inkl. Zieler) växlar också skepnad mellan kinesiska muren och ett jävla durkslag. Fortsättningen på säsongen känns minst sagt oviss. Men troligtvis lär det väl sluta med en placering någonstans i mitten av tabellen.
Citera
2014-12-21, 22:52
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Enormt synd, men han har ändå varit kvar länge nog i det sjunkande skeppet. Det är en spelare jag verkligen kan unna framgång. Kommer inte gå att ersätta med dagens dåliga ekonomi. Får se om vi fortfarande spelar i bundesliga då.
Citera
2014-12-22, 07:40
Medlem
cyberkalles avatar
Kloppo får fortsatt förtroende av Zorc.

Inte många tränare som skulle ha fått sitta kvar efter den usla höstsäsongen och om jag skall vara ärlig och inte bara vara elak så undrar jag inte om ett tränarbyte ändå vore det bästa för laget.

Klopp må vara en fantastisk tränare men nog har då jag fått den känslan att han bara har en idé hur fotboll skall spelas och nu funkar den uppenbarligen inte.

Immobile och Mkhitaryan har verkligen underpresterat speciellt den sistnämnde, Kagawa är väl också svagare nu än under sin förra sejour i klubben.

Visst dom har skador men det har dom andra lagen också Schalke till exempel är väl ännu hårdare drabbat.

Tror dom måste handla in nått bra nu i vinterfönstret men vem eller vilka det är inte jag rätt man att spekulera i.

Men Subotic; Ginter och Großkreutz är vansinnigt usla spelare.

Ryktas att RB Salzburgs Sloven Kevin Kampl är på ingång.
Citera
2014-12-22, 07:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Halva säsongen spelad och Bayern är inte helt oväntat Herbstmeister. Grattis till Motvall, Cyberkalle och er andra! Inte mycket till spänning i toppen av tabellen. I botten är det däremot drama i vanlig ordning. Hela 9 klubbar som på allvar är indragna i bottenstriden! Det skiljer endast 4 p mellan Paderborn på plats 10 och Freiburg som ligger sist. Allt kan hända och det blir garanterat en rafflande Rückrunde.

Att mitt Hannover ska dras in i nedflyttningskampen är inte heller helt uteslutet. H96 parkerar på en åttondeplats i tabellen med 24 inspelade poäng vilket får ses som helt okej. Men spelmässigt känns det långt ifrån klockrent. I många matcher har man en bra period på 20-45 minuter för att sedan falla sönder totalt spelmässigt. Förstår inte hur man kan vara så ojämna. Försvaret (inkl. Zieler) växlar också skepnad mellan kinesiska muren och ett jävla durkslag. Fortsättningen på säsongen känns minst sagt oviss. Men troligtvis lär det väl sluta med en placering någonstans i mitten av tabellen.

Tackar en helt jäkla magisk höstsäsong och ändå så ser jag ett litet mörker på den annars så himmelsblåa Bayerska himmelen för hur bra det än går så börjar våra bästa och mest framträdande spelare bli till åren och det kan bli en smärtsam omställning.

Robben, Ribéry, Lahm, Alonso, Dante och Schweinsteiger är alla över 30 och alla är inte lika välbevarade som Pizarro.

Precis som du skriver så här det märkligt hur Hannover kan gå från att spela riktigt jäkla bra för att i ett nafs börja göra misstag på korpennivå.
Citera
2014-12-22, 12:19
Medlem
bagarn29s avatar
Vinner RBL i kväll?
Citera
2014-12-22, 13:12
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ryktas att RB Salzburgs Sloven Kevin Kampl är på ingång.
Oh fyfan, han och Grosskreutz kan säkert bli polare. Vidrig spelare de få gånger jag sett honom, verkar vara något sjukt osympatisk.
Citera
2014-12-22, 13:15
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Oh fyfan, han och Grosskreutz kan säkert bli polare. Vidrig spelare de få gånger jag sett honom, verkar vara något sjukt osympatisk.

Riktigt ful frisyr dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in