Resultat: .
0%
röster
2014-06-07, 13:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Det är riktigt trist. Reus är alltid kul att se på och han var i fantastisk form.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-06-07 kl. 13:17.
Citera
2014-06-07, 15:30
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Får väl göra ännu en ny elva nu då som jag vill se. Synd på Reus...

Neuer
Lahm, Boateng, Hummels, Durm
Kroos, Schweinsteiger
Müller, Özil, Götze
Klose

Du tror inte på Schürrle alltså? Jag köper verkligen inte Götzil på offensiven, tror att en Podolski/Reus/Schürrle är mer passande.
Citera
2014-06-07, 16:40
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Du tror inte på Schürrle alltså? Jag köper verkligen inte Götzil på offensiven, tror att en Podolski/Reus/Schürrle är mer passande.

Nej jag tror inte att han passar i den tyska startelvan. Jag ser faktiskt även Podolski före honom i nuläget.

Götze och Özil kan nog faktiskt bli bra ihop med en mer starkare och rakare ytter i form av Podolski, Müller eller Schürrle.

Götze - Özil - Podolski
..........Müller

Är ju också ett alternativ.
Citera
2014-06-08, 14:52
Medlem
Riktigt trist att Reus missar, en av mina favoritspelare. Tysklands bästa spelare missar alltså, och Gundogan - nu har deras chanser till att vinna minskat drastiskt.

Det blir intressant och se hur Löw formerar laget...

Neuer
Lahm - Boateng - Hummels - Durm
Kroos - Schweinsteiger
Götze - Özil - Schürrle
Müller

Jag tror det blir såhär. Klose fungerar mycket bra som supersub, när motståndarna är trötta kan man börja slå inlägg. Mittfältet är superbra, Özil och Götze kan sära igenom vilka försvar som helst med sina snabba fötter, Schürrle och Müller löper sönder försvaren. Det finns kanske inte någon defensiv mittfältare i elvan, men behövs det? nuförtiden så är det mycket viktigare att ha spelskickliga mittfältare som kan jobba hårt defensivt, oavsett ifall man spelar kontringsfotboll eller inte (se Real Madrid exempelvis).
Citera
2014-06-08, 21:18
Bannlyst
Gundogan ser ut att njuta av sin skada...

http://www.sport.ba/assets/uploads/2014/06/gundogan1.jpg
Citera
2014-06-08, 21:20
Medlem
fchansas avatar
Hemma igen från ett kanonvarmt Bremen (28 +). Fann ingen större vm-hysteri i Tyskland. Såg matchen mot Armenien på lokal och visst var folk nöjda med den "sena" krossen men också minst lika oroliga över Reus vilket visade sig vara befogat.

Jag tackar EWRU för mat/dryckes-tipset. Blev både en middag (Leberkäse) och en lunch (Curry wurst) på Schüttinger Bräu:

BierUndSchnaps
Citera
2014-06-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Din svitte jävel!
Citera
2014-06-09, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Vill inte vara den som är den men fotbollsspelare bulkar väl också mellan säsonger och det är just där Gundogan befinner sig nu när han missar VM. Har dock ingen koll på hur mycket han kan träna atm.
Citera
2014-06-09, 15:04
Medlem
Germanofils avatar
Hannover värvar Joselu från Hoffenheim för 5 miljoner EUR:
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/605866/artikel_transferhammer-joselu-nach-hannover.html

Äntligen en vettig värvning! Hellre 5 millar för en bra anfallare än att betala 2-2,5 för en medelmåtta som Rudnevs. Känns bra att han skrivit kontrakt för 4 år. Tycker att han gjorde en riktigt bra vårsäsong för Frankfurt (dit han var utlånad) och hoppas att det kommer att gå lika bra för honom i H96.
Citera
2014-06-09, 21:57
Medlem
simmarn_2004s avatar
Helvete vad svårt det är att förutspå hur tyskarna ska starta! Hur som helst kommer du ju ha ett väldigt bra lag. Att Höwedes spelade vänsterback och gjorde mål nu mot Armenien, betyder det kanske att han spelat bort Durm? Vilka ska spela på det defensiva mittfältet? Vem ryker av Schweini, Kroos och Khedira? Kanske två stycken, om Lahm är mittfältare. Får Kroos en offensiv mittfältsroll?

De enda jag ser som givna är:

1. Neuer

1,2. Mertesacker - Hummels i mittlåset

3. Lahm som högerback eller defensiv mittfältare.

4. Müller i någon offensiv mittfältsroll

Fyra spelare alltså... stenhård konkurrens om 7 platser, haha...

Så här TROR jag att det kommer se ut:

Neuer

Boateng - Hummels - Mertesacker - Durm

Lahm - Schweinsteiger

Müller - Özil - Schürrle

Götze

Så här HOPPAS jag att det kommer se ut, mycket bättre enligt mig (särskilt Kroos i den offensiva mittfältsrollen, tycker att han är en av världens bästa där...):

Neuer

Lahm - Hummels - Mertesacker - Durm

Schweinsteiger - Khedira

Müller - Kroos - Götze

Klose

Vad tycker/tror ni om detta??
Citera
2014-06-09, 23:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Vad tycker/tror ni om detta??

Tycker du ska ta dina spekulationer i forumet för Fotbolls-VM.
Citera
2014-06-10, 01:21
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tycker du ska ta dina spekulationer i forumet för Fotbolls-VM.

Anser mig, på goda grunder, kunna anta att kunskaperna om tysk fotboll i allmänhet och det tyska landslagets spelarmaterial i synnerhet inte är lika goda där som här. Löst tyckande kan man ju dock för all del ägna sig åt, jag tycker att du ska ge blanka fan i att yttra dig om du inte har något att tillföra, men det hade jag inte basunerat ut om du nu inte hade kommit med ett så substanslöst och meningslöst inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in