Resultat: .
0%
röster
2014-12-19, 00:15
Avstängd
Halloween2s avatar
Visst har xabi var som handen i handsken hos bayern, men 1mål och 2 assist?
Citera
2014-12-19, 07:46
Medlem
cyberkalles avatar
Hösten 2014 snabbresumé.

Bayern: Helt magiskt bra och tack vare Peps nya taktik med att spela med olika system hela tiden har vi lyckats bättre än förra säsongen. Framförallt så gör vi mindre misstag.

Wolfsburg: Efter första matchen mot oss som dom borde ha fått med sig minst en pinne så förstod jag att dom kommer ligga i topp, tyvärr för deras skull så gör dom märkliga plattmatcher.

Gladbach: Kul för att det är ett svensklag spelade grymt bra mot oss och Sommer i målet har varit grym.

Leverkusen: Trots att Kießling inte varit lika framträdande så har andra levererat och så har dom ju Hakan Calhanoglu lite för svajigt spel även här för många dippar.

Schalke: Har börjat smågilla dom lite i smyg och älskade deras skämt mot Dortmund när Draxler förlängde. Synd att dom haft för mycket skador för deras inte allt för starka trupp.

Augsburg: Ja vad kan man säga utan att ge laget stående ovationer även om dom nu börjat sjuka i tabellen, Bundesligas näst minsta budget efter Paderborn. Dom kämpar verkligen hela matchtiden ut.

Hoffenheim
Hannover
Frankfurt
Köln
Mainz
Paderborn
Hertha
Dessa lag har jag dålig koll på trots att Frankfurt har en glödhet målskytt i Meier mm mm

Hamburg: Gruskalles hobbylag som alltid levererar sämre än väntat dom senaste säsongerna, Lasogga är väl årets flopp tycker att han varit genomusel i dom matcher som jag sett, ser lite fet och orörlig ut.

Stuttgart: Ett bra tränarbyte gjorde dom men dom kommer nog ända vara där i botten och kriga om ett kontrakt, Timo Werner är min favorit.

Dortmund: Ni får säga vad fan ni vill men ************************** und so weiter.

Freiburg: Christian Streich me like, annars så vet jag inte mycket om dom men Roman Bürki var fenomenal mot oss.

Bremen: Dom hade behövt Roman Bürki för dom har verkligen uselt ställt på målvaktssidan. Kanske är det så att dom skulle må bra av att börja bygga om på nytt i zweite.
Citera
2014-12-19, 07:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Visst har xabi var som handen i handsken hos bayern, men 1mål och 2 assist?

Han gör sjukt mycket nytta för laget jag vet inte men jag tror inte att han köptes in som målgörare.
Citera
2014-12-19, 07:50
Medlem
cyberkalles avatar
Blir det någon försäljning av Shaqiri och Höjbjerg i januari nu när skadlista ser ut så här: Alaba, Badstuber, Martinez, Thiago und Lahm (alle langzeitverletzt) Benatia (Leistenzerrung), Alonso (Knöchelprellung) und Lewandowski (Wadenprellung). Nja jag tror dom stannar till sommaren.
Citera
2014-12-19, 07:59
Medlem
cyberkalles avatar
Kör väl ett inlägg till då.

Ikvällens match mot Mainz så tror många att Bayern kommer ha både Gianluca Gaudino och Lucas Scholl i truppen. Fan dom ser ut att vara 14-15år gamla.
Kul om det blir debut för Mehmets son.
Citera
2014-12-19, 10:16
Medlem
cyberkalles avatar
HSV har drabbats av en riktigt ekonomisk kris när deras stora investerare Kühne inte längre vill vara med.
BL-licensen är i riktigt stor fara.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/617796/artikel_kuehnes-nein-bringt-den-hsv-in-not.html
Citera
2014-12-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Blir det någon försäljning av Shaqiri och Höjbjerg i januari nu när skadlista ser ut så här: Alaba, Badstuber, Martinez, Thiago und Lahm (alle langzeitverletzt) Benatia (Leistenzerrung), Alonso (Knöchelprellung) und Lewandowski (Wadenprellung). Nja jag tror dom stannar till sommaren.

Det är mycket skador Bayern har haft, utan att det märks av. Ganska läskigt hur bredd trupp ni har. Men jag tror inte Shaqiri lämnar i alla fall, när skadeläget ser ut såhär. Möjligen Höjbjerg i såna fall.

Har någon tips på någon svensk/engelsk podd om tysk fotboll? det är rätt så svårt att följa Tysk fotboll lika bra som er om man inte kan tyska. Utländsk media fokuserar mest på PL och La Liga.
Citera
2014-12-19, 17:45
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
En intressant fråga, vilka lag ser ni helst åker ur iår? Det är ju väldigt många klassiska lag som är och brottas i botten. Skulle vara intressant och höra hur andra tänker.
Paderborn och Köln. Överlag rätt trista gäng. 1. FC Köln är självklart en klassisk klubb men de spelar tillsammans med HSV Bundesligas tråkigaste fotboll.

Idag har Kicker en intervju med Jiloan Hamad där han berättar om den hårda konkurrensen i Hoffenheim. Han säger sig vara beredd att diskutera ett klubbyte nu i vinter om ett erbjudande om sådant kommer. Reportern berömmer även Hamad för hur bra tyska han lärt sig på en sådan kort tid.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/617799/artikel_hamad_wenn-im-winter-ein-verein-kommt-muessen-wir-reden.html
Citera
2014-12-19, 20:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

En intressant fråga, vilka lag ser ni helst åker ur iår? Det är ju väldigt många klassiska lag som är och brottas i botten. Skulle vara intressant och höra hur andra tänker.

Missade detta.
Paderborn och *********

Edit: Alonso grym på tyska: http://www.tz.de/sport/fc-bayern/bayern-xabi-alonso-sein-erstes-interview-deutscher-sprache-gegeben-4554967.html
Senast redigerad av cyberkalle 2014-12-19 kl. 20:10.
Citera
2014-12-20, 13:55
Bannlyst
För er som kan tyska eller ni som vill se pa kul imitationer av Klopp, Beckenbauerosv https://www.youtube.com/user/KnopTV
Citera
2014-12-20, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Edit: Alonso grym på tyska: http://www.tz.de/sport/fc-bayern/bayern-xabi-alonso-sein-erstes-interview-deutscher-sprache-gegeben-4554967.html

Haha fan vilka kontraster. Alonso efter 4 månader i Tyskland kan reda snacka tyska helt okej. Tevez efter 6 år i England kan inte ett ord engelska, Aguero efter 3 år i England behöver fortfarande en översättare.
Citera
2014-12-20, 18:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Haha fan vilka kontraster. Alonso efter 4 månader i Tyskland kan reda snacka tyska helt okej. Tevez efter 6 år i England kan inte ett ord engelska, Aguero efter 3 år i England behöver fortfarande en översättare.
Jag tycker att det är grymt kul att han och många andra som kommit till klubben har varit så duktiga på att anamma det tyska språket. Ta han,Pep Luca Toni och eine flasche leer alla dom och många andra har lärt sig språket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in