Resultat: .
0%
röster
2012-08-31, 14:38
Medlem
cyberkalles avatar
Fan man kan ju inte tippa framgång för HSV nu, ni vet väl vem som tippade dom högst av alla förra säsongen och hur gick det då.

Jag hade dom som trea tror jag.
Citera
2012-08-31, 15:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasdor
Med all rätt. Vi fick en spelare som är mycket bättre än Martinez för en tredje del av priset. Är Arnesen en pajas nu eller?

Vänta nu...Hur kan du jämföra dom två? Det är ju helt olika spelartyper.

Bra gjort dock av HSV...VdV är i sina bästa år ännu...och kan bidra till en hel del..Han verkar ju se HSV som "hemma" på något sätt. Rätt logiskt...Hans fru bor i Hamburg..samt att han kan fortsätta spela i en bra liga.
Citera
2012-08-31, 15:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasdor
Med all rätt. Vi (2) fick en spelare som är mycket bättre än Martinez (1) för en tredje del av priset. Är Arnesen (3) en pajas nu eller?
Nja,
Givetvis gillas av alla BL-vänner att HSV värvar en bra spelare och den ikonen som VdV ändå är, men behoven är lite olika mellan ert och de i den trolige mästaren Bayern. Spelarna skiljer sig lite "lätt"; både på plan, med roll i lag eller som personlighet (utom snygg fru).

Nja
Sedan tror jag inte det var från er kassa pengarna kom? Med den spelartruppen som fanns före sista veckan var nedflyttning ett realistiskt tips, något hände?

Nja,
Arnesen lyckades inte bra förra året med sina värvningar, även om plånboken kanske var alltför tunn.
Citera
2012-08-31, 19:11
Medlem
motvalls avatar
Nu tog det tyska transferfönstet slut, 19:00. Hedanefter finns ett par timmar för andra att köpa härifrån. Stopp 0:00 engelsk tid, 1:00 europeisk

Vi får alltså våra lag nu om ingen stjäl profiler likt förra året då Per Mertesacker panikköptes till Werders glädje. Babel lär vara till salu.
Citera
2012-08-31, 19:57
Medlem
therifs avatar
1860 vann ganska övertygande idag tycker jag. 3-0 och där var bud på 4-0. Duisburg fick ett mål tveksamt bortdömt i den första halvleken vid ställningen 1-0, men jag tror knappast en ev. kvittering hade stoppat 1860 från att vinna. De spelade riktigt bra idag och glädjande nog presterar nyförvärven. Moritz Stoppelkamp, som är tänkt att ersätta Kevin Volland, gjorde 3-0 målet och även backen Grzegorz Wojtkowiak såg stabil ut.

Säsongen har börjat riktigt bra med två vinster på hemmaplan och två oavgjorda på bortaplan, bland annat mot Kaiserslautern. Skönt att det efter flera år är slut på allt snack om ekonomsika problem och dylikt.

Förresten, Benjamin Lauth är fruktansvärt bra, bara så ni vet.
Citera
2012-08-31, 20:04
Medlem
Tänkte kolla in Mainz-Furth. Någon spelare man ska kolla lite extra noga på? Har båda lagen skadefria lag och hur såg det ut för dom i premiäromgången?
Citera
2012-08-31, 20:20
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
1860 vann ganska övertygande idag tycker jag. 3-0 och där var bud på 4-0. Duisburg fick ett mål tveksamt bortdömt i den första halvleken vid ställningen 1-0, men jag tror knappast en ev. kvittering hade stoppat 1860 från att vinna. De spelade riktigt bra idag och glädjande nog presterar nyförvärven. Moritz Stoppelkamp, som är tänkt att ersätta Kevin Volland, gjorde 3-0 målet och även backen Grzegorz Wojtkowiak såg stabil ut.

Säsongen har börjat riktigt bra med två vinster på hemmaplan och två oavgjorda på bortaplan, bland annat mot Kaiserslautern. Skönt att det efter flera år är slut på allt snack om ekonomsika problem och dylikt.

Förresten, Benjamin Lauth är fruktansvärt bra, bara så ni vet.

Ja både 1860 och K'lautern, som båda vann i dag, hakar på i toppen av zweite. Köln, däremot, fick åter stryk och är nu näst sist med en enda ynka poäng.
Citera
2012-08-31, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Ja både 1860 och K'lautern, som båda vann i dag, hakar på i toppen av zweite. Köln, däremot, fick åter stryk och är nu näst sist med en enda ynka poäng.

... och Ishak startade! Själv såg jag inte matchen, så någon annan får fylla i hur han skötte sig.

Men med tanke på att han blev utbytt i halvtid så verkar det inte har varit optimalt. Så ett gult kort på det också. Kul att han fick chansen i alla fall.

Detta får dom reda upp! Köln hör ju hemma i erste!

Säger jag varje gång dom åker ur...

Tillägg: Fin konrast på Hamburger SVs transferfönster detta år gentemot förra årets...
Senast redigerad av Rummenigge 2012-08-31 kl. 20:50.
Citera
2012-08-31, 22:13
Medlem
Mastodontishs avatar
Fyfan vad underbara Eurosport är... Vilken jävla piss-anal-kanal... Visst ligger Sky okodat på satellit för nu måste man fan göra något åt den här skiten.
Citera
2012-08-31, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Fyfan vad underbara Eurosport är... Vilken jävla piss-anal-kanal... Visst ligger Sky okodat på satellit för nu måste man fan göra något åt den här skiten.

Haha, Upplys gärna oss andra vad som hänt.
Citera
2012-08-31, 23:34
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Haha, Upplys gärna oss andra vad som hänt.

Bundesliga prioriteras bort för att man ska dubbelsända tennis. Försöker mig på Eurosport player men ögonen blöder av kvalitén som är betydligt bättre i en inspelning från VM 74.
Citera
2012-09-01, 09:49
Medlem
fchansas avatar
Inte för att jag har så mycket till övers för Greuther Fürth men imponerande bortavinst mot Mainz igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in