Citat:
Ursprungligen postat av
fortississimo
Det verkar som om att man kommer att ge Pep friare tyglar att bestämma vilka spelare som kommer in respektive ut. Det tycker jag låter sunt då jag känner att Rummenigge/Sammer vill plocka in spelare som inte passar in i lagbygget.
Absolut känns det så.
Backlinjen måste bytas ut till stor del förutom Alaba. Badstuber kommer tillbaka och han är en spelare jag tror Pep faktiskt gillar. Han är otroligt bra i sitt passningsspel och läser av spelet på ett helt annat sätt än både Dante och Boateng. Dessutom kan han vara mer styrande i backlinjen och bestämma. Hoppas han ägnat många timmar åt att studera försvarstaktik medan han varit skadad nu.
Mandzukic känns lite förvirrad i det spelet som spelas med Pep. Det känns inte som att han hör hemma i det alls med sitt mer brunkande spel. Lewandowski kommer nog fungera mycket bättre med sin mer spelstyrande stil och går gärna ned för att möta passningar och lägga ut på kanterna mer än Mandzukic som går ned för att vinna boll istället vilket inte behövs lika mycket när man satsar på bollinnehav och inte snabba omställningar.
Ser gärna att Pizarro stannar istället för Mandzukic faktiskt och att man tar in någon yngre talang som 3e.
Annars är det väl Martinez som är lite försvunnen i år. Är det kanske så att man bör sälja honom? Lahm, Scweinsteiger och Rode, hur ska han få plats där? Mittback?
Ytterpositionerna är också att tänka på inom en inte allt för lång framtid... Men mycket svårare att fylla efter två giganter.