Resultat: .
0%
röster
2014-04-30, 12:06
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Så Guardiolas analys är tydligen att de spelade runt bollen för lite och hade för lite bollinnehav. Om Real Madrid hade haft 0% bollinnehav hade de ju aldrig kunnat göra mål. Briljant analys.

"I want to play with the ball and have many players attacking, instead of what Madrid do which is to counter-attack. We have to think if with these players it’s the best way. It’s what I have to discuss with the club."

Fel på ingredienserna alltså?

Thomas Tuchel vill jag nog se som klubbtränare ett tag till. Tror han gör sig bäst när han får mer tid tillsammans med spelarna. Men det är ju bara min gissning.

Var det nåt mer han sa eller är det så du tolkar det du citerat?

Min analys är att det visserligen var fysiskt och mentalt snarare än tekniskt och taktiskt som det brast mest, men samtidigt är det ju så att det är svårare att spela som Guardiola vill, ett misstag påverkar mer.

Jag tolkar det du citerat som att han är ödmjuk och tvivlar på om han är rätt man i Bayern.
Citera
2014-04-30, 12:35
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Var det nåt mer han sa eller är det så du tolkar det du citerat?

Min analys är att det visserligen var fysiskt och mentalt snarare än tekniskt och taktiskt som det brast mest, men samtidigt är det ju så att det är svårare att spela som Guardiola vill, ett misstag påverkar mer.

Jag tolkar det du citerat som att han är ödmjuk och tvivlar på om han är rätt man i Bayern.

http://www.youtube.com/watch?v=mE-YQJGEsxk

Alltså "för lite bollinnehav". Ungefär som att man kan förvänta sig att aldrig överlåta bollen till motståndarna.

Det andra är min tolkning på det jag citerade. Alltså att han börjar ifrågasätta om spelarmaterialet är rätt för att genomföra hans idéer.
Citera
2014-04-30, 16:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Så Guardiolas analys är tydligen att de spelade runt bollen för lite och hade för lite bollinnehav. Om Real Madrid hade haft 0% bollinnehav hade de ju aldrig kunnat göra mål. Briljant analys.

"I want to play with the ball and have many players attacking, instead of what Madrid do which is to counter-attack. We have to think if with these players it’s the best way. It’s what I have to discuss with the club."

Fel på ingredienserna alltså?
Om detta är ett riktigt citat är det osedvanligt korkat sagt. Man blir så trött. En fotbollstränares uppgift är att få de existerande spelarna (med några tillskott) att spela en så bra fotboll som möjligt, inte att byta ut alla mot nya som bättre passar tränarens ideologi.

Påminner mig om ett citat av Brecht efter att det varit kravaller i Östberlin mot den kommunistiska regimen på 1950-talet; ”Skulle det inte vara bättre om regeringen avskedade folket och valde ett annat?”

Det enda positiva med gårdagens match måste vara att alla nu inser att detta med bollinnehav inte har någon egennytta i sig. Det är vad man gör med bollen som är viktigt, inte att man har den i sin "ägo".
Citera
2014-04-30, 18:13
Medlem
Men Pep kommer väl få sitta kvar en säsong till?
Citera
2014-04-30, 19:02
Bannlyst
Någon som har länk till den sången Bayern fansen brukar köra. Tror den går typ Bayern München FC Bayern osv. Kördes vid typ 70-80de minuten igår. Även hört den innan.
Citera
2014-04-30, 23:51
Medlem
Grus-Kalles avatar
OK, FCB förlorade mot Real med 0-4 hemma i en semifinal i CL med samma spelare som sopade banan med Barca och vann trippeln i fjol (Thiago är skadad och Götze kom in i 72. min). Den enda skillnaden är tränaren och hans spelmodell, möjligen att Real är ett bättre lag år än de var ifjol.

Det är ingen katastrof, även om det är tråkigt. Ligamästare, CL-semifinalist och pokalfinal med god chans att visa en reaktion och vinna mot BVB är ett mycket respektabelt resultat.

Dessutom får FCB c:a 60 MEUR för hela CL-säsongen (plus stadionintäkter), det är mer än de 55 MEUR man fick ifjol för vinsten. I år fick man 8,6 MEUR för direktkvalifikationen till CL, blir säkert en liknande summa i år.

Det finns en fantastisk trupp som är värd 535 MEUR, har en snittålder på 25,9 år och strax under 70 MEUR att köpa spelare för (plus ev. försäljningar). Dessutom har Pep fått tillräckligt många besked att spelmodellen ännu inte är perfekt och kommer att anpassa densamma.

Nästa år blir minst lika bra som i år, auf geht's Bayern!
Citera
2014-05-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
OK, FCB förlorade mot Real med 0-4 hemma i en semifinal i CL med samma spelare som sopade banan med Barca och vann trippeln i fjol (Thiago är skadad och Götze kom in i 72. min). Den enda skillnaden är tränaren och hans spelmodell, möjligen att Real är ett bättre lag år än de var ifjol.

Det är ingen katastrof, även om det är tråkigt. Ligamästare, CL-semifinalist och pokalfinal med god chans att visa en reaktion och vinna mot BVB är ett mycket respektabelt resultat.

Dessutom får FCB c:a 60 MEUR för hela CL-säsongen (plus stadionintäkter), det är mer än de 55 MEUR man fick ifjol för vinsten. I år fick man 8,6 MEUR för direktkvalifikationen till CL, blir säkert en liknande summa i år.

Det finns en fantastisk trupp som är värd 535 MEUR, har en snittålder på 25,9 år och strax under 70 MEUR att köpa spelare för (plus ev. försäljningar). Dessutom har Pep fått tillräckligt många besked att spelmodellen ännu inte är perfekt och kommer att anpassa densamma.

Nästa år blir minst lika bra som i år, auf geht's Bayern!

Det verkar som om att man kommer att ge Pep friare tyglar att bestämma vilka spelare som kommer in respektive ut. Det tycker jag låter sunt då jag känner att Rummenigge/Sammer vill plocka in spelare som inte passar in i lagbygget.
Citera
2014-05-01, 11:29
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Det verkar som om att man kommer att ge Pep friare tyglar att bestämma vilka spelare som kommer in respektive ut. Det tycker jag låter sunt då jag känner att Rummenigge/Sammer vill plocka in spelare som inte passar in i lagbygget.

Absolut känns det så.

Backlinjen måste bytas ut till stor del förutom Alaba. Badstuber kommer tillbaka och han är en spelare jag tror Pep faktiskt gillar. Han är otroligt bra i sitt passningsspel och läser av spelet på ett helt annat sätt än både Dante och Boateng. Dessutom kan han vara mer styrande i backlinjen och bestämma. Hoppas han ägnat många timmar åt att studera försvarstaktik medan han varit skadad nu.

Mandzukic känns lite förvirrad i det spelet som spelas med Pep. Det känns inte som att han hör hemma i det alls med sitt mer brunkande spel. Lewandowski kommer nog fungera mycket bättre med sin mer spelstyrande stil och går gärna ned för att möta passningar och lägga ut på kanterna mer än Mandzukic som går ned för att vinna boll istället vilket inte behövs lika mycket när man satsar på bollinnehav och inte snabba omställningar.
Ser gärna att Pizarro stannar istället för Mandzukic faktiskt och att man tar in någon yngre talang som 3e.

Annars är det väl Martinez som är lite försvunnen i år. Är det kanske så att man bör sälja honom? Lahm, Scweinsteiger och Rode, hur ska han få plats där? Mittback?

Ytterpositionerna är också att tänka på inom en inte allt för lång framtid... Men mycket svårare att fylla efter två giganter.
Citera
2014-05-01, 14:51
Medlem
Quorthons avatar
Tycker nog man borde utnyttjat momentum med detta lag. Är det verkligen ett självändamål att få Bayern att spela enligt Pep's idé?
Citera
2014-05-01, 20:36
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Tycker nog man borde utnyttjat momentum med detta lag. Är det verkligen ett självändamål att få Bayern att spela enligt Pep's idé?

Naturligtvis inte, däremot är det precis som Wilbacher var inne på i senaste euro talk och även Niva varit inne på mycket, så att det är av största vikt att börja bygga på något nytt sätt efter en sån succésäsong, försöker en ny tränare fortsätta på den inslagna vägen blir det sällan bra. Wilbacher gav Inter efter Mourinho och United efter Ferguson som två exempel, jag vill lägga till Barcelona efter Pep/Tito.

Det blev en klar förlust mot Real till slut, men det är väl ingen total katastrof för det? De har chans på dubbeln, som bekant har inget lag försvarat CL.
Citera
2014-05-01, 20:38
Medlem
katastrof.
Citera
2014-05-02, 21:41
Medlem
OG-lovers avatar
Neuer verkar har förlängt till 2019 enligt hans officiella Facebook konto.

Citat:
Heute habe ich mich mit den Verantwortlichen des FC Bayern auf eine vorzeitige Vertragsverlängerung bis 2019 verständigt. Ich fühle mich in diesem Verein und auch in der Stadt München sehr wohl und wir haben noch große Ziele. Ich freue mich auf die gemeinsame Zukunft.

F.ö har det varit snack om att Barcelona vill ha Javi Martinez till sommaren och han ska tydligen vara villig att lämna om Bayern och Barcelona kan komma överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in