Resultat: .
0%
röster
2014-11-01, 20:56
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Bremen, Hannover, Wolfsburg, Hamburg. Trend på vilka som vann idag?
Härliga tider. När kan det ha hänt senast att samtliga fyra nordklubbar vinner i samma omgång?

Hannover är nu i den bisarra situationen att man på 10 matcher gjort blott 7 mål men ändå lyckats skrapa ihop hela 16 poäng. Poängskörden imponerar men H96 måste bli hetare i anfallsspelet. Fram till sista tredjedelen såg det dock riktigt bra ut idag. Precis som mot Dortmund kämpade spelarna väldigt hårt och jobbade för varandra. Sådant gillas!
Citera
2014-11-01, 21:00
Medlem
snillet_1s avatar
Förlust mot Bayern München är inte mycket att tala om, men varför går Dortmund så dåligt än så länge i ligan? Lite förvånande, känns som ett lag och en klubb som har gått som tåget de senaste åren.
Citera
2014-11-01, 21:03
Medlem
7 möjliga poäng av 30 har Dortmund tagit, på 10 matcher - de ligger tredje sist i ligan. Nu tror jag inte de kommer få kämpa om kontraktet men det kan mycket väl bli så att Dortmund hamnar på en 7-10:e plats. Då hade bara en CL-vinst räddat säsongen. Jag vet inte vad som är problemet riktigt, de har ju spelat väldigt bra i CL. Jag tycker spelarna ser riktigt trötta ut, de har svårt och föra matcherna, och väldigt svårt att spela sig igenom pressen innan de ska kontra. Bayern lät dom knappt låna bollen idag.
Citera
2014-11-01, 21:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Härliga tider. När kan det ha hänt senast att samtliga fyra nordklubbar vinner i samma omgång?

Hannover är nu i den bisarra situationen att man på 10 matcher gjort blott 7 mål men ändå lyckats skrapa ihop hela 16 poäng. Poängskörden imponerar men H96 måste bli hetare i anfallsspelet. Fram till sista tredjedelen såg det dock riktigt bra ut idag. Precis som mot Dortmund kämpade spelarna väldigt hårt och jobbade för varandra. Sådant gillas!
Det var väl på 80-talet det hände senast.
Citera
2014-11-01, 21:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Förlust mot Bayern München är inte mycket att tala om, men varför går Dortmund så dåligt än så länge i ligan? Lite förvånande, känns som ett lag och en klubb som har gått som tåget de senaste åren.
Jag är ingen expert men är det inte en massa psykologi inblandat i detta nu.
Citera
2014-11-01, 21:19
Medlem
Otroligs avatar
Appropå det där med att missa Champions League nästa år har jag funderat på om det inte vore det mest taktiska för Dortmund att satsa på 3:e platsen i gruppen, spela och jogga hem EL för att på så sätt rädda säsongen och säkra en CL-plats. Visst, det kommer aldrig att hända men just nu ser det väldigt tufft ut att jobba in en CL-plats i ligan eller för den delen vinna CL. Man riskerar att tappa många nyckelspelare nästa år om det inte blir något spel i Europa plus att man blir av med en del ekonomiska muskler.

Men det är klart, snart kanske vändningen kan komma i ligan och då kan det gå fort. Men det blir mer och mer ont om tid när dessa hedersamma förluster avlöser varandra.
Citera
2014-11-01, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kronikel
När han accepterar ett kontrakt på 10 miljoner per månad hos valfri oljeklubb.
Nästa match är Gladbach hemma, oavgjort är inte särskilt otänkbart alls. 8 poäng efter att en tredjedel (11/34) av säsongen spelats är knappast vad någon förväntat sig. Finns det inte ens på die Karte att Klopp får säga auf Wiedersehen?
Citera
2014-11-02, 09:53
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nästa match är Gladbach hemma, oavgjort är inte särskilt otänkbart alls. 8 poäng efter att en tredjedel (11/34) av säsongen spelats är knappast vad någon förväntat sig. Finns det inte ens på die Karte att Klopp får säga auf Wiedersehen?

Nix auf Wiedersehen, Kloppo, det kommer inte att hända än.

För nu har det vänt för BVB, det var en lysande insats mot ligans överlägset bästa lag igår, speciellt i första halvlek som var den bästa BVB spelat på länge. Klopp var inte effektiv i sina byten (svårt med den truppen och skador) och hade helst haft kvar Hummels på banan, medan Pep förändrade och vann matchen med sina byten ffa. Ribéry.

Det blir minst oavgjort mot Gladbach trots CL-vecka, sannolikt vinst och den här resultatkrisen är ett minne blott när BVB börjar klättra uppåt i tabellen. Kom ihåg var ni läste det först...
Citera
2014-11-02, 10:13
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Nix auf Wiedersehen, Kloppo, det kommer inte att hända än.

För nu har det vänt för BVB, det var en lysande insats mot ligans överlägset bästa lag igår, speciellt i första halvlek som var den bästa BVB spelat på länge. Klopp var inte effektiv i sina byten (svårt med den truppen och skador) och hade helst haft kvar Hummels på banan, medan Pep förändrade och vann matchen med sina byten ffa. Ribéry.

Det blir minst oavgjort mot Gladbach trots CL-vecka, sannolikt vinst och den här resultatkrisen är ett minne blott när BVB börjar klättra uppåt i tabellen. Kom ihåg var ni läste det först...

Även om jag kanske är lite mer tveksam till Grus-Kalles optimism delar jag åsikten att Klopp inte kommer att få sparken. I ärlighetens namn kan jag inte se honom få sparken förrän nedflyttning på allvar skulle hota i slutet av säsongen, en situation jag inte heller tror att Dortmund kommer befinna sig i.

Det man måste ha i åtanke är hur pass mycket Klopp har gjort sig själv till BVB i person. Den image som klubben har byggt upp de senaste åren representeras väldigt mycket av den stil som Klopp själv har. Energiskt, "hårdrock" och galna citat under presskonferenser. Om Guardiola är en magnet för spelare i Bayern är Klopp det på ungefär samma sätt i Dortmund, fast med mindre finanser att locka till sig spelare.

Kollar man på tysk tv kan jag inte tänka mig att man undviker att se minst en reklam där Klopp är med och överlag har han en stor personlig fankult, inte minst inom Dortmunds egna supporterled. Hummels, Reus, Gündogan och alla de andra är Klopps spelare och förtroendet för honom är minst lika stort bland så väl fans som spelare och ledning.

Nej, för mig finns det inte på kartan att Klopp går under denna säsong. Om Dortmund däremot missar kvalifikation till CL kommer det att bli tungt, kan tänka mig att en eller annan spelare då garanterat lämnar. Dortmund är på så sätt inte en typisk topklubb, utan dess öde är mycket bundet till Klopps.
Citera
2014-11-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Appropå det där med att missa Champions League nästa år har jag funderat på om det inte vore det mest taktiska för Dortmund att satsa på 3:e platsen i gruppen, spela och jogga hem EL för att på så sätt rädda säsongen och säkra en CL-plats. Visst, det kommer aldrig att hända men just nu ser det väldigt tufft ut att jobba in en CL-plats i ligan eller för den delen vinna CL. Man riskerar att tappa många nyckelspelare nästa år om det inte blir något spel i Europa plus att man blir av med en del ekonomiska muskler.

Men det är klart, snart kanske vändningen kan komma i ligan och då kan det gå fort. Men det blir mer och mer ont om tid när dessa hedersamma förluster avlöser varandra.

Det är inte så enkelt att jogga hem EL, det är en stor risk Dortmund tar. Om de tar sig till semifinal i CL, så har de i alla fall räddat säsongen ifrån totalfiasko och fått in stora intäkter. Dortmund kan ju fortfarande ta en fjärdeplats om de skulle gå rent under våren.
Citera
2014-11-02, 18:31
Medlem
cyberkalles avatar
Var är alla BVB supportrar?
Jag är av hela mitt hjärta så jäkla glad att det går uselt för er har noll empati jag glädjs dock av andra lags framgångar i ligan.

Detta är ju nästan bättre än trippeln.

Dortmund måste ju träna kondition det funkar inte att bara orka en halvlek vad blev det i skott 30-9 och hade inte Weindenfeller storspelat så hade det runnit iväg rejält.
Citera
2014-11-02, 19:13
Bannlyst
Kollade lite på Eintracht - BMG för några dagar sedan
Hrgota var ju helt osynlig så inte konstigt att han inte ens får hoppa in nu i ligan.

Någon som vet varför han inte alls kommer in i matcherna mot tyskt motstånd?
har ju varit helgrym mot andra lag i europa league.
Blev faktiskt riktigt besviken när jag såg han i cupen, är ju överlägset minst involverad i spelet.

Förövrigt: dortmund slutar 8:a i ligan.
Men säkrar avancemang till CL genom att vinna.
kom ihåg var ni hörde det först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in