Resultat: .
0%
röster
2013-04-02, 15:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Jaha, Juve ikväll. vad tror vi om det då? Jag tror (Bayerns senaste match till trots) på målsnålt. Kanske 1-0.

Mark Clattenburg som domare, hmm...

Senaste gången han dömde Bayern blev det vinst med 7-0 mot Basel, tror dock inte på dessa siffror ikväll.

Annat CL relaterat;
Positivt besked för BVB, både Schmelzer och Kuba ser ut att kunna spela mot Malaga.

Hur läget är i Bayern återstår att se, finns några med småskador. Martinez är avstängd och ersätts troligen av Luiz Gustavo. Skulle inte bli förvånad om vi får se en Gomez ikväll som stångas mot Chiellini & Co. Robben däremot lär sitta på bänken när matchen går igång, för att komma in vid behov. Att han var strålande i lördags och säkert inte gillar detta påverkar sällan Heynckes numera.
Citera
2013-04-02, 17:06
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Senaste gången han dömde Bayern blev det vinst med 7-0 mot Basel, tror dock inte på dessa siffror ikväll.

Missade att det var han som dömde den matchen. Såg också att jag slarvade i min korrekturläsning och stavade domare med två "m" av bara farten Tack för din rättning när du citerade mig

1,58 för Bayernseger, 2,35 för kryss och 5,20 för bortaseger just nu på Svenska spel.
Citera
2013-04-02, 17:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Missade att det var han som dömde den matchen. Såg också att jag slarvade i min korrekturläsning och stavade domare med två "m" av bara farten Tack för din rättning när du citerade mig

1,58 för Bayernseger, 2,35 för kryss och 5,20 för bortaseger just nu på Svenska spel.

Korrekturläsare är jag inte, men att stava domare som dommare är ibland ett språkligt val. Ett o istället för ett gömt u.

Engelsmannen är i sitt yrke ungefär lika bra/dålig som tysken Stark eller alltför många av våra svenska representanter inom den kåren. Lite väl fokuserade på att visa sin auktoritet före att tänka ibland, men aldrig riktigt dåliga när man tänker efter efteråt.
Citera
2013-04-02, 17:39
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Lite Zweite från i påskhelgen kan man hinna med så här i CL-tider;
Målvakten Tschauner kvitterade med en nick i slutminuterna för sitt St Pauli mot Paderborn, 2-2.
Japp, riktigt sevärd andra halvlek igår! Skrev även lite i matchtråden (där måndagsmatcherna i Zweite allt som oftast blir bortglömda) och tycker det var kul att åtminstone en person (Rummenigge) hakade på. Länk till Tschauners mål:
http://www.youtube.com/watch?v=y2ppPASb504

Nästa omgång kanske det vore möjligt att inkludera måndagens datum i matchtråden?

Ikväll är det dock fotboll på lite högre nivå som gäller, nämligen CL. Ska bli kul att se Bayern och jag tror faktiskt att de avfärdar Juve rätt enkelt. 3-0?
Citera
2013-04-02, 18:54
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Japp, riktigt sevärd andra halvlek igår! Skrev även lite i matchtråden (där måndagsmatcherna i Zweite allt som oftast blir bortglömda) och tycker det var kul att åtminstone en person (Rummenigge) hakade på. Länk till Tschauners mål:
http://www.youtube.com/watch?v=y2ppPASb504

Nästa omgång kanske det vore möjligt att inkludera måndagens datum i matchtråden?

Ikväll är det dock fotboll på lite högre nivå som gäller, nämligen CL. Ska bli kul att se Bayern och jag tror faktiskt att de avfärdar Juve rätt enkelt. 3-0?

Var tydligen någon slags manifestation under Pauli matchen igår såg du den? Nedan från Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article16526440.ab

och Youtube

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MequBVSJTR0#!
Citera
2013-04-02, 19:39
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Var tydligen någon slags manifestation under Pauli matchen igår såg du den? Nedan från Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article16526440.ab

och Youtube

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MequBVSJTR0#!
Nej jag började kolla ett par minuter efter avspark så jag missade detta när spelarna tågade in på planen.

Många av Paulis fans är sympatiska men samtidigt är det samma gamla vanliga hyckleri som alltid gäller längst ut på den politiska vänsterkanten. Finns tyvärr en falang av ultras som förespråkar "fred och kärlek" men om någon har "fel" åsikter så är de själva snabba på att ta till våld. Som tur vad är denna falang en minoritet och även till viss del illa omtyckt av andra supportergrupper.
Citera
2013-04-02, 22:41
Medlem
csts avatar
Vilken utskåpning av FCB ikväll. Det här ska de väl inte kunna släppa?
Citera
2013-04-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vilken utskåpning av FCB ikväll. Det här ska de väl inte kunna släppa?

Jag tror inte Juve tar Bayern på hemmaplan. Bayern har varit ruskigt starka borta den här säsongen.
Citera
2013-04-02, 22:51
Medlem
Steff83s avatar
Besviken över att det inte blev mer än 2-0...jaja..Ett mål i Turin(vilket inte ska vara några problem) och Juve är mer eller mindre körda.
Citera
2013-04-02, 22:57
Medlem
marc0p0l0s avatar
Så totalt usel Clattenburg var verkligen, för båda lagen också. Nåja, 2-0 ska väl som ni redan konstaterat vara tillräckligt. Är väl ganska ovanligt att Bayern inte gör minst ett mål också. Nu kan vi bara hoppas att Dortmund får ett lika bra utgångsläge imorgon!
Citera
2013-04-02, 22:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Jag tror inte Juve tar Bayern på hemmaplan. Bayern har varit ruskigt starka borta den här säsongen.

Juve hade behövt ha ett bortamål. Detta fixar Bayern...Man ska aldrig säga aldrig..men detta bör gå vägen.
Citera
2013-04-02, 23:05
Medlem
Mastodontishs avatar
Bayern var riktigt starka idag. Man kontrollerade spelet bättre än jag faktiskt tror jag har sett dom göra i någon match den här säsongen (Ja, HSV inkluderat). Trots att det inte blev fler mål så ägde man matchen rakt igenom tycker jag. Försvarsspelet var riktigt beundrandsvärt.

Schweinsteiger och Gustavo gjorde ett hästjobb i mitten och Schweini med sitt enorma tvåvägsspel gjorde det möjligt att bli av med Kroos tidigt och ändå ha det där riktiga styrandet högt uppe i banan även om man kanske hade kunnat få pressa upp högre i många situationer med Kroos där.

Van Buyten är också stabil åter igen i CL-spelet. Han lyser av självförtroende även om han inte har lika känslig fot som vare sig Boateng eller Badstuber.

Bayern kändes närmare ytterligare ett, två och kanske tre mål än vad Juventus var nära att göra ett. Det här tror och hoppas jag att man kan hålla i till nästa vecka och bjuda på samma kontrollerande spel borta i Turin.

Sparade det bästa till sist, Müller. Vilken krigare och vilken lirare som alltid kliver upp i de stora matcherna. Gång efter gång såg man honom gå in i närkamper och gå ut som vinnare. När han gick in i mitten som 10:a blev hans arbetskapacitet kanske ännu bättre utnyttjad. Hur många gånger gick han inte in och iskallt snodde bollen av Pirlo i deras uppspel?
Och som han håller borta motståndare som kommer mot honom bakifrån. Det är någon speciell egenskap han har där han hela tiden verkar veta hur och vad som händer bakom (ögon i nacken?).
Riktigt riktigt imponerad av honom ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in