Resultat: .
0%
röster
2014-06-29, 14:57
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Svårt att veta om Hanke någonsin kan hitta tillbaka till gammal fin form igen. Typiskt en sådan spelare som peakade tidigt i karriären för att sedan dala i form och bli mer eller mindre bortglömd. Att Hanke besitter stort fotbollskunnande är det nog dock ingen som tvivlar på. Men frågan är om ens Streich halvt magiska tränarkunskaper räcker till i det här fallet. Kanske om han nu får en försäsong och säsong utan skador och det klaffar med resten av truppen.
Man kan bara hoppas. Han får klart högst lön i laget också, så det får man verkligen hoppas. Han var dock inte med på första träningen, så kanske arbetar man fortfarande med att sälja honom? Eller så är han skadad igen.

Mittbacken Diagne spelade faktiskt i Freiburgs första testmatch nu, och gjorde en riktigt snygg djupledsboll från backlinjen som resulterade i ett mål. Visst, han var en av 20 utespelare som fick chansen, men det var också flera som inte fick chansen denna matchen. Till exempel just Hanke och några unga mittbackar. Kanske får Diagne en ny chans?

https://www.youtube.com/watch?v=tSPzVDD6zcU Så skönt att Philipp och Zulechner gör två mål vardera under de 20 minuter de fick spela, de visar sig lite mer målinriktade än Guedé och Freis minst sagt.

Senast redigerad av Lekmand 2014-06-29 kl. 15:00.
Citera
2014-06-30, 23:52
Medlem
xtroes avatar
Hoppas då att det inte finns några kvar här som försvarar Löw? Det är ju pinsamt att se Tyskland spela fotboll. Hoppas Tyskland åker ur, för detta är inte värdigt. Man försöker inte ens vinna, usch.
Citera
2014-06-30, 23:55
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Hoppas då att det inte finns några kvar här som försvarar Löw? Det är ju pinsamt att se Tyskland spela fotboll. Hoppas Tyskland åker ur, för detta är inte värdigt. Man försöker inte ens vinna, usch.
Han har blivit alldeles för bra kompis med Pep. Ser helt bedrövligt ut.

Nu intresserar inte VM mig speciellt mycket men kan någon förklara varför det är fritt fram att klanka på ett defensivt Grekland men Algeriet ska hyllas för sitt smarta spel? Jag uppskattar defensivt skickliga lag men Algeriet försöker ju knappt spela fotboll.
Citera
2014-07-01, 02:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Nu intresserar inte VM mig speciellt mycket men kan någon förklara varför det är fritt fram att klanka på ett defensivt Grekland men Algeriet ska hyllas för sitt smarta spel? Jag uppskattar defensivt skickliga lag men Algeriet försöker ju knappt spela fotboll.

Ditt fotbollsöga ser alltså inte att algerierna hade väldigt goda intentioner på att kunna såra Tyskland i väldigt många anfall? Det finns ett kreativt kontringsspel i Algeriet, och försvarsspelet vara bara lågt i stunder. Trots egentlig klasskillnad på lagen blev det ganska böljande, just för att Algeriet inte stod överdrivet lågt, och för att man har såväl bra teknik som passningsfötter, kreativitet, fart och tydliga linjer i sitt attackspel. Till skillnad från Grekland.
Citera
2014-07-01, 03:04
Avslutad
Citat:

??. Hoppas att du är full eller något.
Citera
2014-07-01, 03:11
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ditt fotbollsöga ser alltså inte att algerierna hade väldigt goda intentioner på att kunna såra Tyskland i väldigt många anfall? Det finns ett kreativt kontringsspel i Algeriet, och försvarsspelet vara bara lågt i stunder. Trots egentlig klasskillnad på lagen blev det ganska böljande, just för att Algeriet inte stod överdrivet lågt, och för att man har såväl bra teknik som passningsfötter, kreativitet, fart och tydliga linjer i sitt attackspel. Till skillnad från Grekland.
Frågan jag ställer mig är inte ifall Algeriet hade kunnat straffa Tyskland eller inte (kändes aldrig speciellt nära), utan varför det är helt okej att klanka ner på ett defensivt lag men inte ett annat? Jag kan köpa att man spelar defensivt men att ställa upp med en 5-4-1 uppställning och bara slå långt är väl spelförstörande om något. Tycker ärligt talat att Grekland visade på bra mycket mer vilja att anfalla igår än vad Algeriet gjorde idag.

Vad det gäller Tyskland är det sorgligt att se var possessionsfotbollen har lett till, med en renodlad striker är jag rätt övertygad om att matchbilden blivit en helt annan. Det är lätt att försvara när det anfallande laget hellre spelar i sidled än i djupled, lite fina inlägg på Klose hade inneburit bra alternativ.
Citera
2014-07-01, 03:13
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
??. Hoppas att du är full eller något.
Handbollsförsvar och slå långt på några stackare som ska utmana med fart? Rätta mig om jag har fel, men det är knappast en spelförande taktik utan snarare ett sätt att försvara sig genom att slå långt.

Ett lag som försöker spela orsakar inte 20 frisparkar och håller bollen 30% av tiden.
Citera
2014-07-01, 04:00
Avslutad
Citat:
Handbollsförsvar och slå långt på några stackare som ska utmana med fart? Rätta mig om jag har fel, men det är knappast en spelförande taktik utan snarare ett sätt att försvara sig genom att slå långt.

Ett lag som försöker spela orsakar inte 20 frisparkar och håller bollen 30% av tiden.

Nja tyckte att dem varierande sin taktik faktiskt. I bland spelade dem ut sig ur tyska pressen och i bland slog man långt på Selmani(?) som fick springa. Handbollsförsvaret uppstod först då araberna blev trötta efter sin vilda press på bollhållaren.

Knappast så dem förtjänar kritik. Hela min Facebook är fylld med inlägg som hyllar dem. Men du verkar ha en annan och enligt mig felaktig bild av matchen. Dem gjorde sitt bästa och stod faktiskt upp rätt bra spelmässigt. Knappast så dem försvarade sig så som Iran mot Argentina tex.
Citera
2014-07-01, 08:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Nja tyckte att dem varierande sin taktik faktiskt. I bland spelade dem ut sig ur tyska pressen och i bland slog man långt på Selmani(?) som fick springa. Handbollsförsvaret uppstod först då araberna blev trötta efter sin vilda press på bollhållaren.

Knappast så dem förtjänar kritik. Hela min Facebook är fylld med inlägg som hyllar dem. Men du verkar ha en annan och enligt mig felaktig bild av matchen. Dem gjorde sitt bästa och stod faktiskt upp rätt bra spelmässigt. Knappast så dem försvarade sig så som Iran mot Argentina tex.

Håller helt med.
Citera
2014-07-01, 21:53
Medlem
G-spottornados avatar
De pratade om Brasiliens landslagsspelares religionstillhörighet och om minnet inte sviker så var de flesta katoliker och protestanter, alla förutom en; Dante. Som tydligen tillhörde nån voodooreligion...

Har försökt googla men hittar nada... tänkte att de med bäst koll på Dante torde finnas här, speciellt eftersom det inte finns någon Dante-tråd.

Någon som vet mer?
Citera
2014-07-02, 20:51
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://bilder.bild.de/fotos-skaliert/qf-wiese_39578555_mbqf-1404296069-36641724/2,w=650,c=0.bild.jpg

Och för alla er som spänt går runt och väntar. Här kommer nu en ny bild på Wiese. Vilken matchform.
Citera
2014-07-02, 21:03
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://bilder.bild.de/fotos-skaliert/qf-wiese_39578555_mbqf-1404296069-36641724/2,w=650,c=0.bild.jpg

Och för alla er som spänt går runt och väntar. Här kommer nu en ny bild på Wiese. Vilken matchform.
Kan ju snart bara ställa sig mitt i målet och spänna ut musklerna så täcker han målet.

Ska ju annars bli väldigt intressant hur Löw kommer att forma laget på fredag, lite små"skönt" att Mustafi blev skadad, honom vill jag då inte se igen. Men Hummels är ju tillbaka så han lär ju komma in igen sen kör han väl på sina jävla mittbackar som ytterbackar. Känns också som Götze blir bänkad, Khedira kommer in. Spännande somsagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in