Resultat: .
0%
röster
2014-08-17, 23:11
Avstängd
Halloween2s avatar
Hur kommer backlinjen se ut nu när benatia klar verkar bli klar?
Citera
2014-08-17, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hur kommer backlinjen se ut nu när benatia klar verkar bli klar?
3-backslinje där Badstuber, Benatia, Boateng och Dante på "förhand" har lika goda möjligheter att ta plats skulle jag tro.
Citera
2014-08-18, 00:33
Medlem
motvalls avatar
Eftersom ingen annan anmält sig så kommer jag köra den traditionella tipstävlingen, detta år svårare än på flera år när det gäller placeringarna. Har ni fler önskemål på nya poänggivande frågor än de cyberkalle presenterade, ta de snabbt och i PM. Annars går den ut på tisdag.

(Mina skisser på nya är ungefär nu;
I. Vilken klubb byter tränare först?
5p första klubb
3p andra klubb
2p tredje
1p alla de som får kicken innan vinteruppehållet

K. Vilket tysk musik passar bäst till tysk fotboll? Skriv ditt förslag.

Poäng utdelas efter diskussion i tråden/PM, max är 5 och de flesta förslag får noll eller t o m minus.)
Senast redigerad av motvall 2014-08-18 kl. 00:42.
Citera
2014-08-18, 08:43
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Eftersom ingen annan anmält sig så kommer jag köra den traditionella tipstävlingen, detta år svårare än på flera år när det gäller placeringarna. Har ni fler önskemål på nya poänggivande frågor än de cyberkalle presenterade, ta de snabbt och i PM. Annars går den ut på tisdag.

(Mina skisser på nya är ungefär nu;
I. Vilken klubb byter tränare först?
5p första klubb
3p andra klubb
2p tredje
1p alla de som får kicken innan vinteruppehållet

K. Vilket tysk musik passar bäst till tysk fotboll? Skriv ditt förslag.

Poäng utdelas efter diskussion i tråden/PM, max är 5 och de flesta förslag får noll eller t o m minus.)
Det är ordning på Herr Motvall.

K. Just nu är väl Helene Fischer med Atemlos durch die Nacht hetast.
På puben som är närmast Südkurve så var det bäst drag tillsammans med FC Bayern Stern des südens
Nu kanske denna kommer bli den bästa vi får se nästa fredag då denna är helt nyskapad.
https://soundcloud.com/scorefor/sudkurve-munchen-chor

Som jag skrivit tidigare så har Bayern ett riktigt skadehelvete och nu ser det ut som om att Schweini blir borta ett tag.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-08-18 kl. 08:51.
Citera
2014-08-18, 13:29
Medlem
marc0p0l0s avatar
Många berättelser från pokal som går att skriva om här, hade man bara haft mer tid. För mig personligen var det trevligt att 1.FC Magdeburg tog sig vidare mot Augsburg. Finns en historia och tradition av vänskap mellan Braunschweig och Magdeburg. Då inte enbart mellan lagen, utan faktiskt mellan städerna själva. Tvärtemot hur förhållandet har varit mellan Hannover och Braunschweig fanns aldrig någon rivalitet mellan den senare nämnda och Magdeburg. Städerna var ungefär lika stora och hade ett balanserat maktförhållande.

Likt så många andra saker som Braunschweig var först med i Tyskland, t.ex. fotbollen () så var staden bland de allra första att upprätta starka förhållanden med en stad i DDR, nämligen Magdeburg. Delegationer skickades under 80-talet fram och tillbaka mellan städerna och vänskaper uppstod på ett flertal nivåer. Eintracht var även bland de första västtyska lagen att överhuvudtaget få åka till DDR och spela fotboll när man mötte Magdeburg i en vänskapsmatch.

Även efter murens fall har vänskapen mellan städerna fortsatt. Magdeburg är den enda tyska stad som Braunschweig har som officiell samarbetsstad. Under översvämningarna förra året åkte även ett stort antal Eintracht-fans till Magdeburg för att hjälpa till med sandsäckar och uppbyggandet av dammar för att hindra vattnet. Detta var ett initiativ helt av fansen själva, som ledde till att klubbarna sedan anordnade en vänskapsmatch där alla intäkter gick till översvämningens offer.

Hoppas innerligt på att lottningen leder till att Eintracht och Magdeburg möts. Magdeburg är ett lag med lång historia och snittar över 6000 åskådare trots att de ligger i Regionalliga (div. 4). Vore trevligt att se MDCC-Arena fyllt med de 27 000 åskådare arenan tar.

Lag under 2.liga som kvalificerat sig för andra omgången än så länge:
  • 1. FC Magdeburg (IV)
  • Arminia Bielefeld (III)
  • Chemnitzer FC (III)
  • MSV Duisburg (III)
  • Würzburger Kickers (IV)
Citera
2014-08-18, 13:39
Medlem
marc0p0l0s avatar
Angående musiken är det en svår fråga. Inser att Cyberkalle och övriga Bayern-fans kommer att nominera någon så där lagom cheesy moderna dänga likt Stern des Südens. Inte för att Heja BVB är mycket bättre, aldrig haft mycket till övers för den. Die Toten Hosen har ett antal låtar som passar in på fotboll, likt även Böhse Onkelz, passar dock inte riktigt in i kategorin "bästa". Blir till att klura på den ett tag.
Citera
2014-08-18, 13:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Många berättelser från pokal som går att skriva om här, hade man bara haft mer tid. För mig personligen var det trevligt att 1.FC Magdeburg tog sig vidare mot Augsburg. Finns en historia och tradition av vänskap mellan Braunschweig och Magdeburg. Då inte enbart mellan lagen, utan faktiskt mellan städerna själva. Tvärtemot hur förhållandet har varit mellan Hannover och Braunschweig fanns aldrig någon rivalitet mellan den senare nämnda och Magdeburg. Städerna var ungefär lika stora och hade ett balanserat maktförhållande.

Likt så många andra saker som Braunschweig var först med i Tyskland, t.ex. fotbollen () så var staden bland de allra första att upprätta starka förhållanden med en stad i DDR, nämligen Magdeburg. Delegationer skickades under 80-talet fram och tillbaka mellan städerna och vänskaper uppstod på ett flertal nivåer. Eintracht var även bland de första västtyska lagen att överhuvudtaget få åka till DDR och spela fotboll när man mötte Magdeburg i en vänskapsmatch.

Även efter murens fall har vänskapen mellan städerna fortsatt. Magdeburg är den enda tyska stad som Braunschweig har som officiell samarbetsstad. Under översvämningarna förra året åkte även ett stort antal Eintracht-fans till Magdeburg för att hjälpa till med sandsäckar och uppbyggandet av dammar för att hindra vattnet. Detta var ett initiativ helt av fansen själva, som ledde till att klubbarna sedan anordnade en vänskapsmatch där alla intäkter gick till översvämningens offer.

Hoppas innerligt på att lottningen leder till att Eintracht och Magdeburg möts. Magdeburg är ett lag med lång historia och snittar över 6000 åskådare trots att de ligger i Regionalliga (div. 4). Vore trevligt att se MDCC-Arena fyllt med de 27 000 åskådare arenan tar.

Lag under 2.liga som kvalificerat sig för andra omgången än så länge:
  • 1. FC Magdeburg (IV)
  • Arminia Bielefeld (III)
  • Chemnitzer FC (III)
  • MSV Duisburg (III)
  • Würzburger Kickers (IV)

Jag är inte lika glad som dig.

Men från cupen kan det sägas att Hrgota får mycket lovord av sin insats: http://www.bild.de/sport/fussball/branimir-hrgota/ist-so-wertvoll-wie-nie-37286942.bild.html
Citera
2014-08-18, 15:05
Medlem
Quorthons avatar
Såklart passar tysk thrash bäst som typ Kreator. Håller man på Frankfurt lyssnar man såklart på Tankard.
Citera
2014-08-18, 17:00
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Såklart passar tysk thrash bäst som typ Kreator. Håller man på Frankfurt lyssnar man såklart på Tankard.

Är trash verkligen något för fotboll? Gillar visserligen Tankards "Schwarz Weiß wie Schnee" som introlåt, man känner verkligen att man är i Frankfurt, men är det den ultimata tyska fotbollslåten?

Finns en tråd om tysk musik, som dock inte är i närheten så stor som den borde vara; (FB) Musik från Tyskland.

Sportfreunde Stiller och övrig tysk musik för de stora massorna har dock aldrig fångat mitt intresse, kan visserligen vara kul att stå och skröna på stadion under en landskamp, men knappast något som sätter humöret för fotboll i allmänhet. Vi har ju Cyberkalle från Bayern, Lekmand som är bosatt i Freiburg, ett antal nordtyskar och två/tre stycken Ruhr-are i tråden, borde kunna få en blandning av förslag här inne.

Hade vi haft något Köln-fan i tråden vore Höhner det självklara valet, mer karneval blir det inte.
https://www.youtube.com/watch?v=10pzVzzZueI

Tysk fotbollsmusik för mig är då mer något likt Polizeichor Frankfurt's "Im Herzen von Europa."
https://www.youtube.com/watch?v=K7zHOIxW67s

Eller "Der Steigerlied", för gruvarbetare finns det inget mer passande. Spelas både i Gelsenkirchen och Aue.
https://www.youtube.com/watch?v=RjZQRbN0mHQ
Citera
2014-08-18, 19:08
Medlem
Quorthons avatar
Det är mest för att jag gillar min fotboll snabb och lite kaxig, liksom thrash. Är inte så förtjust i fotbollslåtar annars.
Citera
2014-08-18, 19:10
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
K. Just nu är väl Helene Fischer med Atemlos durch die Nacht hetast.
Ja den tillsammans med Andreas Bourani - Auf uns är helt klart de två låtar som spelas mest i fotbollssammanhang i Tyskland just nu.
https://www.youtube.com/watch?v=k9EYjn5f_nE

Men ingen av dessa vore ju speciellt orginellt som svar på frågan så jag klurar vidare jag med.
Citera
2014-08-18, 20:50
Medlem
cyberkalles avatar
Jösses vad HSV har svårt jag som trott mycket på dom denna säsong nyss så kvitterade Cottbus i första förlängningskvarten. 2-2 nu.

Musik Doro Pesch hon är väl i alla fall ett uttalat Fußballfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in