Resultat: .
0%
röster
2014-05-08, 13:11
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Meyer ska det heta. Jag tycker ändå att Leno är bättre än MAtS. Jag gillar truppen!

Tack för korrigeringen!

Intressant PK nu. Löw har tagit ut Volland och Klose som Sturmspitze/Stoßstürmer (toppforward). Volland är en spelartyp som Löw tyckte passade i systemet bättre än Kruse, som petades.

Matthias Ginter har tagits ut som mittfältare. Löw om Grosskreutz: kan gå i högt i tempo i 90 minuter, har bra "körperliche präzenz" och är variabel på många positioner.

Om Klose: Har gjort åtminstone 25 matcher denna säsong och är känd för att komma i form under de stora turneringarna. Löw fick för övrigt en bräda med en inbyggd Twitterskärm som VM-present. Han verkade inte direkt överväldigad.
Senast redigerad av afra 2014-05-08 kl. 13:16.
Citera
2014-05-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Tack för korrigeringen!

Intressant PK nu. Löw har tagit ut Volland och Klose som Sturmspitze/Stoßstürmer (toppforward). Volland var en spelartyp som Löw tyckte passade i systemet bättre än Kruse, som petades.

Matthias Ginter har tagits ut som mittfältare. Löw om Grosskreutz: kan gå i högt i tempo i 90 minuter, har bra "körperliche präzenz" och är variabel på många positioner.

Ginter som mittfältare gillar jag. Han blir den nye Basti Käähl.

Zieler stryks sedan från truppen och Großkreutz får vara tredjemålis.

Främsta Streichkandidaten borde vara Goretzka, Draxler, Meyer, Mustafi, Ginter, Jansen/Schmelzer (mMn) och Hahn.
Omröstning finns här: http://www.transfermarkt.de/de/welche-spieler-sollte-loew-zu-hause-lassen/topic/ansicht_44_143953_seite1.html

Truppen för Polenmatchen:

Kader der Nationalmannschaft für das Länderspiel gegen Polen in Hamburg (13. Mai)
Trikot Name Geburtstag Verein Spiele Tore
Tor
22 Marc-André ter Stegen 30.04.1992 Borussia Mönchengladbach 3 -
22 Ron-Robert Zieler 12.02.1989 Hannover 96 2 -
Abwehr
4 Matthias Ginter 19.01.1994 SC Freiburg 1 -
Christian Günter - -
4 Benedikt Höwedes 29.02.1988 FC Schalke 04 18 1
3 Sebastian Jung 22.06.1990 Eintracht Frankfurt - -
5 Shkodran Mustafi 17.04.1992 Sampdoria Genua - -
Antonio Rüdiger - -
Oliver Sorg - -
Mittelfeld
Maximilian Arnold - -
15 Lars Bender 27.04.1989 Bayer 04 Leverkusen 17 4
10 Julian Draxler 20.09.1993 FC Schalke 04 10 1
Leon Goretzka - -
13 André Hahn 13.08.1990 FC Augsburg - -
Christoph Kramer - -
Maximilian Meyer - -
17 Sebastian Rudy 28.02.1990 1899 Hoffenheim - -
Angriff
Kevin Volland - -
© DFB 08.05.2014 / rs
Senast redigerad av fortississimo 2014-05-08 kl. 13:26.
Citera
2014-05-08, 13:26
Medlem
afras avatar
Dortmund uppges ha lagt ett bud på 19 miljoner för Immobile. Juventus sägs vilja gå med på affären.

http://ard-text.de/index.php?page=214
Citera
2014-05-08, 13:29
Medlem
afras avatar
Citat:

Främsta Streichkandidaten borde vara Goretzka, Draxler, Meyer, Mustafi, Ginter, Jansen/Schmelzer (mMn) och Hahn.

Jag tror Goretzka tar chansen och skulle inte bli förvånad att se honom få en del speltid i Brasilien. Löw betonade att spelarnas form är helt avgörande.

Det finns en lagbalans i denna om än utökade trupp som är bättre än på länge:
FCB har sju spelare, Dortmund sex, Schalke fyra, Arsenal tre.
Senast redigerad av afra 2014-05-08 kl. 13:34.
Citera
2014-05-08, 15:00
Medlem
Även om man kan kalla Löw modig och annat så behöver det långt i från vara så. Det visar sig först när han tar ut den faktiska VM-truppen. Däremot är det bara bra att han ger unga spelare chansen att få visa upp sig. Det är ju dock högst troligt att det blir en, kanske två, överraskningar i den trupp som åker till Brasilien skulle jag tro. Jag är dock extremt glad över att Volland får en chans, helt klart gjort sig förtjänt av den.
Citera
2014-05-08, 15:22
Medlem
Lekmands avatar
Citat:

Omröstning finns här: http://www.transfermarkt.de/de/welche-spieler-sollte-loew-zu-hause-lassen/topic/ansicht_44_143953_seite1.html

Truppen för Polenmatchen:

Kader der Nationalmannschaft für das Länderspiel gegen Polen in Hamburg (13. Mai)
Trikot Name Geburtstag Verein Spiele Tore
Tor
22 Marc-André ter Stegen 30.04.1992 Borussia Mönchengladbach 3 -
22 Ron-Robert Zieler 12.02.1989 Hannover 96 2 -
Abwehr
4 Matthias Ginter 19.01.1994 SC Freiburg 1 -
Christian Günter - -
4 Benedikt Höwedes 29.02.1988 FC Schalke 04 18 1
3 Sebastian Jung 22.06.1990 Eintracht Frankfurt - -
5 Shkodran Mustafi 17.04.1992 Sampdoria Genua - -
Antonio Rüdiger - -
Oliver Sorg - -
Mittelfeld
Maximilian Arnold - -
15 Lars Bender 27.04.1989 Bayer 04 Leverkusen 17 4
10 Julian Draxler 20.09.1993 FC Schalke 04 10 1
Leon Goretzka - -
13 André Hahn 13.08.1990 FC Augsburg - -
Christoph Kramer - -
Maximilian Meyer - -
17 Sebastian Rudy 28.02.1990 1899 Hoffenheim - -
Angriff
Kevin Volland - -
© DFB 08.05.2014 / rs

Så alla de tre tyska freiburgbackarna är uttagna till en landskamp?

Günter, som värderades till 400.000 euro i början av säsongen. Underbart!
Senast redigerad av Lekmand 2014-05-08 kl. 15:26.
Citera
2014-05-08, 17:47
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haendlmaiers
Även om man kan kalla Löw modig och annat så behöver det långt i från vara så. Det visar sig först när han tar ut den faktiska VM-truppen. Däremot är det bara bra att han ger unga spelare chansen att få visa upp sig. Det är ju dock högst troligt att det blir en, kanske två, överraskningar i den trupp som åker till Brasilien skulle jag tro. Jag är dock extremt glad över att Volland får en chans, helt klart gjort sig förtjänt av den.

Jag tror Löw äntligen har insett att Tyskland inte kan vinna ett mästerskap med det "gamla gardet" som under de senaste mästerskapen haft namn som "det unga Tyskland". Bayerns tunga förlust mot Madrid var mer än en vink om att de etablerade namnen som skulle utgöra stommen i landslaget inte håller mot toppmotstånd. Jag tror därför att betydligt flera än en eller två av dessa överraskningar tas med till Brasilien. De är stora talanger och de kommer behövas som en ny injektion om Tyskland skall ha någon chans att gå långt i detta mästerskap.

Jag tror att spelare Jansen, Bender, Höwedes och Schmelzer som alla dragits med skador riskerar att få stanna hemma och de som är i dålig form. Om Boateng fortsätter gå kräftgång kan han också stanna hemma. Schweinsteiger ser jag inte som någon som kan leda Tyskland till stora framgångar (längre), frågan är om det finns någon som kan axla rollen? Volland - inte omöjligt att vi ser honom från start i någon VM-match. Bra uttagning hur som helst i ett svårt läge.
Citera
2014-05-08, 18:52
Medlem
Citat:
Jag tror Löw äntligen har insett att Tyskland inte kan vinna ett mästerskap med det "gamla gardet" som under de senaste mästerskapen haft namn som "det unga Tyskland". Bayerns tunga förlust mot Madrid var mer än en vink om att de etablerade namnen som skulle utgöra stommen i landslaget inte håller mot toppmotstånd. Jag tror därför att betydligt flera än en eller två av dessa överraskningar tas med till Brasilien. De är stora talanger och de kommer behövas som en ny injektion om Tyskland skall ha någon chans att gå långt i detta mästerskap.

Jag tror att spelare Jansen, Bender, Höwedes och Schmelzer som alla dragits med skador riskerar att få stanna hemma och de som är i dålig form. Om Boateng fortsätter gå kräftgång kan han också stanna hemma. Schweinsteiger ser jag inte som någon som kan leda Tyskland till stora framgångar (längre), frågan är om det finns någon som kan axla rollen? Volland - inte omöjligt att vi ser honom från start i någon VM-match. Bra uttagning hur som helst i ett svårt läge.

Lars Bender är dock knappast i dålig form och lär åka med.

Man förhandlar bevisligen med Juventus: http://gianlucadimarzio.com/juventus/il-borussia-a-torino-per-immobile-incontro-terminato-con-la-juve-foto-e-immagini/
Citera
2014-05-08, 19:38
Medlem
Lekmands avatar
Freiburgs fans måste vara de som är bäst på trådstartar inför ligamatcherna, speciellt en användare som redigerar film-posters. Denna veckan var det dags för en naturkatastrof som bara den visa munken Christian Streich kan avhjälpa. Min favorit var annars The Fox on Wall Street inför BMG (Freiburgs maskot är en räv).

Ser det ändå som högst vettigt att inte ta med Kruse. Vad kan han göra som inte Müller eller Reus kan göra? Christian Streich höll dock inte med när han fick reda på det, han tyckte det var väldigt synd att Kruse inte fick chansen.

Köpte för övrigt Robert Enke - Ein allzu kurzes Leben idag. En del av Bundesligahistorien det också.
Senast redigerad av Lekmand 2014-05-08 kl. 20:12.
Citera
2014-05-08, 20:55
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Är det någon som skulle kunna förklara mer vem Karl Hopfner, numera president, är än vad man kan läsa sig till på wikipedia?

Vad tror ni om hans förmågor? Kommer det gå bra?

Han har varit med väldigt länge och arbetat mycket nära Hoeness, aldrig gett något ljud ifrån sig men dock befunnit sig på samma nivå som han och stått för det analytiska.

För att förenkla diskussionen: Om ni tänker er tyska landslaget som leds av Klinsmann och Löw vid VM 2006, så är Klinsmann densamma som Hoeness och Hopfner densamma som Löw. och vem är Bundestrainer idag? I Tyskland?

Så jag tror att Hopfner kommer att fortsätta att göra ett bra jobb och Sammer och Rummenigge får ta över Abteilung Attacke efter Hoeness.

Edit: Lite överraskningar i Löws trupp, men i stort konsekvent och bra - jetzt werden wir wieder Weltmeister!

Edit 2: Verkligen, vila i frid Robert Enke.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-05-08 kl. 21:20.
Citera
2014-05-08, 21:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand

Köpte för övrigt Robert Enke - Ein allzu kurzes Leben idag. En del av Bundesligahistorien det också.
Vila i frid Robert.

----------------------------------------------------------------------

För övrigt så förstår jag inte heller varför Zieler kommer med till VM. Hade det varit EM för två år sedan så kunde jag mycket väl sett honom som andraval efter Neuer. Då gjorde han verkligen en kanonsäsong som låg bakom en stor del av H96s framgångar. Men den här säsongen tycker jag att han varit medelmåttig. Inte dålig, men knappast tredje bäst i BL.

Vidare så tycker jag det är fel att ta ut Höwedes som varit långtidsskadad och även innan det gjorde en ganska dålig säsong. Hoppas att han blir en av dem som ryker i den slutgiltiga gallringen.

Men annars en bra trupp, kul med Volland! Hoppas att han får starta längst fram. Känns ju klart hetare än Klose om ni frågar mig. Brukar dock inte spela som "nia" utan snarare som ytterforward i Hoffenheim. Tror att han spelat max 1-2 matcher som "spets".

----------------------------------------------------------------------

Jens Hegeler är klar för Hertha till nästa säsong. Kanske har han bättre lycka där än i Leverkusen.
Citera
2014-05-08, 21:59
Medlem
Citat:
Dortmund uppges ha lagt ett bud på 19 miljoner för Immobile. Juventus sägs vilja gå med på affären.

http://ard-text.de/index.php?page=214
En fin värvning, kommer sannolikt vinna skytteligan den här säsongen. Grejen är väl den att Immobile kanske inte tar startplats i Juventus nästa år, särskilt inte om de börjar spela 4-3-3. Om Juve ändå bestämmer sig för att ha kvar han i laget kommer så klart hans värde gå ner i och med utebliven speltid. Samtidigt är han för bra för att Juventus ska vilja sälja honom till någon annan toppklubb i Serie A, och således förbättra dem. Därför tror jag att Juventus has sin bästa chans nu att kapitalisera på Immobile samtidigt som man inte förstärker en ligakonkurrent.

Tror förvisso att Juve skulle kunna kräma ur några miljoner till, men å andra sidan stundar ett VM, där Immobile inte kommer vara startspelare med största sannolikhet. Det är nog rimligt att anta att Juve vill slutföra dealen innan VM börjar, annars riskerar man att andra anfallare visar upp sig i VM och lockar till sig Dortmunds intresse, vilken skulle kunna äventyra en affär. Dock bara spekulationer från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in