Idag släpptes första Pressekonferenz med Freiburg och jag blev så taggad inför säsongen! Streich gav svar på mycket av det som snackats om på forumen, och han svarar som alltid ärligt och omfattande. Freiburgs presskonferenser är oftare över 30 minuter än under, vilket verkar vara betydligt över liga-snittet.
Citat:
Ursprungligen postat av
CoopCola
Började spontankolla på tysk liga fotboll föra säsongen och i år har jag bestämt mig för att se så mkt jag kan

Har läst lite i tråden och ni verkar jävligt kunniga och engagerade! Håller ni på speciella lag eller är ni bara intresserade för att de (oftast) spelar så jäkla rolig fotboll?
Ser fram emot imorgon och se bayern börja sitt segertåg

De flesta av oss här har ett favoritlag som man börjat hålla på av olika anledningar. Skulle gärna se att vi hade såpass många att vi täckte alla lag i bundesliga, men hälften av lagen har iallafall ett fan här i tråden
Citat:
Ursprungligen postat av
Konservburk
bayern behöver en ny mittback
Dortmund har en för mycket. Tycker Ginter gjorde väldigt bra av sig av det jag såg av supercupen, han var extremt tydlig med kloppsspråket till sina medspelare och släppte inte till något alls. Såg bara andra halvlek, första verkade vara lite mer jämn.