Resultat: .
0%
röster
2014-08-15, 19:12
Medlem
dippsis avatar
Då var det klart att Mertesacker ansluter sig till Lahm och Klose att lämna landslaget, tråkigt men gissar att det kan vara skönt att lämna landslaget som världsmästare. Mittbackar ser jag inte som något större problem för Tyskland, Lahm är den spelare som kommer vara svårast att ersätta.
Citera
2014-08-15, 19:25
Medlem
CoopColas avatar
Började spontankolla på tysk liga fotboll föra säsongen och i år har jag bestämt mig för att se så mkt jag kan Har läst lite i tråden och ni verkar jävligt kunniga och engagerade! Håller ni på speciella lag eller är ni bara intresserade för att de (oftast) spelar så jäkla rolig fotboll?

Ser fram emot imorgon och se bayern börja sitt segertåg
Citera
2014-08-15, 19:36
Avslutad
bayern behöver en ny mittback
Citera
2014-08-16, 01:07
Medlem
Lekmands avatar
Idag släpptes första Pressekonferenz med Freiburg och jag blev så taggad inför säsongen! Streich gav svar på mycket av det som snackats om på forumen, och han svarar som alltid ärligt och omfattande. Freiburgs presskonferenser är oftare över 30 minuter än under, vilket verkar vara betydligt över liga-snittet.

Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Började spontankolla på tysk liga fotboll föra säsongen och i år har jag bestämt mig för att se så mkt jag kan Har läst lite i tråden och ni verkar jävligt kunniga och engagerade! Håller ni på speciella lag eller är ni bara intresserade för att de (oftast) spelar så jäkla rolig fotboll?

Ser fram emot imorgon och se bayern börja sitt segertåg
De flesta av oss här har ett favoritlag som man börjat hålla på av olika anledningar. Skulle gärna se att vi hade såpass många att vi täckte alla lag i bundesliga, men hälften av lagen har iallafall ett fan här i tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
bayern behöver en ny mittback
Dortmund har en för mycket. Tycker Ginter gjorde väldigt bra av sig av det jag såg av supercupen, han var extremt tydlig med kloppsspråket till sina medspelare och släppte inte till något alls. Såg bara andra halvlek, första verkade vara lite mer jämn.
Citera
2014-08-16, 12:19
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Idag släpptes första Pressekonferenz med Freiburg och jag blev så taggad inför säsongen! Streich gav svar på mycket av det som snackats om på forumen, och han svarar som alltid ärligt och omfattande. Freiburgs presskonferenser är oftare över 30 minuter än under, vilket verkar vara betydligt över liga-snittet.

De flesta av oss här har ett favoritlag som man börjat hålla på av olika anledningar. Skulle gärna se att vi hade såpass många att vi täckte alla lag i bundesliga, men hälften av lagen har iallafall ett fan här i tråden

Dortmund har en för mycket. Tycker Ginter gjorde väldigt bra av sig av det jag såg av supercupen, han var extremt tydlig med kloppsspråket till sina medspelare och släppte inte till något alls. Såg bara andra halvlek, första verkade vara lite mer jämn.

Har ni någon Wolfsburgsupporter i tråden? Annars kan jag ta på mig att följa dem lite mer, gillar flera av deras spelare.

Fast egentligen gillar jag ju Bayerns spel bäst, speciellt när Thiago är med.
Citera
2014-08-16, 12:34
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Har ni någon Wolfsburgsupporter i tråden? Annars kan jag ta på mig att följa dem lite mer, gillar flera av deras spelare.

Fast egentligen gillar jag ju Bayerns spel bäst, speciellt när Thiago är med.

Tyvärr inte, så du är varmt välkommen! Som sagt vore kul om det fanns minst en person per lag i Bundesliga.

Blir det något BL-tips i år?
Citera
2014-08-16, 13:06
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Kul med någon som följer Wolfsburg närmare. Välkommen som sagt.

Idag börjar säsongen på riktigt för flera av BL-lagen, däribland mitt Hannover. Ska bli intressant att se startelvan som ju kommer att ge en fingervisning om hur man sedan ställer upp under ligasäsongen. Enligt ryktet så ska Prib och Bittencourt starta på kanterna vilket i så fall gör att nyförvärvet Kiyotake förpassas till bänken. Kiyotake har dessutom varit lite småskadad nu i veckan så det kanske är lika bra. Sen ska det bli intressant att se om Albornoz får chansen som vänsterback eller om Korkut väljer att starta med Pander. Oavsett vad så blir jag riktigt besviken om det inte blir vinst mot Regionalligalaget Astoria Walldorf.
Citera
2014-08-16, 13:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Tyvärr inte, så du är varmt välkommen! Som sagt vore kul om det fanns minst en person per lag i Bundesliga.

Blir det något BL-tips i år?

Det finns ett 1-X-2 tips i matchtråden, rykande färskt. Gladbach-fan.
Citera
2014-08-16, 21:06
Medlem
Germanofils avatar
I morgon ska jag för första gången se en match i DFB-Pokal live. Det blir mötet mellan USC Paloma och Hoffenheim som spelas på klassiska Stadion Hoheluft. Paloma spelar egentligen på en betydligt mindre arena men förlägger matchen Hoheluft som egentligen tillhör Victoria Hamburg. Detta naturligtvis för att få plats för fler åskådare och därmed mer intäkter.

Matchen i sig blir nog inte så spännande då Paloma håller till i Oberliga Hamburg (femtedivisionen) och därmed inte lär ha någon vidare chans att skrälla mot Hoffenheim. Men det blir ändå kul att se spelare som Volland och Firminho spela live. Kanske får även Hamad chansen till ett inhopp?

Framför allt blir det intressant att besöka denna klassiska arena som fortfarande har en sittplatsläktare i trä med plats för 999 personer. Därtill kommer ståplats för ca 10.000 pers. Det var den första fotbollsplanen i nordtyskland att få en läktare år 1909 och redan 1911 spelades landslagsfotboll på stadion när Tyskland mötte Sverige(!) Sverige vann matchen med 3-1 inför 9.000 åskådare. 1940 spelades den sista landslagsmatchen då Nazityskland slog Danmark med 1-0.

Skön retrostil på ingången till arenan:
http://de.wikipedia.org/wiki/Stadion_Hoheluft#mediaviewer/Datei:Hoheluft_entrance.jpg
Citera
2014-08-16, 22:21
Medlem
Det är ju snart dags för avspark och jag som har viasat kan inte avnjuta bundesliga, då dom inte har rättigheterna, om jag inte skaffar Eurosport player då.
Jag har läst en del inlägg från tidigare år här i tråden angående tjänsten och det verkade som att det var en ganska medioker historia, med ofta förekommande pixlig/grynig och hackig bild.

Om det är någon i tråden som har tjänsten, har det blivit någon skillnad?
Citera
2014-08-17, 09:48
Medlem
cyberkalles avatar
Mainz och Nürnberg alltså borta i cupen och deras usla form fortsätter.
Hrgota tvåmålsskytt för Gladbach grymt kul.

Jag är nöjd med player funkar bra för den låga summan.
Citera
2014-08-17, 10:25
Medlem
marc0p0l0s avatar
Kul med ett gäng nya skribenter i tråden, hoppas ni hänger med under säsongen. Matchtrådarna bland oss bratwurstrunkare brukar alltid vara trevliga, så välkomna in där också!

Var är "apelsinen" nu för tiden? Inte lätt att vara Stuttgart-supporter. Visserligen vann Veh Bundesliga med klubben, så tålamodet med honom är kanske lite större än VfB brukar ha.

Överlag väldigt få förvånande resultat i pokal. Hoppas på Duisburg/Chemnitzer i nästa omgång för mitt Eintracht, vore kul att överleva mer än en omgång av cupen för en gångs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in