Resultat: .
0%
röster
2014-04-29, 23:43
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Den stora skillnaden med höstens Bayern och vårens är att de inte spelar lika rakt. Innan lyckades Pep att kombinera tiki taka med djupledsspel och mer risk passningar. Nu passar de bara runt bollen utan att ha någon plan om hur de ska göra mål. Det blir mycket meningslösa inlägg. Varför blev det sådär helt plötsligt?

Laget är tröttkört. Skadorna har tagit ut sin rätt. Schweinsteiger håller inte längre i de stora matcherna, han är långsam och vem ska bära laget och dirigera spelet? Kroos fungerar bra med Thiago och Lahm runt sig, men han saknar snabbhet och kreativitet att göra något på egen hand. Ribery också till åren och har inte formen. Det är många små faktorer som nu adderats och nu finns ingen lösning. Man skulle ha behövt unga rappa spelare som Shakiri i detta skede.
Citera
2014-04-30, 00:01
Medlem
afras avatar
Det ser ju inte lite dystert ut inför VM med dessa kandidater för det så viktiga centrala mittfältet (sexor):

Lars Bender, Schweini, Kroos och Lahm varav alla är ur form. Vad finns det för alternativ?

Sven Bender (och Subotic) tränar i alla fall med boll. http://www.ruhrnachrichten.de/sport/bvb/Doppel-Einheit-am-Dienstag-Rund-500-Fans-beim-oeffentlichen-BVB-Training;art11635,2347325
Citera
2014-04-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Det ser ju inte lite dystert ut inför VM med dessa kandidater för det så viktiga centrala mittfältet (sexor):

Lars Bender, Schweini, Kroos och Lahm varav alla är ur form. Vad finns det för alternativ?

Sven Bender (och Subotic) tränar i alla fall med boll. http://www.ruhrnachrichten.de/sport/bvb/Doppel-Einheit-am-Dienstag-Rund-500-Fans-beim-oeffentlichen-BVB-Training;art11635,2347325

Som bundesjogi antydde i pausintervjun så lär han bygga sitt lag fullständigt på bayrare. Precis som 2012 när de skämde ut sig mot Dortmund. Jag vill dock påstå att man aldrig har chansen på någon titel under Jogi, och med det nuvarande spelarmaterialet får man vara glad om man kommer till kvarten.
Citera
2014-04-30, 00:24
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Som bundesjogi antydde i pausintervjun så lär han bygga sitt lag fullständigt på bayrare. Precis som 2012 när de skämde ut sig mot Dortmund. Jag vill dock påstå att man aldrig har chansen på någon titel under Jogi, och med det nuvarande spelarmaterialet får man vara glad om man kommer till kvarten.

Suck, ja... Man får sluta hoppas efter alla dessa år. Ett tyskt mittfält med Kirch och Kehl hade till och med sett bättre ut i dagsläget...
Citera
2014-04-30, 00:24
Medlem
Quorthons avatar
Menar ni på allvar att samma spelare som stod för den kanske bästa säsongen något lag har gjort i CL med några klassnyförvärv skulle vara för dåliga för denna nivå? Eller att världens bästa trupp skulle vara så slutkörda att de inte orkar imponera mot ett United med totalhaveri. Samma personer som redan på försäsongen hävdade att Pep minsann redan gjort Bayern mycket bättre måhända? Tycker det ser ut som vissa spelare helt enkelt inte har lika kul på planen so
Citera
2014-04-30, 00:49
Medlem
afras avatar
Tar ut min "VM-Rumpfelf" i dagsläget.

Weidenfeller (är hetare än Neuer just nu och slarvar inte omkring över halva planen. Tyskland behöver stabilitet i målet nu)
Durm-Hummels-Mertesacker-Grosskreutz
Lahm-L Bender
Schürlle-Özil-Podolski
Reus

Ska tilläggas att VM-truppen tas ut redan den 8 maj. 26 eller 27 spelare tas ut vilket sedan bantas till 22. Mer om läget finns att läsa här: http://www.faz.net/aktuell/sport/fussball-wm/deutsches-team/fussball-wm-2014-neue-probleme-fuer-loew-12900166.html. Gomez ser nu säkert ut att missa, då han enligt Florenz tränare blir borta säsongen ut.
Senast redigerad av afra 2014-04-30 kl. 01:11.
Citera
2014-04-30, 06:38
Medlem
cyberkalles avatar
Jag vet inte vad jag skall skriva just nu eller svara på vissa obesvarade frågor i tråden men nä jag orkar inte just nu.

Men vi hade ett fint tifo och en bra publik.
https://www.youtube.com/watch?v=ago_jhga-uY

Skönt att åka ner till veckan och tröstsupa lite.

Fan vad det är jobbigt att ha så starka sympatier och känslor för ett fotbollslag jävla fitta finns det inget annat att viga sitt sketna liv åt.

Dö känslor dö
Citera
2014-04-30, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag vet inte vad jag skall skriva just nu eller svara på vissa obesvarade frågor i tråden men nä jag orkar inte just nu.

Fan vad det är jobbigt att ha så starka sympatier och känslor för ett fotbollslag jävla fitta finns det inget annat att viga sitt sketna liv åt.

Dö känslor dö
Jag tänkte på dig under matchen Kalle. Vi sitter i samma båt
Citera
2014-04-30, 11:20
Medlem
afras avatar
Som jag skrivit tidigare ifrågasätter jag Neuer som nummer 1 i Tysklands mål. Nu börjar den tyska pressen instämma i min kritik. Weidenfeller har ett bättre positionsspel, är lika reaktionssnabb, mindre äventyrlig, och gör färre misstag. Ronaldo var en hårsmån från att lobba in bollen i mål vid en av Neuers snurriga utflykter igår. Om värdet av en utespelande målvakt är så stort som Löw och åtskilliga kommentatorer påstår, varför spelar då inte lag som Madrid eller Chelsea sådant målvaktsspel?

Här är spelarbetygen från Münchner Abendzeitung:
1=Topp 6=Botten
Neuer 5
Lahm 5
Alaba 5
Boateng 5
Dante 6
Kroos 6
Schweinsteiger 6
Ribery 6
Robben 4
Müller 6
Mandzukic 6
Martinez 3
Götze 4
Pizarro 5
Citera
2014-04-30, 11:30
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Dö känslor dö

Det där har jag frågat mig i snart ett halvt århundrade

och resultatet igår kan nog inte heller skyllas på Stasi eller Nordkorea
Citera
2014-04-30, 11:47
Medlem
afras avatar
Jag tycker att Thomas Tuchel vore rätt man att ta över landslaget. Löw har missat den uppenbara generationsväxling som skulle genomförts i god tid innan VM. Spelare som Schweinsteiger och Klose skulle sorterats ut istället för att ha "diplomatisk immunitet" i förstaelvan. Löw går hela tiden och väntar på dessa spelares tillfrisknande och formkurvor istället för att ta konsekvenserna. Nu är det sannolikt för sent att göra något åt saken.
Citera
2014-04-30, 11:51
Medlem
Quorthons avatar
Så Guardiolas analys är tydligen att de spelade runt bollen för lite och hade för lite bollinnehav. Om Real Madrid hade haft 0% bollinnehav hade de ju aldrig kunnat göra mål. Briljant analys.

"I want to play with the ball and have many players attacking, instead of what Madrid do which is to counter-attack. We have to think if with these players it’s the best way. It’s what I have to discuss with the club."

Fel på ingredienserna alltså?

Thomas Tuchel vill jag nog se som klubbtränare ett tag till. Tror han gör sig bäst när han får mer tid tillsammans med spelarna. Men det är ju bara min gissning.
Senast redigerad av Quorthon 2014-04-30 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in