Resultat: .
0%
röster
2012-08-23, 19:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Han kanske är en sån som försöker komma in på biljetterna för blinda (5€) på BL-matcher, eller så håller han på Volkswagen/Wolfsburg?
Hahaha den var bra.

Ribéry ligger sjuk och har feber oklart om han kommer till start på lördag.

Hoeneß säger i en intervju idag att han är besviken men samtidigt imponerad över hur Bilbao verkligen kämpar om sin spelare, han säger också att dom är mycket trevliga hela tiden under samtalen.
http://www.youtube.com/watch?v=NSqttNc5NYU&feature=

Beckenbauer säger i samma intervju att truppen ser riktigt bra ut som den är och kommer kunna gå bra i ligan samt CL men visst vore Martinez en förstärkning.

Sågad att arenan skulle vara klar för dom 2000 extra troligtvis redan till hemmapremiären den 2/9.
Citera
2012-08-23, 23:33
Medlem
dippsis avatar
Gud vad underbart med Hannover i EL, bör
klara de nu hemma!
Med Andreasen har de en "ny" intressant spelare, rolig trupp måste jag säga!
Citera
2012-08-23, 23:42
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Gud vad underbart med Hannover i EL, bör
klara de nu hemma!
Med Andreasen har de en "ny" intressant spelare, rolig trupp måste jag säga!
Ja kul match idag. Men försvaret såg inte bra ut och framförallt inte nye mittbacken Felipe. Bänka honom och låt Eggimann spela säger jag, men Slomka verkar ogilla den senare då han alltid är nr 3 trots att han flera gånger gjort bra insatser då han "vikarierat".

Ja inte fan ska Hannover förlora 0-3 hemma! Känns som att det blir EL i år igen.
Citera
2012-08-24, 01:28
Medlem
therifs avatar
Vill tips om Eurosports nya Bundesliga magasin Achtung Fussball, vars första avsnitt går att se här. Nu vet jag inte om någon nämnt magasinet här i tråden tidigare, men om så inte är fallet får jag äran att göra så. Ska bli intressant att följa. Får dock hoppas avsnitten blir lite längre framöver, känns åtminstone som att premiären var lite väl kort.
Citera
2012-08-24, 03:46
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja kul match idag. Men försvaret såg inte bra ut och framförallt inte nye mittbacken Felipe. Bänka honom och låt Eggimann spela säger jag, men Slomka verkar ogilla den senare då han alltid är nr 3 trots att han flera gånger gjort bra insatser då han "vikarierat".

Ja inte fan ska Hannover förlora 0-3 hemma! Känns som att det blir EL i år igen.

Synd att ni tappade Pogatetz, riktigt bra där bak faktiskt! Missade tyvärr matchen men imorgon blir det BL! Otroligt taggad

Mitt tips, skickar även de på PM till Folkpark
Citera
2012-08-24, 07:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
59kr/månad utan bindningstid, binder man sig att ha det minst ett år blir det 39kr/månad. Ändrat sedan förra säsongen.

Aha, det är så det är. Överhuvudtaget så har då player funkar rätt ok på sista tiden och det är svårt att klaga på priset med tanke på vad man får.

Vet inte om det är sagt redan men Bremen har värvat en ny anfallare från Brügge, Joseph Akpala heter han och som vanligt så har jag usel koll på hans kvalitéer.
Citera
2012-08-24, 10:17
Medlem
cyberkalles avatar
På tal om biljettpriset så kostar det om man köper ett säsongskort till ståplatsläktaren endast 7,56€ per match.

"från en diskussion mellan en "vanlig" supporter och en Schickeria supporter angående att ultraskillen vill att dom hellre sänker biljettpriset än att dom investerar en massa € i en enda spelare(Martinez)

Svaret från den vanliga supportern.

Der Stehplatz Vollzahler kostet für Dauerkarteninhaber 7,56 Euro pro Spiel.

City skall också börjat blanda sig i affären.

I år när inte finalen i CL går på hemmaplan så är huvudmålet för säsongen att vinna ligan som nu firar 50år.
Citera
2012-08-24, 12:45
Medlem
Ovations avatar
Kan inte göra något annat än att kraftigt applådera ledningen i Borussia Dortmund. De bör efter den här säsongen vara helt skuldfria. Klubben som tidigare hade 140 miljoner Euro i skulder och som låg på konkursens brant gör nu rekordvinster och har bara runt 11 miljoner kvar innan de är helt skuldfria.

Dortmund växer sig alltså allt starkare ekonomiskt och när klubben kan fokusera pengarna som tidigare lades på räntor och amorteringar på spelarköp och investeringar så kommer de bara att bli starkare och starkare som klubb.

http://www.svenskafans.com/tyskland/Borussia-Dortmund-gor-rekordvinst-452608.aspx
Citera
2012-08-24, 13:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovation
Kan inte göra något annat än att kraftigt applådera ledningen i Borussia Dortmund. De bör efter den här säsongen vara helt skuldfria. Klubben som tidigare hade 140 miljoner Euro i skulder och som låg på konkursens brant gör nu rekordvinster och har bara runt 11 miljoner kvar innan de är helt skuldfria.

Dortmund växer sig alltså allt starkare ekonomiskt och när klubben kan fokusera pengarna som tidigare lades på räntor och amorteringar på spelarköp och investeringar så kommer de bara att bli starkare och starkare som klubb.

http://www.svenskafans.com/tyskland/Borussia-Dortmund-gor-rekordvinst-452608.aspx

Sköter sig Dortmund denna gången och inte får hybris så kan dom långsamt men säkert växa ut till en av Europas absoluta toppklubbar, städigt tävla med Bayern...För Bundesligas och även Bayerns egna skull behöva en långsiktig konkurrent på alla plan.
Citera
2012-08-24, 14:26
Medlem
cyberkalles avatar
Så inför jubileumsåret i BL så har SZ gjort ett litet bildkollage på några highlights från dom femtio åren från Timo Konietzka premiärmål i BL till bland annat den hemska bilden(bild 5) på Ewald Lienens uppfläkta lår till en bild på Schalkes tränare efter beskedet om vad den hemske Patrik Andersson gjort i slutsekunden för München.

http://www.sueddeutsche.de/sport/das-beste-aus-jahren-bundesliga-wir-melden-uns-vom-abgrund-1.1446976

Mera nostalgibilder med lite rolig statistik.

http://www.sueddeutsche.de/sport/bundesliga-rekorde-aus-jahren-ruepel-elfmeterhelden-und-millionen-maenner-1.1446113
Senast redigerad av cyberkalle 2012-08-24 kl. 14:32.
Citera
2012-08-24, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Så inför jubileumsåret i BL så har SZ gjort ett litet bildkollage på några highlights från dom femtio åren från Timo Konietzka premiärmål i BL till bland annat den hemska bilden(bild 5) på Ewald Lienens uppfläkta lår till en bild på Schalkes tränare efter beskedet om vad den hemske Patrik Andersson gjort i slutsekunden för München.

http://www.sueddeutsche.de/sport/das-beste-aus-jahren-bundesliga-wir-melden-uns-vom-abgrund-1.1446976

Mera nostalgibilder med lite rolig statistik.

http://www.sueddeutsche.de/sport/bundesliga-rekorde-aus-jahren-ruepel-elfmeterhelden-und-millionen-maenner-1.1446113
Danke!

Fann 2 saker som fick mig att le rätt gött :

Meiste gehaltene Elfmeter:

...und...

Teuerste Spieler:

eller 3 saker då...
Meiste Karten: (försök gissa )

Citera
2012-08-24, 15:22
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Danke!

Fann 2 saker som fick mig att le rätt gött :

Meiste gehaltene Elfmeter:

...und...

Teuerste Spieler:

eller 3 saker då...
Meiste Karten: (försök gissa )

Effenberg, den jävla brustna älgen. Han jagar mina mardrömmar med en yxa. Och hans sidekick är så klart Mehmet Scholl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in