Resultat: .
0%
röster
2014-03-19, 23:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Kul och väntat att Dortmund är vidare, men kan fortfarande inte släppa Lewandowskis gula? Hur i helvete hittar domaren det? Riktigt tråkigt att han missar första matchen, Schieber istället, kan ju lika gärna lämna WO.

Håller med till 100%, väldigt felaktigt gult kort. Lewa hoppade upp för att nicka vid en hörna, missar och så ramlade. Gissar att man sett samma sak en miljon gånger utan att det blivit gult kort för filmning, däremot har det hänt ett par gånger att det blivit en feldömd straff.

Spansk domare är enda förklaringen jag kommer på.

Angående själva matchen så imponerade inte BVB, tycker de var bleka och tog aldrig riktigt tag i matchen; många felpass, slarviga uppspel och allmänt dålig engagemang. Man gjorde knappt vad som behövdes.
Senast redigerad av motvall 2014-03-19 kl. 23:15.
Citera
2014-03-19, 23:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Det är sant, men säg att Reus fortfarande saknas, vem ska dom slänga in på kanten? För mycket skador och en alldeles för tunn trupp, tyvärr.
Ändå har dom gjort väldigt bra denna säsongen med dom förutsättningar....Kvartsfinal i CL och nu tvåa i BL. Tyder på en grundstyrka...
Citera
2014-03-20, 07:15
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ändå har dom gjort väldigt bra denna säsongen med dom förutsättningar....Kvartsfinal i CL och nu tvåa i BL. Tyder på en grundstyrka...
Det har du självklart rätt i, men tycker fortfarande det är svagt att inte ha hittat en bättre inhoppare än Schieber att slänga in när man behöver göra mål, Auba känns ju mer som en kantapelare, även om han såklart funkar som forward. Nä, tror tyvärr det tar stopp i kvarten, men det är ju såklart godkänt, speciellt med skadehelvetet som dortmund haft iår.
Citera
2014-03-20, 13:15
Medlem
G-spottornados avatar
Härligt att BVB gick vidare åtminstone, Zenit var ju perfekt för dem att få mtp skadeläget. Får man nästan hoppas på en lika bra lottning, så kanske de kan trackla sig vidare till semi.

Ang Lewas avstängning och Schieber som ersättare, så tror jag snarare att man spelar Auba på topp och Hoffmann på högerkanten, om nu inte Reus hunnit bli frisk och kan kliva in som falsk 9:a.

Real, Barca, ATM, Man U, Chelsea, PSG är vad de tyska lagen kan lottas mot i kvarten. Vet faktiskt inte vad man kan hoppas på här. Kanske Man U för Bayern och ATM för Dortmund.

Om Bayern lyckas undvika Real i kvart/semi, tror jag på en final mellan de två där Bayern förhoppningsvis går segrande
Citera
2014-03-20, 14:53
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Härligt att BVB gick vidare åtminstone, Zenit var ju perfekt för dem att få mtp skadeläget. Får man nästan hoppas på en lika bra lottning, så kanske de kan trackla sig vidare till semi.

Ang Lewas avstängning och Schieber som ersättare, så tror jag snarare att man spelar Auba på topp och Hoffmann på högerkanten, om nu inte Reus hunnit bli frisk och kan kliva in som falsk 9:a.

Real, Barca, ATM, Man U, Chelsea, PSG är vad de tyska lagen kan lottas mot i kvarten. Vet faktiskt inte vad man kan hoppas på här. Kanske Man U för Bayern och ATM för Dortmund.

Om Bayern lyckas undvika Real i kvart/semi, tror jag på en final mellan de två där Bayern förhoppningsvis går segrande
När man väl kommit till kvartsfinal brukar det vara omöjligt att spekulera i vad som är en bra eller dålig lottning. Jag skulle inte vilja ha United, de går knackigt i ligan och har inte imponerat vilket gör att de i princip inte har någonting att förlora nu i CL. Trots årets resultat finns det ett gäng väldigt meriterade spelare i laget och det blir nog ingen enkel uppgift.

Atletico är väl kanske det omvända, vem fan vill möta ett lag som har överpresterat hela säsongen och haft en bra formkurva? Många har gjort liknelsen mellan Atletico i år och Dortmund förra året och även om den inte klaffar helt finns det en poäng i det. Oerhört svår match mot ett lag som har vind i seglen och inte heller speciellt mycket att förlora. En CL-semi hade väl räknats som klubbens största framgång i modern tid trots två EL-titlar i färskt minne.

Dortmund tror jag kommer att ha störst chanser mot ett lag där de inte behöver styra spelet överhuvudtaget utan kan fokusera på de snabba omställningarna som var så effektiva förra året. Ett 0-0 resultat i första matchen och en Lewandowski som är tillbaka till den andra gör att vinst är möjlig mot alla tänkbara motstånd. Chelsea är väl kanske det lag som Dortmund absolut inte vill möta.

För Bayerns del tror jag inte att det spelar någon roll, de kommer att vara favoriter oavsett vilka de möter och de kommer att vara det bollkontrollerande laget. Real är väl det lag som sticker ut som svårare än de övriga och det vore en intressant final men annars tror jag inte det spelar någon roll. Det vore skönt att få PSG och kunna stoppa köpelaget från vidare avancemang i turneringen.
Citera
2014-03-20, 15:14
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
När man väl kommit till kvartsfinal brukar det vara omöjligt att spekulera i vad som är en bra eller dålig lottning. Jag skulle inte vilja ha United, de går knackigt i ligan och har inte imponerat vilket gör att de i princip inte har någonting att förlora nu i CL. Trots årets resultat finns det ett gäng väldigt meriterade spelare i laget och det blir nog ingen enkel uppgift.

Atletico är väl kanske det omvända, vem fan vill möta ett lag som har överpresterat hela säsongen och haft en bra formkurva? Många har gjort liknelsen mellan Atletico i år och Dortmund förra året och även om den inte klaffar helt finns det en poäng i det. Oerhört svår match mot ett lag som har vind i seglen och inte heller speciellt mycket att förlora. En CL-semi hade väl räknats som klubbens största framgång i modern tid trots två EL-titlar i färskt minne.

Dortmund tror jag kommer att ha störst chanser mot ett lag där de inte behöver styra spelet överhuvudtaget utan kan fokusera på de snabba omställningarna som var så effektiva förra året. Ett 0-0 resultat i första matchen och en Lewandowski som är tillbaka till den andra gör att vinst är möjlig mot alla tänkbara motstånd. Chelsea är väl kanske det lag som Dortmund absolut inte vill möta.

För Bayerns del tror jag inte att det spelar någon roll, de kommer att vara favoriter oavsett vilka de möter och de kommer att vara det bollkontrollerande laget. Real är väl det lag som sticker ut som svårare än de övriga och det vore en intressant final men annars tror jag inte det spelar någon roll. Det vore skönt att få PSG och kunna stoppa köpelaget från vidare avancemang i turneringen.

Du kanske har rätt i din analys ang Man U och ATM. Känns dock som att både Barcelona och Real Madrid kommer att gå till minst semi i år, precis som förra året, och jämförelsevis känns då ATM och Man U som de lättare av lagen. PSG är formstarka, och jag hoppas faktiskt på ett bra resultat för dem i CL i år, men helst inte på bekostnad av BVB eller Bayern.

Angående att BVB bör möta ett mer spelförande lag så håller jag med. Förra årets semi hoppades jag på BVB - Barca samt Bayern - Real, kändes som att det passade de tyska lagen mycket bättre. I år kanske vi får se det, ett Dortmund som tar sig an Barcelona och får kontra för livet.
Citera
2014-03-20, 15:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Bayern och Dortmund kan ju möta varandra med.
Citera
2014-03-20, 15:25
Medlem
csts avatar
Citat:
Du kanske har rätt i din analys ang Man U och ATM. Känns dock som att både Barcelona och Real Madrid kommer att gå till minst semi i år, precis som förra året, och jämförelsevis känns då ATM och Man U som de lättare av lagen. PSG är formstarka, och jag hoppas faktiskt på ett bra resultat för dem i CL i år, men helst inte på bekostnad av BVB eller Bayern.

Angående att BVB bör möta ett mer spelförande lag så håller jag med. Förra årets semi hoppades jag på BVB - Barca samt Bayern - Real, kändes som att det passade de tyska lagen mycket bättre. I år kanske vi får se det, ett Dortmund som tar sig an Barcelona och får kontra för livet.
Jag tycker det är svårt att bedömma United och Atletico. Ett bra resultat i CL skulle kunna rädda Moyes säsong i United, jag är rätt övertygad om att de antingen går vidare eller åker ut med huvudet före. Känns som allt eller inget i det fallet. Atletico är svåra att bedöma, dels för att jag inte har sett dem speciellt mycket men framförallt för att slutskedet av CL är ett helt unikt fotbollsformat där man straffas för varenda litet misstag och det ofta krävs en del tur för att gå hela vägen. Hur formstarka Atletico än är tror jag att Bayern skulle bli ett omöjligt uppdrag.

För min del hade PSG gärna fått åka ut i gruppspelet, så hoppas på svåraste tänkbara motstånd för dem. Barcelona är även de svåra att bedöma nivån på i år, även om laget skulle underprestera finns det en viss Leo Messi på topp som en bra dag kan avgöra den här typen av matcher på egen hand.

BvB har beroende på motstånd medelstora chanser att gå vidare i mina ögon. Bayern bör gå vidare oavsett motstånd där det på pappret klart svåraste vore ett dubbelmöte mot Real.
Citera
2014-03-20, 15:26
Medlem
csts avatar
Citat:
Bayern och Dortmund kan ju möta varandra med.
Fast det är ju sämsta tänkbara lottning. Charmen med internationella turneringar är ju att man får möta lag från andra ligor.
Citera
2014-03-21, 13:02
Medlem
afras avatar
Marko Marin var en av de bästa på planen igår när FC Sevilla slog ut rivalen Betis i Europa League igår. Han slog de båda fina djupledspassningarna som ledde till målen i 2-0-segern. Kanske kan bli en överraskningsuttagning till VM, när skadeläget är så mörkt för landslaget?

Höwedes riskerar missa VM, Schmelzer blir borta i fyra veckor minst. Positivt: Mario Gomez ser riktigt vass ut igen. Snyggt mål mot Juventus.
Citera
2014-03-21, 13:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Marko Marin var en av de bästa på planen igår när FC Sevilla slog ut rivalen Betis i Europa League igår. Han slog de båda fina djupledspassningarna som ledde till målen i 2-0-segern. Kanske kan bli en överraskningsuttagning till VM, när skadeläget är så mörkt för landslaget?

Höwedes riskerar missa VM, Schmelzer blir borta i fyra veckor minst. Positivt: Mario Gomez ser riktigt vass ut igen. Snyggt mål mot Juventus.
Marin till VM??? Nej, nej....Han spelar väl till vänster?? Där finns Reus, Schürrle OCH Podoski före som är givna i truppen. Inte ens nära.
Citera
2014-03-21, 14:03
Medlem
afras avatar
Citat:
Marin till VM??? Nej, nej....Han spelar väl till vänster?? Där finns Reus, Schürrle OCH Podoski före som är givna i truppen. Inte ens nära.

Jag tar ut inte ut någon utan det gör Löw och han är professionell nog att ta ut dem som spelar bäst under våren. Om Marin skulle rada upp bra insatser under våren har han samma chans som alla andra.

Spelar till vänster? Den moderna fotbollen handlar mindre och mindre om fasta positioner utan om variabla spelare som kan spela på olika positioner beroende på taktik och motstånd. Vem säger att Marin bara kan spela på vänsterkanten? Han var ju en av de största talangerna i tysk fotboll för några sedan, teknisk, bolltrollare, en spelartyp som det finns få av. I spansk media skrivs det inte sällan nu om att Marins spelstil har stora likheter med självaste Messi och han spås en lysande framtid om han får vara skadefri.

För inte så länge skrev jag att Grosskreutz och Lasogga skulle med till VM, vilket ledde till att jag blev utskrattad av flera skribenter i tråden. Några månader senare tog Löw ut båda två till den senaste landskampen...

"Spanien feiert Marin als neuen Messi"
http://www.bild.de/sport/fussball/marko-marin/fuehrt-fc-sevilla-mit-doppelpack-zum-sieg-31948022.bild.html

"Er hat sogar Ballberührungen ā la Messi gezeigt in der Art und Weise, den Ball ins Tor zu schießen. Er eroberte die Herzen der Fans mit einem Solo-Konzert an Ballkontrolle, Pässe und Dribblings."

Översatt från sporttidningen "Marca", Spaniens största dagstidning med 2.5 miljoner läsare.
Senast redigerad av afra 2014-03-21 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in