Resultat: .
0%
röster
2014-01-24, 15:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Någon som vet hur det gått med Källström dealen för BMG? Det sades att han var nära häromdagen.

Inte läst något mer, men visst vore det skitkul med en svensk till i den klubben. Däremot ser jag på transfermarkt att Eddie Gustavsson ryktas till allas vår "favoritklubb" RB Leipzig. Trodde inte han spelade fotboll längre.
Citera
2014-01-24, 15:32
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Zieht den Bayern die Lederhosen aus.
Citera
2014-01-24, 15:49
Medlem
motvalls avatar
Das ist nicht der Moment

Die Toten Hosen får vänta, Zweite börjar först 10 februari för dem.
Senast redigerad av motvall 2014-01-24 kl. 15:52.
Citera
2014-01-24, 17:27
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/hamad-det-ar-har-jag-ska-vara/

Hamad laddar för bundesligadebut. Bara att önska honom lycka till. Det är en hyvens grabb.
Citera
2014-01-24, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/hamad-det-ar-har-jag-ska-vara/

Hamad laddar för bundesligadebut. Bara att önska honom lycka till. Det är en hyvens grabb.
– Sen övar jag ju hela tiden på fotbollstermer, som ”Elfmeter” och ”Eckball”.

Eller ”Torschütze”?

– Vad är det?

Målskytt.

– Jaha, ja det måste jag ju lära mig förstås.
hahaha

tror ni han får starta verkligen?

de kör väl med 3 offensiva mittfältare och en anfallare?

har verkligne ingen koll på hoffenheim nuförtiden... följdes dock med i draget när ibisevic var och härjade där under succeåret... nu är det väl modesto, volland och firmino... vem fan glömmer jag?

hoppas på debut självklart. ska bli jävligt spännande!

kul att han väljer svenska landslaget
Senast redigerad av -Tolkien 2014-01-24 kl. 21:52.
Citera
2014-01-25, 10:24
Medlem
cyberkalles avatar
Undrar egentligen vad som är den verkliga orsaken till att Mandzukic petades då jag har svårt att tro att han skulle ha tränat dåligt ett par dagar så han tappat formen helt.

Robben och Pep såg inte heller att ha bästa relationen på bänken igår.
Citera
2014-01-25, 13:04
Medlem
motvalls avatar
Jag begriper heller ingenting. Tränat dåligt?

Några verkar spekulera i att det har med värvningen av Lewandowski att göra, men den var ju inte direkt oväntad. Hela förra säsongen fick han dessutom slåss med Gomez om forwardsplatsen, så att han får en ny konkurrent är egentligen ingen förändring. Polacken kommer ju inte förrän i sommar, Mandzukic har en hel vår på sig att imponera och göra mål. Så den förklaringen känns inte så trovärdig.

Något måste i varje fall ha hänt mellan honom och Guardiola, men vad?

Angående Robben och Guardiola så tror jag det är så enkelt att holländaren som vanligt ville spela och att katalanen tyckte att det var bättre att han vilade m a p sin tidigare skada när så matchen redan var vunnen. Finns det någon som är lika kåt på att spela varenda sekund av matcherna som just den gode Arjen?
Citera
2014-01-25, 13:55
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Angående Robben och Guardiola så tror jag det är så enkelt att holländaren som vanligt ville spela och att katalanen tyckte att det var bättre att han vilade m a p sin tidigare skada när så matchen redan var vunnen. Finns det någon som är lika kåt på att spela varenda sekund av matcherna som just den gode Arjen?

För kanske två år sen hade jag sagt att nä, det finns nog inte det. Förra säsongen verkade Jupp ha fått ordning rejält på alla egoister i laget, och Robben verkade lika glad att sitta på bänken ibland.

Men det kanske är just det här med stora egos, som - enligt Zlatan('s bok) - Pep har väldigt svårt att hantera. Kan kanske vara något sånt? Pep har bråkat med Mandzukic och möjligtvis Robben?

Hoppas inte. Förväntar mig att Sammer och grabbarna hjälper till mycket där Peps egenskaper brister...
Citera
2014-01-25, 14:18
Medlem
cyberkalles avatar
Det verkar som att det är Sammer som delvis ligger bakom petningen.

Sportvorstand Matthias Sammer nach dem Spiel: „Er war nicht im Kader, weil er sich nicht so präsentiert hat, wie wir es von ihm gewohnt sind. Wenn er wieder so trainiert wie gewohnt, ist er genau der Stürmer, den wir brauchen. Das Herz ist oft wichtiger als alles andere. Und wenn das mal fehlt, müssen wir es wieder anstupsen, dass es wieder schlägt.“
Sammer fordert Herz von Mandzukic!
Doch Sammer ist sicher, dass Mandzukic sich schnell wieder reinhängt. „Wir erwarten eine Reaktion, dass er Gas gibt, denn wir sind ja auch glücklich mit ihm.“

Är Kroos på väg till United?
Tydligen så träffades hans agent och Moyes efter matchen.
Det vore en smärtsam förlust om det hände.
Citera
2014-01-25, 14:24
Medlem
Germanofils avatar
Laddar för derby i ett kallt och snöbeklätt Niedersachsen. Är som tur vad inte på VW-stadion utan följer matchen via TV. Ska bli intressant att se vad nye Rudnevs kan åstadkomma för Hannover. Enligt ryktet ska han gå rakt i startelvan och spela på topp tillsammans med Diouf. Hoppas på att han hänger en balja direkt!

Hos vargarna är naturligtvis Kevin De Bruyne namnet på allas läppar. Förhoppningsvis kommer han inte att glänsa idag. Jag hoppas istället självklart på en återupprepning av förra säsongens match i Wolfsburg då H96 vann med 4-0. Ingen tror nog på detta men det gjorde ingen förra året heller. Auf geht's 96!
Citera
2014-01-25, 14:40
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Är Kroos på väg till United?
Tydligen så träffades hans agent och Moyes efter matchen.
Det vore en smärtsam förlust om det hände.

Kan inte tänka mig att Kroos släpps, han verkar dessutom vara lite av en favorit för Pep. Tror han startat varenda match.

Antagligen så vill han få en högre lön, har för mig att han är relativt ”lågavlönad” i relation till sin kompetens och betydelse.
Citera
2014-01-25, 14:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kan inte tänka mig att Kroos släpps, han verkar dessutom vara lite av en favorit för Pep. Tror han startat varenda match.

Antagligen så vill han få en högre lön, har för mig att han är relativt ”lågavlönad” i relation till sin kompetens och betydelse.

Så är det nog, jag skrev ju tidigare att förhandlingarna med Kroos och Bayern strandat pga löneanspråken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in