Resultat: .
0%
röster
2012-08-12, 23:00
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Försökte i matchtråden för Tyska supercupen men fick inget svar. Försöker här igen.. Hur stort avbräck är förlusten av Kagawa för Dortmund? Hur viktig var Kagawa? Kan inte säga att jag sett speciellt mycket av honom förutom i CL och mot Bayern där han var riktigt bra och den drivande kuggen offensivt för Dortmund.

Följer kanske inte Dortmund supermycket men tycker inte att det är så stor förlust när man samtidigt köpte in Reus. Götze är en bättre spelare än Kagawa i mina ögon och även Reus. Götze var skadad länge förra året och därför var Kagawa väldigt viktig då.
/ Hur jag ser det hela.
Citera
2012-08-12, 23:56
Medlem
Det är oerhört svårt att säga hur mycket det betyder att Kagawa inte är kvar. Ligaspelet har ännu inte dragit igång. Men Kagawa var viktig och det är svårt att inte påstå att det är ett avbräck. Dortmund behöver ändra sitt spel eftersom att Reus inte är en liknande spelartyp som Kagawa. Känslan är att Dortmund med Reus kommer att fungera bättre i det europeiska spelet men något sämre i Bundesliga. Det är dock alldeles för tidigt att bedöma så jag kan gott och väl ha helt fel.
Citera
2012-08-13, 10:10
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packad
Det är oerhört svårt att säga hur mycket det betyder att Kagawa inte är kvar. Ligaspelet har ännu inte dragit igång. Men Kagawa var viktig och det är svårt att inte påstå att det är ett avbräck. Dortmund behöver ändra sitt spel eftersom att Reus inte är en liknande spelartyp som Kagawa. Känslan är att Dortmund med Reus kommer att fungera bättre i det europeiska spelet men något sämre i Bundesliga. Det är dock alldeles för tidigt att bedöma så jag kan gott och väl ha helt fel.

Tanken är väl dock att Götze ska spela i mitten medans Reus tar över kanten från Götze? det är vad jag har fått för mig i varje fall.
Citera
2012-08-13, 11:05
Medlem
Mastodontishs avatar
Drar in samma post här osm jag gjorde i Silly:..

Martinez sägs vara väldigt nära Bayern nu för €30m-€33m, klubbarna ryktas vara överens om summan och ryktet säger även att man kommer tillkännage affären under en tillkallad presskonferens vid 12:30 idag.

http://www.tz-online.de/sport/fussba...n-2457373.html
Citera
2012-08-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

Martinez sägs vara väldigt nära Bayern nu för €30m-€33m, klubbarna ryktas vara överens om summan och ryktet säger även att man kommer tillkännage affären under en tillkallad presskonferens vid 12:30 idag.

Hur gick det? Letar för fullt på engelska och svenska medier eftersom jag inte kan tyska särskilt väl men hittar inget.
Citera
2012-08-13, 20:15
Medlem
xtroes avatar
Halvkikar lite på Dresden - 1860, och förvånas över hur tomt det är? Ser ju knappt ut att vara utfyllt till en tredjedel, något speciellt eller bara dåligt med drag i början på säsongen? Dom har väl haft ett publiksnitt på över 20 000 annars.
Citera
2012-08-13, 20:34
Medlem
Finns det någon insatt som kan berätta lite om Fortuna Düsseldorfs förutsättningar inför säsongen? Hur ser deras chans till att undvika nedflyttning ut? Finns det chans till skräll?
Citera
2012-08-13, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Halvkikar lite på Dresden - 1860, och förvånas över hur tomt det är? Ser ju knappt ut att vara utfyllt till en tredjedel, något speciellt eller bara dåligt med drag i början på säsongen? Dom har väl haft ett publiksnitt på över 20 000 annars.
Något straff kanske? Har ingen koll på det i alla fall

Citat:
Finns det någon insatt som kan berätta lite om Fortuna Düsseldorfs förutsättningar inför säsongen? Hur ser deras chans till att undvika nedflyttning ut? Finns det chans till skräll?
Har svårt att tro det... fansen är grymma (!) men det räcker inte.
Plus att man tappat en tre-fyra nyckelspelare mer eller mindre
Senast redigerad av laas 2012-08-13 kl. 21:08.
Citera
2012-08-13, 22:42
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Ja publiktrycket var inget vidare, men en underhållande match var det! Tre snygga mål + ett självmål. Tycker 1860 ska vara glada över poängen. Dynamo var helt klart det bättre laget!
Citera
2012-08-13, 23:40
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Något straff kanske? Har ingen koll på det i alla fall
Dynamo fick bara ta in 13000 pers på läktarna idag. Straffet fick dem för att några fans stormade planen under säsongsavslutningen förra året mot FSV Frankfurt. Dessa 13000 biljetter som fick säljas var endast sittplats vilket förklarar varför K-block var helt folktomt idag men Dynamo-supporters ändå hördes. De stod på en annan sektion bara.
Men 9,5k på en hemmapremiär är så klart fruktansvärt dåligt för ett lag och en stad utav Dresdens kaliber. Speciellt med tanke på att det var närmare 30k på en träningsmatch för några veckor sedan.
Om någon vet vad det stod på banderollen längs K-block så skriv gärna. Jag kunde inte urskilja så mycket genom min dåliga stream.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja publiktrycket var inget vidare, men en underhållande match var det! Tre snygga mål + ett självmål. Tycker 1860 ska vara glada över poängen. Dynamo var helt klart det bättre laget!
Håller med även om laget slarvade en hel del i andra halvlek. Men den största tavlan var ju den utav backlinjen vid 0-1. Så sömnigt.
Citera
2012-08-14, 09:40
Medlem
cyberkalles avatar
Sådär ja, då är man tillbaka till verkligheten och flashback efter lite längre vila än man tänkt.

Måste skumma igenom tråden så ni inte gjort några tabbar.

Missade helgens match men resultatet såg ju bra ut.

Ska försöka knåpa ihop ett tips också.

Tillbaka till fotbollen och Bayern, behöver vi verkligen Martinez för dom pengarna(30-33miljoner € eller 40 miljoner som Bilbao vill ha) hiskeliga summor måste jag säga.
Citera
2012-08-14, 09:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

TZ i all ära men enligt dom så är nästan alla spelare i världen förknippade med Bayern, men det händer att dom har rätt ibland.

Det står även där att det skall vara klart att han lämnar men inte vart han går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in