Resultat: .
0%
röster
2012-08-14, 09:59
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Sådär ja, då är man tillbaka till verkligheten och flashback efter lite längre vila än man tänkt.

Måste skumma igenom tråden så ni inte gjort några tabbar.

Missade helgens match men resultatet såg ju bra ut.

Ska försöka knåpa ihop ett tips också.

Tillbaka till fotbollen och Bayern, behöver vi verkligen Martinez för dom pengarna(30-33miljoner € eller 40 miljoner som Bilbao vill ha) hiskeliga summor måste jag säga.

Välkommen tillbaka oh du gamle man.

Om man behöver Martinez för de summorna? Inte vad jag tycker i varje fall, man har Can på uppgång som visat att han klarar av att spela med de stora pojkarna nu. Samtidigt har man Gustavo och Tymo där Gustavo får ses som favoriten att ta startplatsen.
Är Martinez en spelare som är €40m bättre än Gustavo? Inte en chans...

Citat:
TZ i all ära men enligt dom så är nästan alla spelare i världen förknippade med Bayern, men det händer att dom har rätt ibland.

Det står även där att det skall vara klart att han lämnar men inte vart han går.

Tror det hela började i spanska medier denna gången faktiskt, hittade bara TZ som hade tagit upp det i Tyskland dock så det fick bli en länk dit.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Hur gick det? Letar för fullt på engelska och svenska medier eftersom jag inte kan tyska särskilt väl men hittar inget.

Nämndes inte på presskonferensen utan det var bara prat om Llorente. Nu talas det om att affären skulle komma att bli klar i veckan om den skulle ske alls för att det inte ska bli allt för sent.
Citera
2012-08-14, 10:26
Medlem
cyberkalles avatar
1. Bayern München
2. Mönchengladbach
3. Dortmund
4. Schalke 04
5. Werder Bremen
6. Leverkusen
7. Stuttgart
8. Hamburg
9. Hannover 96
10. Leverkusen
11. Augsburg
12. FC Nürnberg
13. Mainz
14. Eintracht Frankfurt
15. Freiburg
------------------
16. Hoffenheim
------------------
17. Greuther Fürth
18. Fortuna Düsseldorf

Skytteligan. Mario Gomez
Assistligan. Franck Ribéry
Flest nollor. Manuel Neuer
Flest antal gjorda mål. Bayern München(82st)
Flest antal insläppta mål. Hoffenheim(77st)
Minst antal gjorde mål. Greuther Fürth(23st)
Minst antal insläppta mål. Bayern München(20st)

Mitt tips och det är inte alls tippat med hjärtat.
Citera
2012-08-14, 12:13
Medlem
nasdors avatar
Citat:
1. Bayern München
2. Mönchengladbach
3. Dortmund
4. Schalke 04
5. Werder Bremen
6. Leverkusen
7. Stuttgart
8. Hamburg
9. Hannover 96
10. Leverkusen
11. Augsburg
12. FC Nürnberg
13. Mainz
14. Eintracht Frankfurt
15. Freiburg
------------------
16. Hoffenheim
------------------
17. Greuther Fürth
18. Fortuna Düsseldorf

Skytteligan. Mario Gomez
Assistligan. Franck Ribéry
Flest nollor. Manuel Neuer
Flest antal gjorda mål. Bayern München(82st)
Flest antal insläppta mål. Hoffenheim(77st)
Minst antal gjorde mål. Greuther Fürth(23st)
Minst antal insläppta mål. Bayern München(20st)

Mitt tips och det är inte alls tippat med hjärtat.
du verkar ha glömt wolfsburg och tagit med leverkusen två gånger
Citera
2012-08-14, 12:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasdor
du verkar ha glömt wolfsburg och tagit med leverkusen två gånger
Opps!
Skyller på den långa frånvaron från flashback.

Slänger in Wolfsburg på 10 plats.
Citera
2012-08-14, 13:16
Medlem
LXXVs avatar
Såg att Milan Badelj kommer spela för Hamburg denna säsongen. Detta är stort! Jag säger redan nu att den killen kommer spela en nyckelroll i Hamburg denna säsongen

Hade han fått spela mer i EM hade ni sett vilken spelare det är och Kroatien hade gått vidare från gruppen med största sannolikhet...
Citera
2012-08-14, 13:32
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Opps!
Skyller på den långa frånvaron från flashback.

Slänger in Wolfsburg på 10 plats.

Välkommen tillbaka!
Citera
2012-08-14, 13:51
Medlem
Hur kommer Martinez att användas? bra mittfältare har man ju redan, är det det som mittback?
Citera
2012-08-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hur kommer Martinez att användas? bra mittfältare har man ju redan, är det det som mittback?
Mittfältare. Kroos är för dålig defensivt för att spela med Schweinsteiger, och Gustavo är för dålig offensivt. Martinez besitter både en bra offensiv och en bra defensiv.
Citera
2012-08-14, 14:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Välkommen tillbaka!
Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Mittfältare. Kroos är för dålig defensivt för att spela med Schweinsteiger, och Gustavo är för dålig offensivt. Martinez besitter både en bra offensiv och en bra defensiv.
Sedan är det ett bra tag sedan Schweinsteiger levererade mer än någon enstaka match efter sitt skadehelvete, så det kanske är något som ledningen har i åtanke.
Citera
2012-08-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim

Fast det har väl funkat ganska bra när alla tre har spelat tillsammans? Gustavo är bättre offensivt än Martinez skulle jag vilja påstå. Martinez är väldigt stark, klok , bra på att täcka ytor och så har ju också ett riktigt bra passningsspel. Lika bra som mittback som han är som mittfältare.
Citera
2012-08-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Fast det har väl funkat ganska bra när alla tre har spelat tillsammans? Gustavo är bättre offensivt än Martinez skulle jag vilja påstå. Martinez är väldigt stark, klok , bra på att täcka ytor och så har ju också ett riktigt bra passningsspel. Lika bra som mittback som han är som mittfältare.
Om de alla tre ska spela tillsammans betyder det att Kroos måste spela offensiv mittfältare, där han är både för orörlig och långsam. Han är bäst i en central mittfältsroll och den perfekta ersättaren för Schweinsteiger, men olyckligt nog ingen partner till honom. Gustavo fungerar bra bredvid Bastian som en defensiv mittfältare, men är så gott som osynlig offensivt. Med Martinez får man in en Vidal-typ Bayern velat ha rätt länge. Att Martinez är bättre än Gustavo offensivt råder det ingen tvekan om. Han besitter härliga passningar och ett gott spelsinne. Gustavo besitter ett bra skott, men inget mer på offensivt håll.
Citera
2012-08-14, 23:31
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag är övertygad om att Heynckes vill ha Martinez för att spela honom som främst defensiv mittfältare. Det är där jag tycker att han är som bäst. Martinez positionsspel som back kan klart förbättras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in