Resultat: .
0%
röster
2012-11-13, 19:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Slö inloggning på tråden och det första jag möts är detta, Wonder-Karl/Man/Mario!

Bitte, spelklar. Eller hur kalle?
Jag tror nog att han börjar vara redo för ett inhopp inom mycket snar framtid.
Citera
2012-11-13, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag tror nog att han börjar vara redo för ett inhopp inom mycket snar framtid.
toi?

toll !

Och Jogi Löw är likadan som tidigare... Finns faktiskt ett flertal som borde få äran att luftas och testas på... om inte så förtjänar dom det oavsett! Skärpning!
Citera
2012-11-13, 21:11
Medlem
Citat:
Kul inslag och Bundesligafocuset började vid c:a 22.40 när jag klickade på din länk så startade den från början.

Men Sladjan Sladjan vad har han gjort för att få all uppmärksamhet han är vedervärdig.

Till Brille68s länkar så fastnade jag också för Rummenigge-Baresi bilden...satan vilka lår.

Håller inte alls med dig om Sladjan, tycker han är riktigt skön, speciellt med sina oneliners

Läste just att DVB har sagt att han fortfarande vill slåss om en plats i startelvan.
Jävligt roligt med bänkade spelare som fortfarande har ett riktigt sug för att konkurrera om platserna även fast man är över 30. Annat var det när Robben fick sitta förra året....
Citera
2012-11-13, 21:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Håller inte alls med dig om Sladjan, tycker han är riktigt skön, speciellt med sina oneliners

Läste just att DVB har sagt att han fortfarande vill slåss om en plats i startelvan.
Jävligt roligt med bänkade spelare som fortfarande har ett riktigt sug för att konkurrera om platserna även fast man är över 30. Annat var det när Robben fick sitta förra året....
Sladjan sa under VM att han ogillar Tyskland och deras fotboll....behöver jag säga mer.
Citera
2012-11-13, 23:11
Medlem
Citat:
Sladjan sa under VM att han ogillar Tyskland och deras fotboll....behöver jag säga mer.

Haha, så du dömer honom efter ett uttalande som möjligtvis kan vara taget helt ur kontexten?
Citera
2012-11-13, 23:30
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Haha, så du dömer honom efter ett uttalande som möjligtvis kan vara taget helt ur kontexten?

Sladjans senaste påstående där han sa att Uli Hoeneß har sina bästa år bakom sig var ju bara för kul. Ingen annan i studion kunde hålla med, pinsamt var vad det var.. Han är värdelös och tror sig veta mer än han gör.
Citera
2012-11-14, 06:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Vad menar du egentligen?
Jag såg ju själv det programmet och vet exakt hur han uttryckte sig, man kan inte misstolka hans ordval och det han känner för Tyskfotboll.

Det är inte bara den gången som jag tycker att han gör bort sig, ser inte varför han skall ha en plats i media öht.
Han är en nolla som försöker vara jävligt påläst och kunnig och som Mastodontish skriver under Euro-talk snacket så gjorde han ju bort sig ytterligare.

Edit:
Angående den stora sponsorn som TKD 1337 frågade om kan det vara detta: http://www.fcbayern.telekom.de/de/aktuell/news/2012/38092.php
Senast redigerad av cyberkalle 2012-11-14 kl. 06:29.
Citera
2012-11-14, 07:26
Medlem
cyberkalles avatar
Som dom säger i slutet på intervjun så kanske kan det bli ett inhopp i Bayernderbyt mot Nürnberg.
http://www.youtube.com/watch?v=Kn-JDXnExn4
Citera
2012-11-14, 08:08
Medlem
fchansas avatar
Matchen i kväll går på TV10 alternativt ARD dock samtidigt som Sveriges match men man kan ju spela in

Igår knackade UPS på dörren och levererade biljetterna till Hertha - Frankfurt. Endast två dagar efter jag beställde dem på eventim.de. Nu väntar jag bara på att Babelsberg ska släppa sina biljetter till matchen mot Hansa. Uff, blir många julmarknader att besöka i Berlin förutom de två matcherna. Mycket, mycket Glühwein......
Citera
2012-11-14, 13:48
Medlem
motvalls avatar
Nu verkar det klart att Klaus Allofs lämnar Bremen för Wolfsburg efter 13 år i klubben,
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/577660/artikel_perfekt-allofs-verlaesst-bremen-und-uebernimmt-in-wolfsburg.html

Om tränare Schaaf följer med eller inte verkar oklart.

Måste säga att jag inte riktigt begriper varför han flyttar dit mitt i säsongen.
Någon form av osämja måste råda i Werder, annars skulle väl aldrig detta hänt, kan det avse transferpengar? Bremen gjorde ju en rejäl nedbantning i somras då många spelare försvann.

Hos VW lär han i och för sig få lite mer pengar, men den truppen behöver också minskas. Alla vet ju hur det ser ut i en klubb efter Magath.
Citera
2012-11-14, 16:16
Medlem
motvalls avatar
För oss som har lite vidare vyer inom ämnet fotboll än den insnöade Premier League fantasten blir saker som 101greatgoals lista över fotbollsvärldens talanger, dvs de som är födda 1990 eller senare en rätt löjlig läsning. Enligt den så finns överlägset mest lovande fotbollsspelare i - tamtarata – England, 25 av de 100 bästa i världen.

För att lyckas med detta så har man sållat rätt friskt, spelare som Kroos (!!!), Papadopoulos (!!!), Holtby, Luuk de Jong, Sobiech, och Matip vilka alla är landslagsmän för sina länder är inte med. Att de ens skulle känna till Jung, Rode och Trapp (Frankfurt), Leitner (BVB), Hrgota, Unnerstal och Pukki (Schalke) eller den just nu mycket uppmärksammade Goretzka (17 år) i Bochum verkar inte troligt. Totalt hittade de 8 bundesliga talanger.

De är inte bättre på andra ligor heller, med undantag för halva Barcelonas ungdomslag, så finns det enligt dem 5 talanger i hela Spanien, Italien har 5 st i sina samtliga lag. I hela Sydamerika fanns det en 7-8 st totalt.

Alla sådana här listor är rena skämtet, men att ens våga satta samman en sådan utan att känna till den enormt lyckade och uppmärksammade tyska, men även spanska, talangutvecklingen de senaste åren säger allt. Att de sedan inte ens noterade att det Schalke som besegrade Arsenal till stor del bestod av killar födda 1990 eller senare kan man ju tycka är sämre än uselt. (Bara i Arsenal har de hittat lika många talanger som i Italien resp Spanien utom Barca, 5 st.)
Citera
2012-11-14, 19:12
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
...

Måste säga att jag inte riktigt begriper varför han flyttar dit mitt i säsongen.
Någon form av osämja måste råda i Werder, annars skulle väl aldrig detta hänt, kan det avse transferpengar? Bremen gjorde ju en rejäl nedbantning i somras då många spelare försvann.

Hos VW lär han i och för sig få lite mer pengar, men den truppen behöver också minskas. Alla vet ju hur det ser ut i en klubb efter Magath.

Det ryktas om att han inte kommer överens med resten av styrelsen samt gnällt över att Bremen inte kunnat köpa dyra spelare. Lite taskigt att lämna mitt i dock, hoppas och tror inte Schaaf följer efter mitt i säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in