Resultat: .
0%
röster
2013-09-30, 00:32
Medlem
Steff83s avatar
Kiessling är en spelare bara "ska" finnas med i landslaget. Dom bästa ska finnas med..Punkt. Löw har tramsat alldelles för mycket med detta.
Citera
2013-09-30, 09:06
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kiessling är en spelare bara "ska" finnas med i landslaget. Dom bästa ska finnas med..Punkt. Löw har tramsat alldelles för mycket med detta.
Visst har man tänkt som du ett antal gånger, men denna höst känner jag mig inte lika säker. Både Max Kruse och Kevin Volland är tänkbara alternativ numera, tycker båda imponerat av det jag sett av dem under hösten. Att Stefan Kießling däremot skulle fått vara med tidigare är klart som korvspad, då fanns ju inga andra bra tyska renodlade anfallare att tillgå när Klose/Gomez blev skadade.

Är det inte märkligt att Löw nu lättat på sin stenhårda attityd i frågan? Har han funderat i två år och äntligen bestämt sig?

-----------
Missade som tidigare nämnts alla matcher denna helg, men nu är båten uppe och landstället vintrat så helgerna kan fokuseras på det viktiga, dvs fußball.

---------
Skön seger för Bayern, men lite tråkigt att tre lag dragit ifrån så mycket. I mina ögon skulle det räckt omt ett lag gjort detta.

Något annat värt att notera är att det ännu inte spelats någon 0-0-match, Bundesliga levererar. I denna omgång blev snittet 4 mål per match!
Citera
2013-09-30, 09:21
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Åttondelsfinalerna i DFB-Pokal:

Eintracht Frankfurt - SV Sandhausen
1. FC Union Berlin - 1. FC Kaiserslautern
FC Schalke 04 - 1899 Hoffenheim
1. FC Saarbrücken - Borussia Dortmund
Hamburger SV - 1. FC Köln
SC Freiburg - Bayer 04 Leverkusen
FC Augsburg - FC Bayern München
VfL Wolfsburg - FC Ingolstadt

Vårt II-lag spelade oavgjort mot Saarbrücken för en vecka sedan, så det borde inte bli några större problem.
Ser att ingen kommenterat DFB-pokal;

Tror att Saarbrücken, trots garanterad förlust, ändå blev glada över lottningen. De får nu en publikmatch och då rejäla biljettintäkter. Sådana behöver den ekonomiskt pressade klubben.

I övrigt finns det några intressanta matcher. Lite märkligt att Bayern mötte Augsburg på bortaplan också i förra årets åttondelsfinal, blev då 2-0 i FCB.

De flesta av oss skulle väl gilla om Union gick till kvarten, man har en god chans på pappret i varje fall.

Matcherna spelar förresten 4 december, mitt i julmarknadstider.
Citera
2013-09-30, 14:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Visst har man tänkt som du ett antal gånger, men denna höst känner jag mig inte lika säker. Både Max Kruse och Kevin Volland är tänkbara alternativ numera, tycker båda imponerat av det jag sett av dem under hösten. Att Stefan Kießling däremot skulle fått vara med tidigare är klart som korvspad, då fanns ju inga andra bra tyska renodlade anfallare att tillgå när Klose/Gomez blev skadade.

Är det inte märkligt att Löw nu lättat på sin stenhårda attityd i frågan? Har han funderat i två år och äntligen bestämt sig?

-----------
Missade som tidigare nämnts alla matcher denna helg, men nu är båten uppe och landstället vintrat så helgerna kan fokuseras på det viktiga, dvs fußball.

---------
Skön seger för Bayern, men lite tråkigt att tre lag dragit ifrån så mycket. I mina ögon skulle det räckt omt ett lag gjort detta.

Något annat värt att notera är att det ännu inte spelats någon 0-0-match, Bundesliga levererar. I denna omgång blev snittet 4 mål per match!

Det ena behöver inte utesluta det andra..Man får vara lite smidig om leder ett landslag.

Kiessling är den enda tyska anfallare ihop med Gomez och Klose som levererat på högsta nivå säsong efter säsong i flera år, och som dessutom är sin topp av karriären, dvs man vet man får. Även om det är hård konkurrens om speltiden så ska en sådan spelare vara självskriven i en trupp iaf. Det utesluter inte att man kan dessutom ta med någon yngre som Kruse eller Volland för att se och lära, och komma in i gruppen. Landslaget är knappast någon social instutition. Man jobbar hela tiden för mästerskapen..och väl där duger bara att ha det bästa truppen.
Citera
2013-09-30, 20:31
Medlem
Lekmands avatar
Under tiden som det gått allt sämre för Freiburg i ligan har man förlängt kontrakt med allt fler spelare i laget. Baumann, Schmid, Mudjza och Schuster har man förlängt till ca 2018 med. Samtidigt som man har officiellt gått ut med att man inte kommer sparka Streich även om man skulle gå ner i zweite. Så det är ganska lugnt med Freiburg ändå.

Nu börjar folk komma tillbaka från skador också, enligt transfermarkt är alla utom Schuster tillbaka inom fyra dagar, och då har man en riktigt bra trupp. Tre spelare som aldrig spelat denna säsong som kommer göra sin debut inom kort är: Felix Klaus, Vaclav Pilar och Vladimir Darida. Kommer att bli spännande att se hur Streich tänker utforma en riktig startelva.

Baumann
Sorg Diagne Ginter Mudjza
Schmid Schuster Fernandes Pilar
Darida
Hanke

Med Mehmedi, Coquelin, Klaus, Freis, Höfler och Günter på bänken. Plus Zuck, Kerk och massa andra unga talanger. Dock kommer det dröja nån månad till innan en liknande elva är realistisk, kommer alltid nån skada ivägen. Men tids nog!
Citera
2013-09-30, 22:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Tre spelare som aldrig spelat denna säsong som kommer göra sin debut inom kort är: Felix Klaus, Vaclav Pilar och Vladimir Darida. Kommer att bli spännande att se hur Streich tänker utforma en riktig startelva.
Pilar är en riktigt intressant spelare som ju inte riktigt fick chansen i Wolfsburg men jag tror att han kan vara en förstärkning för "er". Liten och teknisk, kan nog skapa en hel del kreativa grejer offensivt.
Citera
2013-10-01, 11:18
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Pilar är en riktigt intressant spelare som ju inte riktigt fick chansen i Wolfsburg men jag tror att han kan vara en förstärkning för "er". Liten och teknisk, kan nog skapa en hel del kreativa grejer offensivt.
Ja, alla de tre spelarna tycker jag är oerhört intressant att få se nu. Lite synd att vi inte fick Vaclav Kadlec också men att vi öht fick Pilar och Darida tror jag att man kan tacka Krmas för, tjeckiska backen som börjar bli till åren och vars största betydelse iår är lagsammanhållnigen och att välkomna våra fina tjecker
Citera
2013-10-01, 22:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Då underskattar du Basel ganska rejält. De har ett riktigt bra lag, som både slagit ut United och Tottenham de senaste två säsongerna. Kan nog bli tufft för Schalke men visst är de favoriter till att ta sig vidare. Dortmund och Bayern vinner sina grupper. Leverkusen kommer nog dessvärre komma sist.

Nix pix.. En enstaka bragdmatch gör inget...Engelska är naiva ibland när dom underskattar vissa lag från mindre ligor..Och Schalke är fan så mycket bättre än Basel..Punkt slut!!!!

Och nej...Sociedad kommer sist i gruppen..lätt!

Kopiera mitt ínlägg efter gruppspelet..kära du!
Senast redigerad av Steff83 2013-10-01 kl. 22:08.
Citera
2013-10-01, 22:42
Medlem
Sköna vinster för tyskarna den här gången, mitt BvB fick en riktig revansch idag. Jag kände även på mig att Schalke skulle ta Basel också, med tanke på att Schalke är ett mycket bättre lag på pappret.
Citera
2013-10-01, 22:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Sköna vinster för tyskarna den här gången, mitt BvB fick en riktig revansch idag. Jag kände även på mig att Schalke skulle ta Basel också, med tanke på att Schalke är ett mycket bättre lag på pappret.

Ja..Herregud...Såklart!
Citera
2013-10-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Nix pix.. En enstaka bragdmatch gör inget...Engelska är naiva ibland när dom underskattar vissa lag från mindre ligor..Och Schalke är fan så mycket bättre än Basel..Punkt slut!!!!

Och nej...Sociedad kommer sist i gruppen..lätt!

Kopiera mitt ínlägg efter gruppspelet..kära du!

Jag skrev att Schalke var favoriter, men att Basel inte skulle underskattas. Vad var det konstiga med det egentligen?

Leverkusen kommer sist.
Citera
2013-10-01, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Leverkusen kommer sist.
...lönlösa as!

Vad har dom presterat, en gång i Europa?
Inte ens då vann dom, de jävlarna. Neverkusen!
Ett riktigt Bundesligamonster, men inte utanför gränsen!

Två väntade segrar idag. Hur går det för Bayern imorgon? Tror på 3-1 till City!

Jag "hoppas" att Kiessling nobbar Löw. Säg att han levererar, tror ändå Löw kommer att hiva han över kanten senare och spela Gomez/Klose oavsett vad.
Senast redigerad av Bundesliga 2013-10-01 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in