Resultat: .
0%
röster
2013-08-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Helt ok grupper för de Tyska lagen i CL:

Man. United(ENG)
Shakhtar Donetsk(UKR)
Leverkusen(GER)
Real Sociedad(ESP)

Bayern(GER)
CSKA Moskva(RUS)
Man. City(ENG)
Plzeň(CZE)

Chelsea(ENG)
Schalke(GER)
Basel(SUI)
Steaua(ROU)

Arsenal(ENG)
Marseille(FRA)
Dortmund(GER)
Napoli(ITA)

Ja, jag får nästan hålla med dig. Synd bara att Celtic inte hamnade i en av dessa grupper...
Citera
2013-08-29, 19:04
Medlem
Citat:

Man. United(ENG)
Shakhtar Donetsk(UKR)
Leverkusen(GER)
Real Sociedad(ESP)

Bayern(GER)
CSKA Moskva(RUS)
Man. City(ENG)
Plzeň(CZE)

Chelsea(ENG)
Schalke(GER)
Basel(SUI)
Steaua(ROU)

Arsenal(ENG)
Marseille(FRA)
Dortmund(GER)
Napoli(ITA)

Om Schalke bara får in en ny tränare så går de vidare enkelt. Dortmund får möta motstånd av ganska jämn kvalitet, lag som ska vara snäppet sämre. Leverkusen kan få det tufft i sin grupp, jag tror att deras ligaspel kan bli lidande av dessa matcher. Får hoppas på en kraftdemonstration av Kiessling o co.
Citera
2013-08-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Om Schalke bara får in en ny tränare så går de vidare enkelt. Dortmund får möta motstånd av ganska jämn kvalitet, lag som ska vara snäppet sämre. Leverkusen kan få det tufft i sin grupp, jag tror att deras ligaspel kan bli lidande av dessa matcher. Får hoppas på en kraftdemonstration av Kiessling o co.

Då underskattar du Basel ganska rejält. De har ett riktigt bra lag, som både slagit ut United och Tottenham de senaste två säsongerna. Kan nog bli tufft för Schalke men visst är de favoriter till att ta sig vidare. Dortmund och Bayern vinner sina grupper. Leverkusen kommer nog dessvärre komma sist.
Citera
2013-08-29, 19:11
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Varför hoppas du det?

Klubben skulle gå under, både sportsligt och ekonomiskt. Däremot hade nog Magath kunnat ta över som tillfällig(interim) tränare säsongen ut. Hamburg behöver nog någon hård jävel just nu, kortsiktigt kan det ge visa sig vara bra. Men vi vet hur det går om Magath ratar en klubb en längre period...

En tränare kan inte hjälpa Hamburg längre utan en helt ny ledning behövs tyvärr, som det ser ut nu funkar inte systemet HSV har haft allt för länge. 11 stycken person i AR (Das Aufsichtsrat) som ska ta beslut om allt utan ha någon aningen om vad som är bäst för klubben, Diekmeier är ett bra exempel just nu där dem inte vill ge han en högre lön om han ska förlänga (hans kontrakt går ut 2014) vilket vore helt idiotiskt att inte göra då han hör till en av våra viktigaste spelare.
Magath har sitt hjärta vid HSV och skulle aldrig, det är jag helt säkert på göra något för skada klubben. Han kommer verken vara tränare eller sportchef om han kommer utan han kommer sitta i styrelsen och börja få saker att ändra på sig, vilket behövs nu. Sedan att han är bra vän med Kühne skadar ju inte heller!

Vissa dagar är det jobbigt att vara bunden till ett lag såhär mycket, vill inte se HSV rasa!

Franck Ribéry wins UEFA 2012-13 Best Player in Europe award. Så rätt!
http://fansided.com/2013/08/29/players-name-wins-uefa-2012-13-best-player-in-europe-award/
Senast redigerad av dippsi 2013-08-29 kl. 19:16.
Citera
2013-08-29, 19:18
Medlem
Citat:
Då underskattar du Basel ganska rejält. De har ett riktigt bra lag, som både slagit ut United och Tottenham de senaste två säsongerna. Kan nog bli tufft för Schalke men visst är de favoriter till att ta sig vidare. Dortmund och Bayern vinner sina grupper. Leverkusen kommer nog dessvärre komma sist.

Ja Basel är väl helt okej motstånd, men det är ju ett lag som Schalke värvar ifrån. Jämför man spelartrupper så är Schalkes mer än tre gånger så mycket värd.

Sedan tror jag du underskattar Leverkusen, som har ett väldigt stabilt lag. Tror Kiessling vill visa upp sig på den stora scenen.
Citera
2013-08-29, 19:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Man. United(ENG)
Shakhtar Donetsk(UKR)
Leverkusen(GER)
Real Sociedad(ESP)

Bayern(GER)
CSKA Moskva(RUS)
Man. City(ENG)
Plzeň(CZE)

Chelsea(ENG)
Schalke(GER)
Basel(SUI)
Steaua(ROU)

Arsenal(ENG)
Marseille(FRA)
Dortmund(GER)
Napoli(ITA)

Det är inga omöjliga grupper...

Bayern och Schalke ska gå vidare, annars är det svagt.

Dortmund bör gå vidare..men det är en tuff konkurrens med Arsenal och Napoli.

Leverkusens kan gå hur som helst. Svårt at veta hur lagen står mot varann där..Tror inte det bli någon lätt resa för Man. U. heller.
Citera
2013-08-29, 19:19
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
En tränare kan inte hjälpa Hamburg längre utan en helt ny ledning behövs tyvärr, som det ser ut nu funkar inte systemet HSV har haft allt för länge. 11 stycken person i AR (Das Aufsichtsrat) som ska ta beslut om allt utan ha någon aningen om vad som är bäst för klubben, Diekmeier är ett bra exempel just nu där dem inte vill ge han en högre lön om han ska förlänga (hans kontrakt går ut 2014) vilket vore helt idiotiskt att inte göra då han hör till en av våra viktigaste spelare.
Magath har sitt hjärta vid HSV och skulle aldrig, det är jag helt säkert på göra något för skada klubben. Han kommer verken vara tränare eller sportchef om han kommer utan han kommer sitta i styrelsen och börja få saker att ändra på sig, vilket behövs nu. Sedan att han är bra vän med Kühne skadar ju inte heller!

Vissa dagar är det jobbigt att vara bunden till ett lag såhär mycket, vill inte se HSV rasa!

Franck Ribéry wins UEFA 2012-13 Best Player in Europe award. Så rätt!
http://fansided.com/2013/08/29/players-name-wins-uefa-2012-13-best-player-in-europe-award/
Bara de håller Magath borta från spelarvärvningar så kan det bli bra, men det får gärna va kris ett lite tag till så de inte vinner derbyt ok några veckor...
Citera
2013-08-29, 19:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Du underskattar Leverkusen rätt rejält isf..

Och Basel ska normalt inte vara något problem för Schalke..Dessutom är det ofta storebror-lillebrormentalitet mellan tyska och schweiziska lag.
Citera
2013-08-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Ja Basel är väl helt okej motstånd, men det är ju ett lag som Schalke värvar ifrån. Jämför man spelartrupper så är Schalkes mer än tre gånger så mycket värd.

Sedan tror jag du underskattar Leverkusen, som har ett väldigt stabilt lag. Tror Kiessling vill visa upp sig på den stora scenen.

Real Sociedad och Shakhtar är några snäpp bättre än Leverkusen. Visst, Schalke har en värdefullare trupp än Basel och bättre ekonomi men de har knappast presterat bättre i Europa de senaste två säsongerna. Jag tror det kan bli jämnt där, även om jag håller Schalke som favorit.
Citera
2013-08-29, 19:27
Medlem
Citat:
Real Sociedad och Shakhtar är några snäpp bättre än Leverkusen. Visst, Schalke har en värdefullare trupp än Basel och bättre ekonomi men de har knappast presterat bättre i Europa de senaste två säsongerna. Jag tror det kan bli jämnt där, även om jag håller Schalke som favorit.

Hur har du fått för dig att "Real Sociedad och Shakhtar är några snäpp bättre än Leverkusen"? Leverkusen slutade en poäng bakom Dortmund förra säsongen och ser ut att ha breddat truppen med några intressanta namn, exempelvis Son. Spelartruppsmässigt så ligger den före la Real. Förmodligen har du inte sett dem spela, den här säsongen har de sett riktigt starka ut i säsongsinledningen.
Citera
2013-08-29, 19:30
Medlem
Steff83s avatar
Ja...Schalke värvar ju liksom Basels bästa spelare just för CL:...
Citera
2013-08-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja...Schalke värvar ju liksom Basels bästa spelare just för CL:...

Blir Stocker-affären klar någon gång? Känns som att sannolikheten har legat konstant ett tag nu på TM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in