Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Pizarro kommer inte spela i Bayern så länge till, han är ju trots allt 34, och det räcker inte med att ha en anfallare i truppen. Jag tror inte Pep kommer satsa på en falsk nia, det är bara Messi som behärskar den rollen. Lewandowksi kommer skriva på för Bayern. Jag har svårt och se något annat scenario.
Håller med om Pizarro, men han är en pigg 34-åring. Kanske skulle Götze kunna spela falsk nia efter ett tag, tycker att Peps inflytande på laget syns och fungerar efter två månader.
Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Du...Hade det handlat om en annan klubb än Bayern, hade han bytt klubb redan i somras...Det hade definitivt inte varit sådant hemlighetsmakeri. Och det är enbart Bayern det ryktats om..hela tiden.
Visst hade Lewy bytt i somras om det inte hade handlat om FCB, eller annan tysk klubb, ur klubbens perspektiv. Och visst måste det ha funnits andra penningstarka intressenter utanför Tyskland, han verkar bara vara intresserad av FCB. Det är inte heller första gången som FCB är ena parten i segdragna transfer.
Det är ändå intressant ur flera perspektiv:
1) Lewy går som Bosman till sommaren, så BVB tycker att det är värt 20-25 MEUR PLUS lagets högsta lön att behålla honom. Här tvivlar jag på det kloka i det beslutet och tror att Watzke är för emotionell pga att det handlar om FCB.
2) FCB har lyckats över förväntan i sin strategi att försvaga BVB. Köpet av Götze skakade om rejält och den eviga sagan om Lewy kommer att hålla på till strax efter nyår.
FCB har sett till att BVBs intäkter minskar med 25-30 MEUR och i dagsläget verkar man ha lyckats få Lewy att spela sämre än förra säsongen, även om sex mål på sex matcher inte är så dåligt. Dessutom har man möjlighet att få honom gratis med hög lön nästa säsong.
Fast jag hoppas fortfarande på en annan spelare...