Resultat: .
0%
röster
2013-05-12, 23:20
Medlem
motvalls avatar
Var tidigare någon som citerade någon på Aftonbladet som ansåg sig att kunna placera olika fotbollspelare i en form av rangordning i Bundesliga av alla ligor. Då detta för mig är en av de mest meningslösa intressen hos några som finns inom ämnet fotboll, men trots det alltid återkommer likt skattedeklarationen eller snöfall i november, så svarar jag.

10-30 i Bundesliga i år utom de i BVB Dortmund eller FC Bayern.
Lars Bender, Simon Rolfes, André Schürrle, Bernd Leno – Bayer Leverkusen
Julian Draxler, Jefferson Farfan – Schalke 04
Max Kruse, Cedrick Makiadi, Oliver Baumann - SC Freiburg
Sebastian Rode, Pirmin Schwegler – Eintracht Frankfurt
Rene Adler, Heiko Westermann, Rafael Van der Vaart – Hamburger SV
Patrick Hermann, Marc-André ter Stegen – Borussia M’Gladbach
Fabian Giefer, Robbie Kruse – Fortuna Düsseldorf
Diego, Diego Benaglio – Wolfsburg
Timm Klose, Hiroshi Kiyotake – Nürnberg
Sven Ulreich- VfB Stuttgart
Szabolcs Husztli, Robert-Ron Zieler – Hannover 96
Bo Svensson, Julian Baumgartlinger – FSV Mainz 05
Kevin Volland – Hoffenheim
Aaron Hunt - Werder Bremen

Nu övergår det till en friare klassificering där även spelare i BVB Dortmund och FC Bayern är medräknade. Hade de fått vara med innan skulle det bli lite mycket upprepning av klubbar och rent ut sagt tråkigt:

5-10
Kevin Trapp – Frankfurt
Stefan Kießling - Leverkusen
Ilkay Gündogan - Dortmund
Marco Reus - Dortmund
David Alaba - Bayern
1-5
Thomas Müller- Bayern
Javi Martinez - Bayern
Robert Lewandowski - Dortmund
Frank Ribery - Bayern
Dante - Bayern

Ingår ej; spelare som det är omöjligt att bedöma för mig, även på skoj:
Philipp Lahm = Bayern – världens bästa ytterback någonsin.
Bastian Schweinstiger = Bayern – världens bästa spelmotor idag.
Mario Gomez = Bayern – knappt fått spela år år och ändå varit en målmaskin.
Mario Götze = Dortmund – den största talangen inom fotbollen nu.
Kevin Großkreutz = Dortmund - hatar honom.
Mats Hummels = Dortmund – en man både kan både hata och älska men aldrig kommer begripa vad gör han på plan ibland.
Citera
2013-05-13, 09:43
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Ganska fin lista även om man alltid har invändningar.

Jag nöjer mig med att göra en top-5 med alla lag och utesluta samma som dig.

1-5
5. Marco Reus - Dortmund
4. Dante - Bayern
3. Robert Lewandowski - Dortmund
2. Thomas Müller- Bayern
1. Frank Ribery - Bayern

En spelare jag undrar om du glömde är Mandžukić. För hans säsong har ju varit lysande i stora delar. Kommer in i en klubb med en riktig första-tank i Gómez och erkänner sin position och sina mål i början av säsongen, att ta vara på chanserna och ge allt när chansen kommer för att slåss om den platsen.
Nu står han där som förstaval i en av klubbens bästa säsonger någonsin.

Mandžukić får mitt hedersomnämnande.
Citera
2013-05-13, 13:45
Medlem
cyberkalles avatar
Hemma igen och fyfan vad underbart det var, bästa hemresan någonsin för det var en magisk lördagskväll, kul med alla enorma hyllningar till Jupp.
Citera
2013-05-13, 14:08
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=b8_uE4_5jf4

Rekommenderar verkligen att ni ser hela firandet från "BR", storartade scener med bilder från gamla firanden.
Citera
2013-05-13, 15:35
Medlem
marc0p0l0s avatar
Ett svep genom dagens nyheter..

Metzelder avslutar karriären
Leverkusen är eniga med Sokratis men Bremen kräver 10 miljoner euro för honom
Keller har som bekant förlängt med Schalke och Effenberg får då inte jobbet, istället blev han erbjuden att träna FCB II vilket han sa nej till
Khedira och Özil åker inte heller med landslaget
Beck, Hunt, Westermann, Jansen och Aogo kan för första gången på länge kunna räkna med att åka med
Wollscheid och Sam får nog göra debut!

Blir en intressant trupp.
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-05-13 kl. 15:40.
Citera
2013-05-13, 15:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.youtube.com/watch?v=b8_uE4_5jf4

Rekommenderar verkligen att ni ser hela firandet från "BR", storartade scener med bilder från gamla firanden.
Jag får Gänsehaut av alla filmer.

Höjbjerg fick ju vara med i firandet och han var med dagen efter med FCB II.
https://www.youtube.com/watch?v=toamdKgYMfs

Kein alkohol.
Citera
2013-05-13, 16:20
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Ett svep genom dagens nyheter..

Metzelder avslutar karriären
Leverkusen är eniga med Sokratis men Bremen kräver 10 miljoner euro för honom
Keller har som bekant förlängt med Schalke och Effenberg får då inte jobbet, istället blev han erbjuden att träna FCB II vilket han sa nej till
Khedira och Özil åker inte heller med landslaget
Beck, Hunt, Westermann, Jansen och Aogo kan för första gången på länge kunna räkna med att åka med
Wollscheid och Sam får nog göra debut!

Blir en intressant trupp.
Kul att vi antagligen kommer sälja Sokratis som varit den ända som varit mer eller mindre stabil i backlinjen i Bremen.
Citera
2013-05-13, 20:42
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Kul att vi antagligen kommer sälja Sokratis som varit den ända som varit mer eller mindre stabil i backlinjen i Bremen.
Tyvärr har vi inget val... Dessutom försvinner de Bruyne (vilket iof varit känt hela tiden) så det blir riktigt jobbigt. Finns ju inga summor att prata om till nya spelare.
Citera
2013-05-13, 21:00
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Tyvärr har vi inget val... Dessutom försvinner de Bruyne (vilket iof varit känt hela tiden) så det blir riktigt jobbigt. Finns ju inga summor att prata om till nya spelare.

Hur är det med spelare underifrån i Bremen? Finns det några stora framtidshopp i klubben?
Citera
2013-05-13, 22:23
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Hur är det med spelare underifrån i Bremen? Finns det några stora framtidshopp i klubben?
Özkan Yildirim verkar lovande och har fått chansen i alla matcher på slutet, han rycktas dock vara på väg till Hannover!? Mer än så vet jag inte, har för dålig koll på U23. Dock har ju Bremen ligans yngsta trupp så flera i laget är unga, vilket även synts.
Citera
2013-05-13, 23:11
Medlem
De Bruyne till Dortmund? Bild skriver tydligen något om att han skrivit på ett 5-årskontrakt? Läxa gärna upp mig om min dåliga tyska har satt mig på fel bana.

http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/einig-mit-kevin-de-bruyne-30375494.bild.html
Citera
2013-05-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
De Bruyne till Dortmund? Bild skriver tydligen något om att han skrivit på ett 5-årskontrakt? Läxa gärna upp mig om min dåliga tyska har satt mig på fel bana.

http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/einig-mit-kevin-de-bruyne-30375494.bild.html

Det lär nog stämma. Lewandowski till Bayern för 28 miljoner också. Blir intressant att se hur många värvningar det kommer att bli för Dortmund. Känns riktigt nära att spelare som Bernard, Eriksen, Son och Jackson Martinez skriver på. Även Benteke och Aubameyang talas det om. Vid sidan av det talanger som Gomaa, Flores och Cornelius. Jag skulle dock vilja höra lite mer om värvningar till försvaret, som varit rätt uselt i ligan denna säsong. Finns flera Freiburg-backar som kopplas samman med BvB. Kanske kommer Sobiech tillbaka från Fürth?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in