Resultat: .
0%
röster
2013-01-17, 15:51
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ok.

Mina spekulationer rör sig mest kring det spelmässiga. Robben är i mina ögon en spelare som passar illa in i Peps filosofi (om vi antar att han vill implementera den även i Bayern). Han är mer Real Madrid än Barcelona s a s. Robben är ju inte direkt killen som kör 5 passningar hemåt eller i sidled i väntan på rätt läge. Å ena sidan kan man tycka att Pep inte skall förändra allt för mycket med tanke på de senaste årens facit, kanske behövs det "bara" några små 'tweaks'. Jag tycker dock att Gomez' misslyckande i slutet av CL var tämligen iögonenfallande och förmodligen avgörande.

Ska dock dra tillbaka mitt fina "milan-instick" i förra inlägget, det är tyvärr sånt som händer efter ett par öl och fotboll.

Men jag förstår vad du menar även fast Robben blivit mycket bättre på passningsfronten den senaste tiden.
Min tanke är nog vad du nämner lite senare där att det nog mest handlar om småförändringar lite här och var i laget och inte göra stora ändringar. Spelförändingarna från van Gaal ligger som grund för en ganska innehavsinriktad fotboll och Bayern är väl tvåa efter Barcelona på både passningsprocent och innehav i toppen av Europa som det är just nu.
Möjligtvis att man går över till 4-3-3 men det är ju i princip 0 skillnad mot 4-2-3-1 egentligen som man ställer upp nu, det är ju bara flytta upp de redan så offensiva yttrarna.

Problemet med stora, tunga och sega anfallare som Gomez i de större matcherna är väl att de brukar försvinna relativt lätt mot starka försvar. Motståndarens backar tränar långt innan på att stänga ner just dem.
Dock tycker jag inte Gomez var så osynlig och dålig, 12 mål totalt i CL och delad skytteligavinst i EM.
Citera
2013-01-17, 16:16
Bannlyst
Förståeligt att man som manager väljer Bayern före t.ex. Chelsea då Roman sparkar tränare lika ofta som andra byter kalsonger. Bayern är en stabil klubb som det därför är enklare att implementera sina idéer än i Man City och Chelsea.
Citera
2013-01-17, 17:05
Medlem
dippsis avatar
För att komma ifrån lite från Bayern M, Nilsson förlänger med Nürberg. Kul att det går bra för någon svensk iaf.
Berg har dock vara grym nu under förberedningen, gjort fyra mål på två matcher!
Citera
2013-01-17, 17:36
Medlem
Oranginas avatar
Guardiola

Blir nog få med titlar för Bayern när Pep tillträder. Mer överskattad tränare får man leta efter.
Citera
2013-01-17, 18:03
Medlem
Jag är bara rädd att han kommer göra för många stora förändringar...
Citera
2013-01-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN

Det ska sannerligen bli otroligt spännande att se vad Guardiola hittar på med laget. Jag är inte intresserad av tysk fotboll men oj vad jag ska hålla koll på Bayern Munchen nästa år! Överskattad eller inte, men hans första runda som coach gav ju utdelning minst sagt. Troligtvis kommer det inte bli lika mycket fart på Bayern, tiki-taka kanske?
Citera
2013-01-17, 18:38
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN

Om det inte finns någon anledning till stora förändringar så lär han knappast göra det. Bayern rullar på fint och har ett bra lag, det ska inte behövas några tunga ingrepp där.

När han tog över Barcelona så var det ett sjunkande skepp med spelare som knappt kom till träningen och lullade omkring när det var match. Han tog några tuffa men nödvändiga beslut och skickade iväg spelare som var världsklass men hade mer eller mindre slutat spela. Bayern är inte direkt på den nivån.

Sedan kommer han helt säkert fortsätta spela med Bayerns filosofi, han kommer knappast göra grundändringar.
Citera
2013-01-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Antar att du menar på Javi Martínez. Ledningen har gått ut och kritiserat marknaden flera gånger för att skjuta i höjden tack vare klubbar som spenderar pengar de inte har och inte stora affärer i sig vad jag förstått det.

I affären med Martínez var det från början förhandlat om €7m i lön till honom i 5 år om man hade fått igenom buden på €30m. Nu gick ju dock inte det och ett nytt kontraktsförslag förhandlades fram där man genom sitt utköp på €40m istället skulle betala €5m i lön i 5 års tid. Dvs. betala precis samma summa i slutändan.
Det har också ryktats om att Adidas betalat en stor del av summan.

De har kritiserat många klubbar som Barsa, Real, City etc, finns säkert flera. Alla dessa klubbar har pengar, pengar att köpa spelare och betala höga löner. Om de inte hade haft pengar skulle de gått i konkurs.

Bayern ligger topp 5 i världen(lönekostnader), och har spenderat hutlösa summor på andra spelare, inte bara Javi precis. Det är i mina ögon väldigt då väldigt fult att håna andra klubbar för deras spenderade och försöka leka någon slags världspolis.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kallar du dom för hycklare?
Bayern tar av egna medel och köper det dom vill, dom låter inte EUs skattebetalare betala det dom köper.

Ja, Bayern ska alltid kritisera alla som betalar hutlösa löner och priser på spelare när de själva gör det. Jag vet inte om några klubbar som lever på staten, en del Spanska klubbar gjorde de innan krisen dock och nu står de vid ruinens brant.

Som sagt. Fin förening och välskött förening, men fortfarande mycket hyckleri och arrogans inom klubben.
Citera
2013-01-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Guardiola

Blir nog få med titlar för Bayern när Pep tillträder. Mer överskattad tränare får man leta efter.
Hur kan man dra en sådan slutsats rent logiskt?
Citera
2013-01-17, 19:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hur kan man dra en sådan slutsats rent logiskt?

Man måste ge Guardiola en chans och även låta han misslyckas lite ge honom tid. Han skall vara av vad jag läst en riktigt vinnarskalle och det gillas nog rejält hos ledningen.

Just ledningen och gamla gaphalsar som tex Kahn och Matthäus speciellt dom sistnämnda kan nog börja gapa rätt snabbt tyvärr.

Hoppas han tål kritik vid motgång.

Bara det att Bayern knutit till sig en av dom mest eftertraktade tränarna som finns gör att intresset för ligan ökat enormt och det gynnar nog alla BL- klubbar nu är media från alla länder plötsligt intresserade och i England så verkar detta ha kommit som en liten chock han var ju klar för PL redan.

Ev stavfel skyller jag på mobilen.
Citera
2013-01-17, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
De har kritiserat många klubbar som Barsa, Real, City etc, finns säkert flera. Alla dessa klubbar har pengar, pengar att köpa spelare och betala höga löner. Om de inte hade haft pengar skulle de gått i konkurs.

Bayern ligger topp 5 i världen(lönekostnader), och har spenderat hutlösa summor på andra spelare, inte bara Javi precis. Det är i mina ögon väldigt då väldigt fult att håna andra klubbar för deras spenderade och försöka leka någon slags världspolis.

Ja, Bayern ska alltid kritisera alla som betalar hutlösa löner och priser på spelare när de själva gör det. Jag vet inte om några klubbar som lever på staten, en del Spanska klubbar gjorde de innan krisen dock och nu står de vid ruinens brant.

Som sagt. Fin förening och välskött förening, men fortfarande mycket hyckleri och arrogans inom klubben.
Den stora skillnaden är väl att Bayern Munchen spenderar pengar som de har råd med, Barcelona och Real Madrid går ju back miljarder och tvingas till nödlån för att överleva, du förstär väl själv skillnaden med en klubb som spenderar stora pengar på en spelare om de har råd med det och en klubb som spenderar pengar som de inte har och går back varje år ekonomiskt?
Citera
2013-01-17, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ev stavfel skyller jag på mobilen.
Kalle

Hah, när fan la du till bilderna i signaturen?

Den med dortmund känner jag igen men den andra...

Oavsett om det blivit Pep eller inte - man måste förstärka ytterbacksplatserna.. fan lite tunnt på den fronten Känns som det är enda positionen man behöver förstärka.. Kanske en ytter om man nu inte låter Weiser glida in. Eller en av de andra :[

För helvete.
Vilken match imorrn då

SCHALKE - HANNOVER :d

Motvall fixar matchtråd
edit, han verkar vara bortrest.. kalle får dispens...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in