Resultat: .
0%
röster
2013-04-05, 15:30
Medlem
csts avatar
En av de mest imponerande sakerna med Müller enligt mig är att han är så fruktansvärt komplett att han blir väldigt svårläst. Han har snabbheten och tekniken att utmana själv, samtidigt har han skottet att istället lossa bössan från distans. Han har spelsinnet och passningsfoten att istället frispela en lagkompis och söka sig i ny position. När det kommer till offensiva planhalva har han inga egentliga svagheter vilket gör att han blir väldigt svårläst. Sen har han givetvis fysiken också, stark både i löpningar och kroppen samt en rätt bra storlek vilket gör att han är helt okej på huvudet. En väldigt imponerande spelare minst sagt.
Citera
2013-04-05, 17:08
Medlem
Germanofils avatar
Viktigt möte i Zweite mellan Lautern och Köln idag kl 18:00. Kan bli avgörande för vem som tar kvalplatsen när säsongen är färdigspelad! Själv håller jag en tumme för Lautern som jag finner mer sympatiska än Köln.

Ingen som orkar dra igång en matchtråd?
Citera
2013-04-05, 17:22
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Viktigt möte i Zweite mellan Lautern och Köln idag kl 18:00. Kan bli avgörande för vem som tar kvalplatsen när säsongen är färdigspelad! Själv håller jag en tumme för Lautern som jag finner mer sympatiska än Köln.

Ingen som orkar dra igång en matchtråd?

Lite synd det där att Köln som klubb har blivit något osympatisk på grund av fansens beteende. I allmänhet är Köln annars en fin stad med trevliga människor som har producerat flera av Tysklands stora profiler, speciellt inom musiken. För att dra det lite mer offtopic, Stefan Raab, den stora entertainern, gjorde för ett antal månader en fin låt på Kölsch. Många kända ansikten i den videon!

http://www.youtube.com/watch?v=AzSPrMAMoJk

Men ja, viktig helg i Zweite. Dagens match, Dresden slåss för överlevnad imorgon mot Pauli. På söndag spelar 1860 mot Cottbus, en match de nästan måste vinna för att ha minsta chans på tredjeplatsen, kryssar Köln och Lautern har de fortfarande en god chans.

Den största matchen är ju dock onekligen Braunschweig mot Hertha på måndag. 40 000 biljetter sålda till den matchen, varav runt 9000 är från Braunschweig, räknar nästan att vi får med runt 10 000 Eintrachtare till Berlin!
Citera
2013-04-05, 20:25
Medlem
Steff83s avatar
Köln är Tysklands fjärde största stad..Självklsrt ska FC Köln ligga i Bundesliga!

Intressant ikväll..Sista chansen för Hoffenheim (säsongens stora flopp) att åtminstone fixa kval?
Citera
2013-04-06, 17:24
Medlem
dippsis avatar
Grattis till alla Bayern fans här på forumet, ni förtjänar det! Övermäktiga ni har varit denna säsongen har varit en fröjd att se, om man bortser från förra veckans match!

Nu till viktigare saker, HSV - Freiburg. En måste match om EL ska vara en lite möjlighet!
Citera
2013-04-06, 17:29
Medlem
TKD_1337s avatar
Grattis till Bayern München-fansen här för ligatiteln!

Bayern har varit fruktansvärt bra i år. 20 poäng före Dortmund och man har bara släppt in 13 mål på 27 matcher. Jag har svårt att se Dortmund vinner Bundesliga de närmsta åren med tanke på bayrarnas startelva och bredd.

Var är cyberkalle, förresten?
Citera
2013-04-06, 17:36
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Var är cyberkalle, förresten?

Hade kontakt med cyberkalle för inte allt för länge sedan och han sa då att han återkommer till tråden efter påskledigheten, inte hört något sedan dess.

Stora gratulationer till alla Bayern-fans här inne, verkligen en fantastisk säsong i ligan. Sånt fokus klubben har visat hela säsongen, den bredd som finns i truppen. Det här är verkligen Bayerns säsong, om det är något år som klubben ska ta trippeln så är det onekligen i år!
Citera
2013-04-06, 17:53
Medlem
Zog Ruless avatar
Grattis till Bayern-fansen, fin uppvisning av laget. Nu blir det väl CL-titel av bara farten.
Citera
2013-04-06, 18:31
Medlem
Goda nyheter för Bayern är att Juventus Giovinco ser ut att vara skadad, jag tycker att Bayern får allt serverat nu.
Citera
2013-04-06, 18:42
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Hade kontakt med cyberkalle för inte allt för länge sedan och han sa då att han återkommer till tråden efter påskledigheten, inte hört något sedan dess.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa

Inte för klubben utanför hur man spelar, med allt skit förra året i åtanke.

Det sista kalle och jag hade kontakt om vad om denna lista, förutom personliga frågor ni kan dra åt h-vete om.

Sportsbarer i München, jag är dålig på dem utan går mest hem och dricker öl med de andra efter matchen.

Zurück snell, danke.

http://www.youtube.com/watch?v=JinbcDzw9Ds&list=PL82D97CDC4138CCB3&index= 2
Pisslåt som i sitt urin vaskar fram mer än andra analytiker just nu.
Citera
2013-04-06, 18:58
Medlem
Grattis till alla er inbitna Bayern fans...

Jag tror de flesta har vetat att denna upplaga alltid har haft potential att nå den här nivån de har visat upp denna säsong. Det som behövdes var ett stabilt försvar(Dante köps in), en väldigt bra tvåvägsspelare som kan komplimentera Schweini(Javi Martinez) och bredd såklart. Det har Sammer fixat; många glömmer nog att han har väldigt stor del i framgången.
Senast redigerad av xeezer 2013-04-06 kl. 19:00.
Citera
2013-04-06, 19:33
Medlem
G-spottornados avatar
Föll för Bayerns vackra spel i förra upplagan av Champions League. Har aldrig riktigt haft någon favoritklubb och började följa ligafotboll på riktigt för något/några år sedan, så jag gav Bayern en chans och har följt dem hela året i BL, CL och lite DFB-pokal. Vilket jävla år jag valde!
Vill inte kalla mig en supporter eller så, det känns lite plastigt, men fyfan vad klubben har stulit mitt hjärta.

Vilka rekord är det kvar nu då? Bäst målskillnad, mest poäng, flest mål, minst insläppta(?), mest bortaplan-facit och vad mer?

På sätt och vis ganska tråkigt att ligan blev vunnen idag, på bortaplan och med en viktig CL-match i åtanke. Hade velat se mer firande!

...men det kommer väl inom någon månad då FCB har vunnit trippeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in