Resultat: .
0%
röster
2012-12-06, 21:50
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ribéry har varit rätt skonad denna säsong(peppar peppar) och hans enorma teknikgör ofta att motståndarna blir tvugna att ta han hårt.

Robben däremot han har ju nästan en förmåga att skada sig själv bara han springer in på en fotbollsplan.

Men det är rätt underbart att Müller(som inte heller är skadebenägen) och Shaqiri levererar grymt bra.

Dom två senaste säsongerna har Robbens skador påverkat spelet mycket mycket mer än det gjort denna säsong.

En annan sak är det någon här som liksom jag tror att Alaba kan bli en världsback?

Bayerskt stål i Müller och Lahm. Robben är ju holländare, och dom är ju lite fjolliga som vi vet...

Alaba är i mina ögon en världsback, han har varit lika bra som Lahm i många delar och även bättre ofta i offensiven även om lite mer erfarenhet inte skulle skada. Lahm är ju kanske världens bästa glidtacklare och där har jag inte sett Alaba ännu utan han bryter på andra sätt.
Citera
2012-12-06, 22:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Ribery har varit borta i ett par matcher i år men inte mer än så, ja, men hade tidigare stora problem med skador. Vad gäller Robben så vore det dessvärre inte helt orimligt att sälja honom i sommar.
Citera
2012-12-07, 06:39
Medlem
cyberkalles avatar
Bortamöte mot mitt andralag som är i betydligt större behov av poäng än Bayern men ändå så vill jag inte ge bort en enda poäng.

Augsburg har ju trots allt spelat riktigt bra hela säsongen men inte haft det där flytet som dom hade behövt.
Citera
2012-12-07, 11:46
Medlem
motvalls avatar
Helgens omgång är den näst sista innan det månadslånga juluppehållet (som varar t o m 18 januari). Är nog en hel del lag och spelare som längtar dit, har varit många matcher den senaste tiden för de större lagen.

Förutom derbyt mellan Augsburg och Bayern så möter Dortmund Wolfsburg hemma, inte troligt att de tappar poäng - men man kan hoppas. Leverkusen har däremot en svårt bortamatch mot Hannover, kan mycket väl bli noll poäng. Schalke spelar borta mot det märkliga laget VfB, men de ser rejält slitna ut.

Sista höstomgången nästa helg; Bayern-Gladbach, Leverkusen-HSV och Hoffenheim-BVB.
Citera
2012-12-07, 13:01
Medlem
BlaesterMaesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Helgens omgång är den näst sista innan det månadslånga juluppehållet (som varar t o m 18 januari). Är nog en hel del lag och spelare som längtar dit, har varit många matcher den senaste tiden för de större lagen.

Förutom derbyt mellan Augsburg och Bayern så möter Dortmund Wolfsburg hemma, inte troligt att de tappar poäng - men man kan hoppas. Leverkusen har däremot en svårt bortamatch mot Hannover, kan mycket väl bli noll poäng. Schalke spelar borta mot det märkliga laget VfB, men de ser rejält slitna ut.

Sista höstomgången nästa helg; Bayern-Gladbach, Leverkusen-HSV och Hoffenheim-BVB.

Glöm inte att det ska spelas DFB-Pokal innan uppehållet med! Tycker att det är mycket trevligt att svensk-tv insett att dfb-pokal är värd att sända och köpt in rättigheterna. Helt sjukt att ingen ens sände finalen förra året till exempel.
Citera
2012-12-07, 13:51
Medlem
motvalls avatar
Var väldigt kritisk och ironisk igår i matchtråden mot VfB, de spelade under all kritik. Det verkar inte som om jag var ensam om min åsikt. Så här sjöng fansen under matchen; "Stuttgart international kann man nur besoffen sehen!"

Jag var spiknykter.
Citera
2012-12-08, 10:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ja nu säger Sammer att det inte alls är uteslutet att det blir någon vintertransfer och naturligtvis hakar TZ på direkt.
http://www.tz-online.de/sport/fc-bayern/bayern-moegliche-winter-neuzugaenge-innenverteidigung-meta-2653324.html

Nya besked angående ev värvning, pga Boatengs utvisning och Badstubers skada;
http://www.transfermarkt.de/de/rummenigge-kein-innenverteidiger-kauf-wegen-boateng-sperre/news/anzeigen_107363.html

Bl a:
«Im Winter einen Innenverteidiger zu finden, der überhaupt in der Champions League eingesetzt werden darf und der uns qualitativ verstärken würde, den wird es wahrscheinlich nicht geben. Wir werden in der Lage sein, diesen Personalengpass in ein, zwei Partien zu kompensieren. Denn in der Bundesliga darf Jérôme ja spielen», begründete Rummenigge seine ablehnende Haltung.

Verkar logiskt att det är svårt att hitta en tillräckligt bra mittback i vinter, som inte spelat i någon europeisk cupturnering, inget panikinköp alltså. Annars har jag tidigare läst lösa rykten om Mainz Jan Kirchhoff, född 1990.

Så en annan nyhet; Bayern har gått om Man United i UEFA:s klubblagsrankning och räknas nu som tvåa efter Barcelona. Så viktigt är detta kanske inte, men kul.
http://www.transfermarkt.de/de/fc-bayern-in-europa-nummer-zwei-hinter-fc-barcelona-/news/anzeigen_107401.html
Citera
2012-12-08, 10:36
Medlem
motvalls avatar
Fortsätter att länka lite till;

http://www.tz-online.de/sport/fc-bayern/bayern-unterstuetzt-neuen-studiengang-2653325.html
Nästan så man blir sugen på att börja plugga igen, den kursen låter i varje fall intressant, ”Sportmarketing” med Uli Hoeneß och Karl-Heinz Rummenigge som lärare!
Citera
2012-12-08, 14:01
Medlem
cyberkalles avatar
Jösses är det fotboll på gång?
Man har inte haft tid fatiskt då man är så jäkla manlig, har lekt med traktrorn i stugan och kört lite skoter men nu är man redo för lite bollsparkande.

Det måste väl bara bli seger i eftermiddag eller.
Citera
2012-12-08, 14:38
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Jösses är det fotboll på gång?
Man har inte haft tid fatiskt då man är så jäkla manlig, har lekt med traktrorn i stugan och kört lite skoter men nu är man redo för lite bollsparkande.

Det måste väl bara bli seger i eftermiddag eller.

Odds just nu: 1. 13.00 X. 5,25 2. 1,25

Kanske ska slänga in en tusing på BM?
Citera
2012-12-08, 15:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Odds just nu: 1. 13.00 X. 5,25 2. 1,25

Kanske ska slänga in en tusing på BM?
Släng in två tusen på Augsburg istället har bra vibbar på dom idag.
Dom är som Finnarna förr i hockey bara dom slog Sverige så var VM räddat.
Citera
2012-12-08, 17:37
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Släng in två tusen på Augsburg istället har bra vibbar på dom idag.
Dom är som Finnarna förr i hockey bara dom slog Sverige så var VM räddat.

Tur att man inte följer dina råd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in