Resultat: .
0%
röster
2013-04-30, 16:22
Medlem
fchansas avatar
Odds för ikväll:

1,50 - 2,45 - 5,50 på Svenska spel.

Real Madrid har vänt 1-4 i Europaspel en gång förut. Det var 1975-76 när de mötte mitt engelska favoritlag Derby County. Stryk med 4-1 i första matchen och vinst med 5-1 i den andra efter förlängning. Real slogs senare ut i semin av, ja just det, Bayern. Som Motvall, Cyberkalle och ni andra Bayernfans vet så vann Bayern hela Europacupen det året efter finalseger mot St Etienne.

Jag har nu inhandlat ett gäng DAB till matchen ikväll (jaja, jag vet att du hatar DAB Motvall) samt ett gäng Löwen tills imorgon kväll och ser fram mot 2 dagars fotbollsfrossande efter valborgsmiddagen.

Edit: Nån som vet vem som gjorde målet i finalen -75/76 utan att fusk-googla?
Senast redigerad av fchansa 2013-04-30 kl. 16:24.
Citera
2013-04-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Odds för ikväll:

1,50 - 2,45 - 5,50 på Svenska spel.

Real Madrid har vänt 1-4 i Europaspel en gång förut. Det var 1975-76 när de mötte mitt engelska favoritlag Derby County. Stryk med 4-1 i första matchen och vinst med 5-1 i den andra efter förlängning. Real slogs senare ut i semin av, ja just det, Bayern. Som Motvall, Cyberkalle och ni andra Bayernfans vet så vann Bayern hela Europacupen det året efter finalseger mot St Etienne.

Jag har nu inhandlat ett gäng DAB till matchen ikväll (jaja, jag vet att du hatar DAB Motvall) samt ett gäng Löwen tills imorgon kväll och ser fram mot 2 dagars fotbollsfrossande efter valborgsmiddagen.

Mönchengladbach vann 5-1 hemma (1983 var det?), Real vann sedan 4-0 hemma.
Citera
2013-04-30, 16:30
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo

Det stämmer, under en tränare många känner till. Jupp Heynckes tränade Gladbach då! Man ska aldrig underskatta ett resultat även fast jag tror Dortmund fixar detta!
Citera
2013-04-30, 16:36
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:

Tänkte dra en ful-gissning på Müller, visade sig vara fel. På tal om Heynckes vann han tydligen skytteligan det året, ett mål mer än Müller.

Och:
Citat:
Jag har nu inhandlat ett gäng DAB till matchen ikväll (jaja, jag vet att du hatar DAB Motvall)
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
All form av bärs är ok till denna match, t o m kattpisset de gör i Dortmund, DAB, eller dansk dylik.

Citera
2013-04-30, 16:45
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo

Uefa-cupen 85-86?

Nu tog jag en 4-1 vändningen som exempel eftersom det är aktuellt med 4-1 i kväll. Men, var 75/76 års upplaga av Derby County eller 85/86 års upplaga av Gladbach sämre än kvällens upplaga av Dortmund?
Citera
2013-04-30, 16:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
.

Noll minne, men det var inte någon vanlig målskytt och inte Breitner. Kalle kanske minns?

Finalen 1975 avgjorde i alla fall allas vår älsklingsmålskytt Gerd ganska nära slutet, med sitt 2-0mål. Minns däremot inte vem som gjorde det första den matchen utom att det varken var Uli, Björn Andersson, Conny Torstensson eller Franz. Kan han ha gjort båda den gode Müller?

DAB kan du väl bara dricka av sympati och inte för smaken? Löwen är nog det bayerska ölet jag tycker sämst om, dessutom. Men jag vet, ibland finns det inte så mycket tyskt att välja på. Kör svenskt i afton.
Citera
2013-04-30, 19:59
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Noll minne, men det var inte någon vanlig målskytt och inte Breitner. Kalle kanske minns?

Finalen 1975 avgjorde i alla fall allas vår älsklingsmålskytt Gerd ganska nära slutet, med sitt 2-0mål. Minns däremot inte vem som gjorde det första den matchen utom att det varken var Uli, Björn Andersson, Conny Torstensson eller Franz. Kan han ha gjort båda den gode Müller?

DAB kan du väl bara dricka av sympati och inte för smaken? Löwen är nog det bayerska ölet jag tycker sämst om, dessutom. Men jag vet, ibland finns det inte så mycket tyskt att välja på. Kör svenskt i afton.

DAB var ikväll mest av sympati ja, blandar dock med småländsk ÅBRO. Löwen köpte jag för att jag börjar bli gammal och inte orkar bära de tunga tyska flaskorna från HB och Spaten.

Vad gäller målskytten -76 så väntar jag tills Kalle svarat.

Trots att Dortmund inte är ett av de lag som ligger mig varmast om mitt ansträngda hjärta så är jag riktigt nervös inför kvällens match. Jag hade (som min yngste son) väldigt gärna sett en heltysk final men den av pomada hårfagre Ronaldo gör mig orolig. Fotbollsmatcher brukar sällan sluta som jag vill.
Citera
2013-04-30, 20:11
Medlem
cyberkalles avatar
Utan att googla och eftersom du inväntar mitt svar så gissar jag på en av Bayerns stora som jag personligen träffat och var min pappas vän.
Bulle Roth?
Varför smeknamnet Bulle?
Citera
2013-04-30, 20:15
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Utan att googla och eftersom du inväntar mitt svar så gissar jag på en av Bayerns stora som jag personligen träffat och var min pappas vän.
Bulle Roth?
Varför smeknamnet Bulle?

Stimmt!

Vet inte heller vad detta smeknamn skulle komma ifrån men han är född i en av mina favoritstäder = Memmingen!
Senast redigerad av fchansa 2013-04-30 kl. 20:17.
Citera
2013-04-30, 20:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Stimmt!

Vet inte heller vad detta smeknamn skulle komma ifrån men han är född i en av mina favoritstäder = Memmingen!
Tjuren...tack vare sitt löd i dojjan.
I Memmingen skriver dom ut exportskyltar till bilar som du skall exportera.
Citera
2013-04-30, 22:40
Medlem
fchansas avatar
Jawohl!!!!!!

Då blir det i alla fall ett Tyskt lag i finalen

Edit: Försöker bara att göra er bayrare nervösa......
Citera
2013-04-30, 22:42
Medlem
Tyckte Dortmund var fega, de borde ha kört sitt vanliga spel; fast kanske var det Götzes inverkan genom hans frånvaro? Bortamålet var nära att ge utdelning för Real. Men Ronaldo fick inga mål idag, så på det sättet är jag nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in