Resultat: .
0%
röster
2013-04-06, 20:11
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Grattis till alla er inbitna Bayern fans...

Jag tror de flesta har vetat att denna upplaga alltid har haft potential att nå den här nivån de har visat upp denna säsong. Det som behövdes var ett stabilt försvar(Dante köps in), en väldigt bra tvåvägsspelare som kan komplimentera Schweini(Javi Martinez) och bredd såklart. Det har Sammer fixat; många glömmer nog att han har väldigt stor del i framgången.

Dante är troligtvis FCBs mest prisvärda värvning någonsin och han har gjort en fantastisk säsong. Martinez är en bra värvning även om han kostade stora pengar. Men ingen av värvningarna har speciellt mycket med Sammer att göra, han har på sin höjd varit slaven som viskar i Caesars öra att han är dödlig under säsongens triumftåg.
Citera
2013-04-06, 20:20
Medlem
Germanofils avatar
Ja grattis till Bayern då! Välförtjänt ligaseger måste jag erkänna. Klart överlägsna denna säsong.

Trist att ligan redan är avgjord men för oss som håller på de lite mindre anspråksfulla lagen så lever ju spänningen i kampen om Europaplatserna i allra högsta grad! Fördel Schalke i kampen om CL-platsen just nu.
Citera
2013-04-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Dante är troligtvis FCBs mest prisvärda värvning någonsin och han har gjort en fantastisk säsong. Martinez är en bra värvning även om han kostade stora pengar. Men ingen av värvningarna har speciellt mycket med Sammer att göra, han har på sin höjd varit slaven som viskar i Caesars öra att han är dödlig under säsongens triumftåg.

Men det är Sammer som är sportchef och ansvarar för värvningarna. Sen är han en osympatisk vinnare till skillnad ifrån den förra sportchefen som fick sparken i somras, minns inte namnet på honom bara. De har en större påverkan på laget än vad vi tror.
Citera
2013-04-06, 23:13
Awaiting Email Confirmation
Jag var och såg HSV idag. Riktigt trevligt arrangemang allt som allt. Smidig tunnelbana dit och speciellt hem, billig öl och trevliga musik/souveniertält med öl vid tunnelbannestationen utanför arenan, 2 euro/öl. Allt förutom själva fotbollsmatchen var verkligen 10/10. Matchen var ganska dåligt rent kvalitetsmässigt men jag är absolut sugen på att åka dit igen tack vare kringarrangemangen.

Kul med en fullsatt arena fast lagets resultat.
Citera
2013-04-07, 00:20
Medlem
motvalls avatar
Glömde skicka detta inlägg i tråden förut;
jaaaaaaaaaa
JAAAAAAAAA
jaaaaaaaaaa

Så förbannat skönt, två år är mer än två år för Bayerns axlar. Bollen går till Dortmund, så snälla spöa Malaga.

(Malaga ja - Bellman.)
Citera
2013-04-07, 00:23
Medlem
csts avatar
Blir det trippel i år alltså?
Citera
2013-04-07, 00:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Blir det trippel i år alltså?

Ta en tvåa känns skönt och inte omöjligt.
Trojkor är svårare att klara och penetrera.
Men ettan är ändå bäst och skönast för oss som suktat länge nog.
Citera
2013-04-07, 11:47
Bannlyst
Den där jävla trippeln alltså. Väcker knappt lust nuförtiden. Eller självfallet gör det det. Men efter de senaste säsongernas miserabla misslyckanden vill man ju egentligen inte få någon sådan hunger väckt.
Endast slutat i ett sviktande hjärta och att man med gråten i halsen stänger av TVn...

Sådan enorm symbolik i denna seger. Så otroligt viktigt på så många plan. Även om det varit klart ett bra tag nu att, den 23:e i ordningen, titeln skulle hem, så sänder det en signal om vilka som är nummer 1 i Tyskland. Dortmund får rätta sig i ledet. Äntligen.

Det har tjatats om det, för mycket kan jag tycka..., och man är självklart imponerad av Klopps bygge och hur Dortmund har åter byggt upp sitt lag, men att sticka upp näsan och på något arrogant vis (enligt min uppfattning) försöka hävda sig gentemot Bayern München, det accepteras helt enkelt inte. En titel var för mycket. Att de dessutom lyckades med bedriften två år irad, att de lyckades vinna Cupen förra året, fick räcka.
Ja, det är bra för ligan att det blir variation. Men vem fan bryr sig.
Om jag tänker efter så var det rätt länge sen jag blev så glad över en ligatitel. Och så lättad.

Cupen borde bärgas av bara farten. Tror det blir Freiburg i finalen. Och de blir nog lyckliga och nöjda med att de via cupen får en EL-plats. Antar jag. Fan Cupen har man inte ens vunnit på två år.
Jävla Ruhr!

Champions League då. Man har ju lärt sig att man inte kan ta något för givet. Man har lärt sig den hårda vägen delvis, för att samtidigt se andra lag få lära sig, den hårda vägen.
Jävligt tight upplaga nu i slutspelet. Mer oviss än på länge känns det som. Snacket om favoriter hit och dit är för mycket. Och jag har svårt att sätta ord på mina känslor inför titlarna i år, ty jag har suktat efter CL-titeln så jävla länge och med årets upplaga känns det mer aktuellt & möjligt än på länge att bärga den där jävla Champions
Men jag är så jävla nöjd med Deutsche Meister att det är svårt att låta sig inte vara nöjd över detta. Men stämpeln sitter på något vis kvar. För att få ett riktigt erkännande känns det som att Bayern måste bärga titeln i CL. Jag vill egentligen aldrig, och lever egentligen aldrig efter, andras synpunkter och åsikter, och erkännanden - men på något vis känns det som att det saknas i dagens jävla snedvridna mediala värld.
Jag är nöjd, men samtidigt inte.
Får väl ha tålamod lite längre.
*Aaarrrrghhhhh*

Det är fan dags för en trippel i år.

Motvall har pumpat låten. Jag har pumpat låten.

Citat:
FC Bayern, Deutscher Meister, ja so heißt er mein Verein
ja so war es und so ist es und so wird es immer sein

Fotnot: Har mycket känslor för ligan i sin helhet. Det är många lag jag gillar och följer. Men känslorna för Bayern tar i stort över och det återspeglas väl, antar jag.
Senast redigerad av Rummenigge 2013-04-07 kl. 12:18.
Citera
2013-04-07, 14:47
Medlem
Ribery fyller f.ö 30 idag, skönt och fira sin födelsedag efter man har vunnit en ligatitel.
Citera
2013-04-07, 15:22
Medlem
Steff83s avatar
Bayerns shoppingrunda förra sommaren samtidigt som man inte gjorde sig av med någon ordinarie eller på gränsen till startevlan. Det gjorde att truppen breddades något otroligt jmf med tidigare säsonger.

Den enda som egentligen var köpt som en direkt "superstjärna" att gå direkt in i en ordinarie startelva var Martinez...Resten var tänkte breddspelare, och även för framtiden som Shaqiri. Dock så visade sig några av dessa spelare som en bonus vara så bra att dom kniper en ordinarie tröja..nämligen Dante och Madzukic...Klart..Vinner man inte ligan då...så..

Men mer viktigt är ju att detta gör att man kan konkurrera på fler fronter utan att tappa så mycket skador och avstängningar. Man blir liksom inte ens orolig när en sådan som Kroos (som väl har fått sitt ordentliga genombrott denna säsong) blir skadad...

Juventus ska inte vara några problem att slå ut på onsdag. Det är bara laget själv som är sin värsta motståndare.

Det är bara Barca och i viss mån Real som jag fruktar internationellt.
Citera
2013-04-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bayerns shoppingrunda förra sommaren samtidigt som man inte gjorde sig av med någon ordinarie eller på gränsen till startevlan. Det gjorde att truppen breddades något otroligt jmf med tidigare säsonger.

Den enda som egentligen var köpt som en direkt "superstjärna" att gå direkt in i en ordinarie startelva var Martinez...Resten var tänkte breddspelare, och även för framtiden som Shaqiri. Dock så visade sig några av dessa spelare som en bonus vara så bra att dom kniper en ordinarie tröja..nämligen Dante och Madzukic...Klart..Vinner man inte ligan då...så..

Men mer viktigt är ju att detta gör att man kan konkurrera på fler fronter utan att tappa så mycket skador och avstängningar. Man blir liksom inte ens orolig när en sådan som Kroos (som väl har fått sitt ordentliga genombrott denna säsong) blir skadad...

Juventus ska inte vara några problem att slå ut på onsdag. Det är bara laget själv som är sin värsta motståndare.

Det är bara Barca och i viss mån Real som jag fruktar internationellt.

Ett Real i bättre form (satte alla möjliga ligarekord) besegrades förra året av ett Bayern i sämre form, jag tycker följaktligen att Bayern borde kunna vinna ett sådant möte.
Barcelona vet man inte riktigt var man har dem, men deras försvar ser rejält svajigt ut nu för tiden; Varane har dessutom visat hur man neutraliserar Messi effektivt.
Citera
2013-04-07, 16:57
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Men det är Sammer som är sportchef och ansvarar för värvningarna. Sen är han en osympatisk vinnare till skillnad ifrån den förra sportchefen som fick sparken i somras, minns inte namnet på honom bara. De har en större påverkan på laget än vad vi tror.

Christian Nerlinger, föregångaren, försökte Hoeness bygga upp till sin efterträdare under tre år. Han förblev rätt profillös under hela tiden, så det är inte konstigt om flera glömt vad han heter.

Jag tror fortfarande inte att Sammer haft mycket med värvningarna att göra, det är hela styrelsen som beslutar och scoutingarbetet började inte i i juli när Sammer kom. Däremot tror jag att han har haft inflytande på vilka spelare som bör spela ihop och vilka inte bör det.

Han har varit framgångsrik i ungdomsarbetet för DFB och hans grundsyn på lagsammansättning är så här (Spiegel Online, 02.07.12)

"Das Sammer-Prinzip, Mannschaften nach kreativen Individualisten, Führungs- und Mannschaftsspielern zu unterteilen und in einer Elf immer für eine Mischung zwischen diesen Spielertypen zu sorgen, ist eines der Kernelemente der DFB-Jugendförderung. Genau das dürfte auch sein Ziel für den FC Bayern sein, angefangen bei den ganz Jungen bis hin zu den Profis."

Dvs. det gäller att få till en bra blandning i laget av kreativa individualister, ledartyper och lagspelare.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2013-04-07 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in