Resultat: .
0%
röster
2013-03-03, 16:38
Medlem
TKD_1337s avatar
Robben spelar inte nu mot Hoffenheim eftersom att han är skadad. Hur länge blir han borta den här gången?
Citera
2013-03-03, 19:47
Medlem
motvalls avatar
Semifinaler DFB-pokal

Bayern - Wolfsburg
Stuttgart - Freiburg

Matcherna spelas 16:e och 17:e april.
Citera
2013-03-03, 21:49
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uerige
Ja, jag bor här.
Nästa Alt skall tillägnas dig och ditt Rostock! "Douchebagstraße" håller jag mig helst undan ifrån, är jag i Altstadt en lördag- eller fredagkväll föredrar jag parallellgatan Kurze Straße. Där har du bl.a. bryggeriet Brauerei Kürzer och mitt emot en litet ställe vid namn Engelchen.

Vilka matcher ska du se om man får fråga?

Tack för tipset, har varit ganska många gånger i Düsseldorf men kan inte komma ihåg Kurze Straße (kanske av förklariga skäl ). Från U-Heinrich Heine Allé har man ju hela Altstadt främför sig. Tar alltid ett par Altbier vid ståborden utanför Uerige till slut dock

Dessvärre ska vi inte se Fortuna den helgen utan det blir Leverkusen på lördagen (mot Wolfsburg) och Duisburg på söndagen (mot Sandhausen). Dock blir Düsseldorf vår "bas" under den helgen.
Citera
2013-03-03, 21:59
Medlem
finns det någon bra sida för att läsa om tysk fotboll i allmänhet? sve/eng
har nyligen börjat intresserat mig för tysk fotboll men har inte hittat någon bra sida för det.
tips någon?
Citera
2013-03-03, 22:01
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
finns det någon bra sida för att läsa om tysk fotboll i allmänhet? sve/eng
har nyligen börjat intresserat mig för tysk fotboll men har inte hittat någon bra sida för det.
tips någon?

Goal.com fungerar mer än väl för mig. Annars finns ju Bundesliga.com som har en väldigt intressant webb-tv.
Citera
2013-03-03, 22:47
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Semifinaler DFB-pokal

Bayern - Wolfsburg
Stuttgart - Freiburg

Nice, kunde blivit värre. Bruno, get yo shit together och det blir vfb-bayern i final
Citera
2013-03-03, 23:16
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Semifinaler DFB-pokal

Bayern - Wolfsburg
Stuttgart - Freiburg

Underbart blev som jag hoppades, nu vill jag se Bayern och Freiburg i final
Citera
2013-03-04, 01:29
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Semifinaler DFB-pokal

Bayern - Wolfsburg
Stuttgart - Freiburg

Lottar de också helt vilka som har hemmaplan? Var spelas finalen? Känns lite företligt att det aldrig verkar spelas nån cupmatch här i Freiburg. Men hu håller vi alla tummarna för Freiburg - Bayern tycker jag
Citera
2013-03-04, 04:37
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Lottar de också helt vilka som har hemmaplan? Var spelas finalen? Känns lite företligt att det aldrig verkar spelas nån cupmatch här i Freiburg. Men hu håller vi alla tummarna för Freiburg - Bayern tycker jag

Matcherna spelas i München respektive Stuttgart, tyvärr ingen match i Freiburg! Finalen spelas alltid i Berlin.
Citera
2013-03-04, 21:30
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tack för tipset, har varit ganska många gånger i Düsseldorf men kan inte komma ihåg Kurze Straße (kanske av förklariga skäl ). Från U-Heinrich Heine Allé har man ju hela Altstadt främför sig. Tar alltid ett par Altbier vid ståborden utanför Uerige till slut dock

Dessvärre ska vi inte se Fortuna den helgen utan det blir Leverkusen på lördagen (mot Wolfsburg) och Duisburg på söndagen (mot Sandhausen). Dock blir Düsseldorf vår "bas" under den helgen.
Dricker man Altbier i form av "bowle" (med "fruktsallad" i glaset) även i Rheinland? Här i krokarna runt Hannover är det populärt, speciellt på sommaren.

Låter som en trevlig weekend ni har inplanerad. Dock så har ju Duisburg tappat sin bäste spelare Hoffmann till Hannover under januarifönstret. Har sett honom lira 2 matcher för H96 och jag måste säga att han redan håller BL-klass sin ringa ålder till trots.
Citera
2013-03-04, 22:08
Medlem
marc0p0l0s avatar
Braunschweig visar ingen som helst lust. En trepoängare som borde följt med tillbaka till Niedersachsen blir nu istället en pinsam förlust. Mittfältet vinner inga bollar, passningsprocenten måste vara den lägsta någonsin. Om det beror på alldeles för mycket självsäkerhet eller press och osäkerhet kan jag inte svara på. Tungt, tungt..

Att vi skulle bli så handikappade av att Kruppke saknas hade jag aldrig trott. Verkar inte finns någon annan spelare i truppen just nu som ens är i närheten av att kunna göra hans jobb. Kaiserslautern nästa vecka börjar redan kännas jobbigt.
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-03-04 kl. 22:27.
Citera
2013-03-05, 07:42
Medlem
motvalls avatar
Idag är vi alla Dortmunder, som en förberedelse mentalt kan ni titta på detta.

Bra resereportage av Leifby om Ruhrderbyt i höstas som är värt att se för att komma i stämning;
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/fotboll/bigten/article16228268.ab?start=320
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in