Resultat: .
0%
röster
2014-08-20, 15:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag kan ha fel men brukar inte FCB alltid ha bland dom minsta trupperna i BL i alla fall dom tre senaste säsongerna.

Skönt att se dig tillbaka så här lagom till ligastarten.

Glöm nu inte att delta i Flashbacktipset, alla som ska titta på Bundesligamatcher den här säsongen:

(FB) Bundesliga 1-X-2 tips 14/15
Citera
2014-08-21, 09:49
Medlem
cyberkalles avatar
Det går bra för Dortmund nu: http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/1408/News/handelsballt-berichtet-110-millionen-euro-fuer-borussia-dortmund-durch-kapitalerhoehung-bvb.html

Deras mål är att bli så pass starka som Bayern som finansiellt klarar av att behålla sina bästa spelare.

Bravo Dortmund ju fler starka lag desto bättre för BL.
Citera
2014-08-21, 13:44
Medlem
cyberkalles avatar
Sju spelare borta till morgondagens premiär.
Martinez, Ribéry, Thiago, Boateng,Rafinha,Schweinsteiger och Weiser inga dåliga spelare precis.

Jag tror inte heller Robben kommer starta i morgon utan börjar på bänken.

Min troliga elva blir så här om Pep väljer en trebackslinje igen.
Neuer -
Badstuber, Dante, Alaba -
Shaqiri, Lahm, Höjbjerg, Bernat -
Müller, Götze -
Lewandowski

Bänk av tillgängliga utespelare:
Gaudino, Green, Robben, Rode, Pizarro

Hos gästerna är lagkaptenen målvakten Benaglio tveksam till start.

Kommer Lorden göra succé tror ni?
Citera
2014-08-21, 18:15
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Werder Bremen sägs vara nära att knyta sig an Fulhams Costarican Bryan Ruiz.

Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Även nära våran Skjelbred, hoppas dock det blir Berlin som även är intresserad.ä

Cléber, sägs vara namnet på mittbacken vi hämtar in. Spelar i Brasilien så har noll koll på honom.
Blir varken eller enligt Dutt och Eichin finns inga pengar...

Dutt: "Wir hatten gestern kein Geld, wir haben heute kein Geld und wir werden morgen kein Geld haben."

Eichin: "Ich kann nichts mehr machen. Realistisch gesehen wird es bei uns keinen neuen Spieler mehr geben. Wir sprechen nicht über Neuzugänge, sondern über Verkäufe."
Citera
2014-08-22, 06:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Blir varken eller enligt Dutt och Eichin finns inga pengar...

Dutt: "Wir hatten gestern kein Geld, wir haben heute kein Geld und wir werden morgen kein Geld haben."

Eichin: "Ich kann nichts mehr machen. Realistisch gesehen wird es bei uns keinen neuen Spieler mehr geben. Wir sprechen nicht über Neuzugänge, sondern über Verkäufe."

Tragiskt är bara förnamnet.

Hrgota blir han årets utlandssvensk? Två mål igen av honom grymt jäkla kul.
Även min favorit från förra säsongen då i Augsburg spelade Andre Hahn fick gör mål.
Citera
2014-08-22, 06:49
Medlem
cyberkalles avatar
Motvall blev det inget tips?

Vem Blir Tyska mästare?

Bayern

Vem blir torjäger(skyttekung)?

Lewandowski

Vem är årets bästa värvning?

Andre Hahn

Vilka två åker ut

Paderborn
Freiburg

Vilken tränare åker först?

Slomka/Hamburg

Vilket tysk musik passar bäst till tysk fotboll?

Oliver Pocher Schwarz und weiß
https://www.youtube.com/watch?v=R6mSW65LMgQ
Eller denna: https://www.youtube.com/watch?v=9YF_9PfvyDU#t=39

Nä dessa bidrag var inga bra men det blir ändå mina.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-08-22 kl. 07:17.
Citera
2014-08-22, 09:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Fjorton stycken har tippat första omgången av Bundesliga, om elva timmar ungefär börjar säsongen med Bayern München-Wolfsburg:

[url="https://www.flashback.org/p50036226#p50036226"] (FB) Bundesliga 1-X-2 tips 14/1Ska vi inte få åtminstone tjugo deltagare?

Håller med cyberkalle om att Bayern vinner Bundesliga och Lewandowski skytteligan.

Den tränare som först får sparken skulle kunna bli Luhukay i Hertha Berlin, även om jag hoppas det går bättre än så för laget.

Musik till tysk fotboll - kanske Johanns Sebastian Bachs första Brandenburgkonsert: som den tyska landslagsfotbollen - intelligent, målmedveten, strukturerad, energisk musik, full av tillförsikt:

https://www.youtube.com/watch?v=gxWDhftNHTU

Som alternativ - Landsers/Die Lunikoff Verschwörungs "Wiedermal kein Tor für Türkiyemspor":

https://www.youtube.com/watch?v=Ccqivf6em7w
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-22 kl. 10:03.
Citera
2014-08-22, 09:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fjorton stycken har tippat första omgången av Bundesliga, om elva timmar ungefär börjar säsongen med Bayern München-Wolfsburg:

(FB) Bundesliga 1-X-2 tips 14/15

Ska vi inte få åtminstone tjugo deltagare?

Håller med cyberkalle om att Bayern vinner Bundesliga och Lewandowski skytteligan.

Den tränare som först får sparken skulle kunna bli Luhukay i Hertha Berlin, även om jag hoppas det går bättre än så för laget.

Musik till tysk fotboll - kanske Johanns Sebastian Bachs första Brandenburgkonsert: som den tyska landslagsfotbollen - intelligent, målmedveten, strukturerad, energisk musik, full av tillförsikt:

Som alternativ - Landsers/Die Lunikoff Verschwörungs "Wiedermal kein Tor für Türkiyemspor":

Bach är lysande men din andra länk är samma som den första.

Hans Sarpei den gamla fotbollsspelaren som har en miljon följare på twitter(man kan fråga sig varför)
Skriver att Bayerns trupp räcker till spel i EL men inget mer.

Jag är orolig att han har rätt.
Citera
2014-08-22, 10:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Hans Sarpei den gamla fotbollsspelaren som har en miljon följare på twitter(man kan fråga sig varför)

Har fixat den andra länken nu.

Bayern kommer nog att vara lite för överlägsna i Bundesliga denna säsong, tror jag. När alla kuggar finns i maskineriet blir det oemotståndligt. I dag ger Svenska Spel 11.25 i odds för Wolfsburgseger, ett kanske alltför högt odds i och för sig. Hur det kommer att gå i CL är lite svårare att sia om, de kan ju få en ogynnsam lottning när utslagsturneringen tar vid. Grundtipset är väl ändå att de når minst semifinal.

Det blir denna elva jag prövar i första omgången i Fantasyfoot. 665 deltagare i Bundesligaspelet just nu:

Trapp
Lahm - Sokratis - Piszczek
Polanski - Kramer - Vrancic
van der Vaart
Hahn - Lewandowski - Volland

Kunde väl ta Hrgota i st f Hahn i och för sig, det går kanske på ett ut.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-22 kl. 11:01.
Citera
2014-08-22, 10:23
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:

cyberkalle, så illa var det inte, här är Sarpeis kommentar till FCB:s BL-säsong i original från tz:

„Die Frage ist: Kann Bayern mit diesem Kader nicht Meister werden? Ich sage: schon möglich. Sie hatten im Vergleich zur Konkurrenz eine schwierige Vorbereitung, die meisten WM-Spieler und eine Reihe von Verletzen. Die Gefahr besteht also, dass zumindest der Start holprig wird. Für einen Europa-League-Platz sollte es aber in jedem Fall reichen…“

En hel del ironi i sista meningen...Sarpei måste ju fortsätta att vara cool.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-08-22 kl. 10:32.
Citera
2014-08-22, 10:24
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Sarpei är Tysklands Chuck Norris. Hur det började har jag ingen aning om, men blev en stor viral grej där man drar Chuck Norris-skämt och helt enkelt ändrar om det till Hans Sarpei. Han har ju även ett eget TV-program med det fantastiska namnet "Hans Sarpei – das T steht für Coach."

Tyska u20-damerna är alltså i VM-final. Känns väl egentligen ganska relevant och inget man lämnar någon vidare uppmärksamhet till, men DFB gnuggar nog händerna rejält just nu. Lär vara det fotbollsförbund i världen med absolut högst anseende just nu. Även om de mer hardcore bland de tyska fotbollsfansen inte vacklar i sitt hat.
Citera
2014-08-22, 10:36
Medlem
fchansas avatar
Så, har tippat första omgången. Drar till Berlin i eftermiddag. Mycket bokat, får se om jag hinner se Hertha imorgon. Inget "säsongstips" för BL denna gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in