Citat:
Ursprungligen postat av motvall
För honom var det uppenbarligen mycket känslosamt att avsluta just i hemstaden Mönchengladbach. Fredagkvällen innan tillbringade han dessutom med sina gamla lagkompisar från 70-talet istället för att ladda upp med Bayern som vanligt. Pratar lite gamla minnen från sin egen spelarkarriär. Så tackar han Gladbachs fans för hur han mottagits och hyllats av dem.
Det är just när han kommer in på detta som han blir tårögd och säger till slut att detta är min hemort. Blir helt enkelt väldigt rörd över att motståndarlaget/ursprungsklubben avtackat honom så fint.
Enligt tz-online ska han efter matchen bjudit Bayerns spelare på Öl och Sauerbraten – kanske hemma på sin gård? (Antagligen fick både Ribery och Boateng alkoholfritt i så fall, båda är nykterister.

)
Så en tråkig nyhet för BVB, som jag tror ingen tagit upp; Finns risk att Hummels inte kan vara med på Wembley. Han skadade sig igår i samband med straffen han orsakade.
(Kan inte riktigt smälta det ännu förresten, att Dortmund torskade hemma mot Hoffenheim - skit. Vill verkligen ha bort byalaget från BL1, nu finns ju alltid chanen att de slår Lautern.)
Detta var en underlig omgång av BL, som jag också missade. Grosskreutz som målvakt måste vara något alldeles speciellt. Löjligt att förlora på hemmaplan mot skitlaget. Oschysst mot Düsseldorf också.
När var det senast Bayern släppte in tre mål i en match, bortsett från borta mot BATE? Kul att Ribéry fick göra hattrick. Jag har svårt att förstå att detta skulle vara den första segern mot 'gladbach (på Borussia Park) sedan 2006.
Tydligen så kan BVB-fans pusta ut, Hummels förväntas kunna spela i finalen.
Citat:
Borussia Dortmund can expect in the final of the UEFA Champions League next Saturday against Bayern Munich on the use of Mats Hummels. The national defender suffered "only" an external ligament of the ankle during the last Bundesliga match of this season against the TSG Hoffenheim.
Sedan vann BVB II sin match borta mot VfB Stuttgart II, så de stannar kvar i Dritte.
Sedan är det förstås mycket goda nyheter att Scheisse får kvala i CL.