Resultat: .
0%
röster
2013-01-08, 11:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Om vi då utesluter Löw, vad finns det att tillgå?

Scholl? Inte helt orealistiskt men vågar man chansa så tidigt?

Vilka mer?

Scholl är som person en legend men har väl gjort lite konstiga laguttagningar som han fått kritik för i Bayern II.
Men alla vet ju hur mycket styrelsen alltid vurmat för gamla spelare och på bästa hand försökt hjälpa dom så mycket det går så därför går det inte att räkna bort Scholl ännu från tänkbar efterträdare.

Schuster är kanske ett alternativ.

4522@
Vad står det här?
http://www.gianlucadimarzio.com/calciomercato/pep-guardiola-torna-in-panchina-contatti-con-il-bayern/
Citera
2013-01-08, 12:05
Medlem
Mastodontishs avatar
Då kastar vi in några andra alternativ:

Thomas Tuchel - Gjort det väldigt bra med Mainz. Fortfarande väldigt ung och oerfaren dock vilket talar emot honom. Bayern behöver en erfaren coach i europaspelet.

Lucien Favre - Talades mycket om honom för ett år sedan, men vad som talar emot är väl europaspelet åter igen...

Men den jag helst ser är Ottmar. Han är väl precis vad man behöver och är yngre än Heynckes.
Citera
2013-01-08, 12:15
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

4522@
Vad står det här?
http://www.gianlucadimarzio.com/calciomercato/pep-guardiola-torna-in-panchina-contatti-con-il-bayern/
Bayern Monaco, vad fan är det för lag?

Citat:
Scholl är som person en legend men har väl gjort lite konstiga laguttagningar som han fått kritik för i Bayern II.
Men alla vet ju hur mycket styrelsen alltid vurmat för gamla spelare och på bästa hand försökt hjälpa dom så mycket det går så därför går det inte att räkna bort Scholl ännu från tänkbar efterträdare.
Han känns lite tveksam som huvudtränare ännu, just efter sin tid i BM2. Nu är ju uppdraget som sådan för en Bundesligaklubbs andralag i och för sig lite annorlunda än för ett vanligt sådant i seriesystemet. Mycket handlar om att skola in unga spelare i klubben och dess grundspel, matchresultaten är inte så viktiga.

Ska man söka efter Heynckes efterträdare, när han nu slutar - jag tror det blir minst ett år till - så återfinns troligen denne i någon BL-klubb idag. Alternativt är tysktalande och har tidigare tränat något tysk lag. Mina fem cent.
Citera
2013-01-08, 12:37
Medlem
fchansas avatar
Scholl är väl okej om man vill ha korta presskonferenser
Citera
2013-01-08, 12:47
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

4522@
Vad står det här?

Har du inte google translate-tillägg i din webbläsare?

Citat:
Drömmen för alla. Och nästa år kommer att vara tillbaka på bänken. Ord Pep Guardiola. Vilken tid bör endast välja rätt team att starta efter att ha vunnit allt med Barcelona. Klubben bara kan vara Bayern Monaco vid denna tidpunkt Pep är nära. Kontakterna är omfattande och i ett framskridet stadium, kan framtiden för Guardiola vara i Monaco.

Bayern Monaco... Det är faktiskt så det heter på italienska upptäcker jag efter en liten googling.
Citera
2013-01-08, 12:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Har du inte google translate-tillägg i din webbläsare?

Bayern Monaco... Det är faktiskt så det heter på italienska upptäcker jag efter en liten googling.

Brukar funka ypperligt eller hur?
Får väl gör ett försök.

Som jag skrivit för nått år sedan så heter München "Monaco di Baviera" på Italienska riktigt vackert namn.
Citera
2013-01-08, 13:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Då kastar vi in några andra alternativ:

Thomas Tuchel - Gjort det väldigt bra med Mainz. Fortfarande väldigt ung och oerfaren dock vilket talar emot honom. Bayern behöver en erfaren coach i europaspelet.

Lucien Favre - Talades mycket om honom för ett år sedan, men vad som talar emot är väl europaspelet åter igen...

Men den jag helst ser är Ottmar. Han är väl precis vad man behöver och är yngre än Heynckes.
Favre är för vek för Bayern.
Tuchel han gillar jag men är nog för oerfaren som du säger, fast det skulle kunna bli succé.

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Scholl är väl okej om man vill ha korta presskonferenser

Hahaha den presskonferensen kommer gå till historien.

Då tar vi och smäller in ynglingen på min avatar, där kan vi snacka presskonferenser.
Citera
2013-01-08, 13:05
Medlem
Sammer tar över. 100% säker på det.
Citera
2013-01-08, 13:18
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Favre är för vek för Bayern.
Tuchel han gillar jag men är nog för oerfaren som du säger, fast det skulle kunna bli succé.

Hahaha den presskonferensen kommer gå till historien.

Då tar vi och smäller in ynglingen på min avatar, där kan vi snacka presskonferenser.

Ja snacka om att jag och min kollega har skrattat åt den videon flera gånger

Strunz, immer verletzt......

Hur som helst. Tror inte det blir Pep när det kommer till kritan. Känns lite för mycket kulturkrock.
Citera
2013-01-08, 13:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Sammer tar över. 100% säker på det.
Snälla skriv i alla fall 99% för svaret på det är Nein, det kommer inte bli Sammer som tar efter Heynckes.
Citera
2013-01-08, 14:16
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Snälla skriv i alla fall 99% för svaret på det är Nein, det kommer inte bli Sammer som tar efter Heynckes.

Du formulerade dig lite kortare än mig, här kommer mitt svar;

Sammer tror jag inte alls på. Detta av två skäl, dels att han idag har ett bättre och mindre utsatt jobb idag som sportchef och därför nog inte vill. Skulle han velat vara tränare fanns goda möjligheter att fortsätta på den karriären en gång i tiden.

Det andra skälet är att jag inte tror att Bayerns ledare vill, Sammer är ganska nyanställd på sin position och ingen FC Bayern profil. Har man värvat externt för en sådan position så beror det nog på att man verkligen vill ha denne man på just detta jobb. Inte på någon annan position alltså. Att han sedan skulle kunna vara en lösning om lagets tränare någon gång skulle sparkas/bytas tror jag är att tänka för långt och "konspiratoriskt". Den enkla orsaken är nästan alltid den rätta.

Hans kompetens som tränare idag har jag svårt att yttra mig om, var ju några år sedan han hade ett sådant jobb, med både ris och ros som eftermäle. Det BVB-lag han vann BL med 2002 (?) hade många bra och rutinerade (samt "dyra" ) spelare, svårt att bedöma om vinsten var spelarnas eller hans förtjänst.
Citera
2013-01-08, 14:23
Medlem
4522s avatar
Citat:

Schuster är kanske ett alternativ.

4522@
Vad står det här?

Kort och gott står det att samtalen med Bayern Monaco intensifierats och nått en mer avancerad karaktär. Rent sportsligt borde han inte ha några problem att leverera, det finns en tydlig idé i klubben och den skulle han säkerligen kunna förädla. Dessutom vore det en prestigevärvning utan guds nåde att signa Guardiola till bänken. Problemet är väl att det finns många högljudda gamla tyskar i ledningen som gärna trampar folk på tårna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in