Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Snälla skriv i alla fall 99% för svaret på det är Nein, det kommer inte bli Sammer som tar efter Heynckes.
Du formulerade dig lite kortare än mig,

här kommer mitt svar;
Sammer tror jag inte alls på. Detta av två skäl, dels att han idag har ett bättre och mindre utsatt jobb idag som sportchef och därför nog inte vill. Skulle han velat vara tränare fanns goda möjligheter att fortsätta på den karriären en gång i tiden.
Det andra skälet är att jag inte tror att Bayerns ledare vill, Sammer är ganska nyanställd på sin position och ingen FC Bayern profil. Har man värvat externt för en sådan position så beror det nog på att man verkligen vill ha denne man på just detta jobb. Inte på någon annan position alltså. Att han sedan skulle kunna vara en lösning om lagets tränare någon gång skulle sparkas/bytas tror jag är att tänka för långt och "konspiratoriskt". Den enkla orsaken är nästan alltid den rätta.
Hans kompetens som tränare idag har jag svårt att yttra mig om, var ju några år sedan han hade ett sådant jobb, med både ris och ros som eftermäle. Det BVB-lag han vann BL med 2002 (?) hade många bra och rutinerade (samt "dyra"

) spelare, svårt att bedöma om vinsten var spelarnas eller hans förtjänst.