Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, de är beundransvärt hur välskött klubben är. Men det som retar upp en del folk(i alla fall utomlands) är att BM styrelse ofta kommer med synpunkter och åsikter kring att klubbar nuförtiden betalar överpris och hutlösa löner helt i i onödan, och att de förstör fotbollen. Men när de i själva verket gör exakt likadant så är det tyst. Ingen gillar hycklare och jag får den känslan av Bayern. Annars har jag full respekt för hur klubben sköts, ett föredöme för alla tycker jag.
Inget hyckleri...Bayern är den rikaste klubben i världen om man bara tittar på själva föreningensekonomin..Både i eget kapital, och i omsättningen hänger man med bra dom andra stora som har andra starka ekonomiska krafter bakom sig..
Man har bara använt egna pengar som man själva har arbetat från grunden till vad man är idag, utan hjälp från något håll..och då kan med gott samvete spendera hur mycket man vill....Det är liksom inte detta det handlar om.
Det som tex Hoeness kritiserat är klubbar som inte använder egna pengar trissar upp priser och löner. Han är liksom inte emot höga löner eller priser i sig..Eller han tycker inget om det, då han vill att den fria marknaden med schyssta konkurrensvillkor ska gälla.
Det håller jag med om..Det ska löna sig att vara ambitiös och stå på egna ben. Inte låta sig våldföras av rikingar, eller leva på staten/sjukligt banksytem a la Spanien.