Resultat: .
0%
röster
2013-01-17, 22:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Jag är bara rädd att han kommer göra för många stora förändringar...

Nej.,..Det är Sammer som bestämmer främst.

Guardiola kan bara påverka det sportsliga på planen, och ge förslag uppåt. Sammer närmast. Jag vet inte hur det är i Spanien, men en tysk "manager" är sportchef som dock är väldigt nära laget och är med på tränarbänken, och en tränare är tränare och sköter allt på planen från träninigar till taktik under matcher. Inte som i England där managern är sportchef, och leder matcherna..men inte träningarna.

I Sverige är det väl än mer avgränsat där rollerna inte går in i varann som i Tyskland och England (fast dom går in varandra på olika sätt).
Citera
2013-01-17, 23:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, de är beundransvärt hur välskött klubben är. Men det som retar upp en del folk(i alla fall utomlands) är att BM styrelse ofta kommer med synpunkter och åsikter kring att klubbar nuförtiden betalar överpris och hutlösa löner helt i i onödan, och att de förstör fotbollen. Men när de i själva verket gör exakt likadant så är det tyst. Ingen gillar hycklare och jag får den känslan av Bayern. Annars har jag full respekt för hur klubben sköts, ett föredöme för alla tycker jag.

Inget hyckleri...Bayern är den rikaste klubben i världen om man bara tittar på själva föreningensekonomin..Både i eget kapital, och i omsättningen hänger man med bra dom andra stora som har andra starka ekonomiska krafter bakom sig..

Man har bara använt egna pengar som man själva har arbetat från grunden till vad man är idag, utan hjälp från något håll..och då kan med gott samvete spendera hur mycket man vill....Det är liksom inte detta det handlar om.

Det som tex Hoeness kritiserat är klubbar som inte använder egna pengar trissar upp priser och löner. Han är liksom inte emot höga löner eller priser i sig..Eller han tycker inget om det, då han vill att den fria marknaden med schyssta konkurrensvillkor ska gälla.

Det håller jag med om..Det ska löna sig att vara ambitiös och stå på egna ben. Inte låta sig våldföras av rikingar, eller leva på staten/sjukligt banksytem a la Spanien.
Senast redigerad av Steff83 2013-01-17 kl. 23:15.
Citera
2013-01-18, 09:45
Medlem
cyberkalles avatar
Har glömt att säga att jag för ett tag sedan hittade en till sida från Tyskland som handlar om fotboll.

Där kan man i menyerna välja flera olika språk samt lite nyheter från alla jäkla länder.

http://www.weltfussball.de/

Laas@ Du får fixa en matchtråd senare då jag skall ut och åka skidor med dottern i kväll som den träningsnarkoman man är.
Citera
2013-01-18, 15:33
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hur kan man dra en sådan slutsats rent logiskt?

Vänta och se bara. Guardiola + Bayern = Fiasko
Citera
2013-01-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Ok, så du hade ingen logisk förklaring till det påståendet.
Citera
2013-01-18, 15:49
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Ok, så du hade ingen logisk förklaring till det påståendet.

Guardiola är överhypad.

Bruno hade vunnit La Liga med Barca och Gulaschen som starter istället för Busquets. Nuff said.
Citera
2013-01-18, 16:12
Bannlyst
Citat:
Guardiola är överhypad.

Bruno hade vunnit La Liga med Barca och Gulaschen som starter istället för Busquets. Nuff said.
Inte som att de bara "vann la liga".

Får väl se hur det blir. Oavsett så är det kul att dom vågar...
:[
Snart drar det igång igen

Forza hannover
Citera
2013-01-18, 16:22
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Guardiola är överhypad.

Jaja, hatet i Sverige är obefogat och överdrivet där allt kan sammanfattas med ett Z. Guardiolas lag 08-09 var långt ifrån det samma som man ställde upp med 07-08.
Samtidigt tror jag ledningen i Bayern besitter betydligt bättre fotbollskunskaper än oss vanliga dödliga och gör förmodligen sina val baserat på, från Bayern sett, goda anledningar.
Citera
2013-01-18, 16:26
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:

Din patetiska jävel.

Hoppas att Pep går in i Bayern och vinner allt och slår alla möjliga rekord, så att alla bara håller käften.
Citera
2013-01-18, 16:29
Medlem
snillet_1s avatar
Att Guardiola kom till ett helt färdigt lag och bara behövde vara lite trevlig i omklädningsrummet är så tröttsamt att höra på. Okej om ni ogillar Barcelona (det gör jag också på olika sätt) men försök hålla åtminstone ett uns objektivitet kvar i diskussionen.

Citat:
Och ja… Det kan väl stämma att FC Barcelona stundtals var smått självspelande under våren 2011, men Pep Guardiola var både med om att bygga upp pianohelvetet och att stämma det i en tid då det skorrade riktigt illa om tangenterna. Våren 2008 vann Real Madrid ligan för andra året i rad. Barça slutade däremot bara trea i ligan, hela tio poäng efter lilla Villarreal. De var ett slött och såsigt lag som blev utbuat av den egna Camp Nou-publiken flera gånger under våren. Omklädningsrummet var splittrat och saknade arbetsmoral – och det var alltså i det läget som en oenig ledning för världens mest populära klubb till sist beslutade sig för att befordra den oerfarna b-lagstränaren Pep Guardiola. En revolution krävdes och en revolution blev det.

Men nu menas det tydligen att Guardiola är en feg tränare, som bara tar bekväma beslut.

Vid sin allra första presskonferens som huvudtränare för Barça förkunnade han sin avsikt att göra sig av med tre av truppens allra mest namnkunniga spelare: Ronaldinho, Eto’o och Deco (och nej, det var inte ett svaghetstecken att han därefter omprövade deporteringen av Eto’o). Under sin första säsong som huvudansvarig gav han istället speltid till elva av de spelare han coachat i b-laget året före. Han introducerade Sergio Busquets (20 år) och Pedro (21), han startade om Gerard Piqués (21) karriär och han ställde helt nya fysiska, taktiska och disciplinära krav på de redan etablerade världsspelare han hade tillgång till.

http://bloggar.aftonbladet.se/bankoniva/2013/01/rewriting-whats-rewritten/
Citera
2013-01-18, 20:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Guardiola är överhypad.

Ge dig nu, hade Stuttgart fått han som tränare hade du varit lyrisk nu blir du bara tafflig i ditt försök att håna Bayern.

Som jag sagt tidigare han är ett enormt lyft för hela BL och ditt Stuttgart kan nog också rida på hans pr-våg.
Citera
2013-01-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Att Guardiola kom till ett helt färdigt lag och bara behövde vara lite trevlig i omklädningsrummet är så tröttsamt att höra på. Okej om ni ogillar Barcelona (det gör jag också på olika sätt) men försök hålla åtminstone ett uns objektivitet kvar i diskussionen.

Samtidigt blir man rätt fundersam när en omeriterad tränare som Villanova kan gå in som huvudansvarig och vinna titlar, eventuell slå ett sjukligt poängrekord. Men jag tror också han(Pep) tillförde en hel del och att han är en tränare av yppersta klass, fast han kanske inte är en tränare som lyckas överallt(helt förståeligt). Därför kanske folk tvivlar lite...

Jag kan rekommendera den här videon - analyserar Peps nya metoder och taktik sen han tillsattes som tränare i Barcelona. http://www.youtube.com/watch?v=lGuaQ1khn2k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in