Resultat: .
0%
röster
2013-01-15, 13:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Hade gärna sett att vi svenskar hade fått behålla vårt goda rykte i München. Ett misslyckande i 1860 plus ett par sexskandaler så blir man väl utskrattad när man besöker staden nästa gång.

Förstår om de ger med sig i 1860 när rike finansiären hotar med pengastopp annars.

Någon som vet om han tar med sig Tord Grip denna gång?

Tord har väl lagt av? Jag tror inte han har varit med på dom senaste uppdragen iaf, som f.ö. känns svåra att hålla reda på. Har varit ett jäkla hoppande av Svennis.
Citera
2013-01-15, 13:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tror att vi får vänta tills i mars, precis som Bayerns ledning sagt tidigare, innan det lämnas något besked om vem som är tränare nästa år. Just nu är inte läge att vela i denna fråga, nu gäller det att ta tillräckligt många poäng BL för ligaguldet och att gå långt i CL. Båda dessa uppgifter måste ju klaras av tillsammans med en motiverad och engagerad Jupp Heynckes.

Men nog verkar sannolikheten för att det blir Guardiola som i höst sitter på tränarbänken ha ökat. Allt talar ju för att han, i varje fall, är intresserad av det jobbet. I ett sådant läge är det självklart att Bayern för någon form av dialog med honom.

Så vi får vänta och se.
Så är det säkert för det är även min teori.

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Hade gärna sett att vi svenskar hade fått behålla vårt goda rykte i München. Ett misslyckande i 1860 plus ett par sexskandaler så blir man väl utskrattad när man besöker staden nästa gång.

Förstår om de ger med sig i 1860 när rike finansiären hotar med pengastopp annars.

Någon som vet om han tar med sig Tord Grip denna gång?

Finns för många Edelnutten i München för att han skall hålla sig och där är allt lagligt.

Som Steff83 skriver så har han pensionerat sig.
Citera
2013-01-15, 15:06
Medlem
cyberkalles avatar
Hahaha Svennis säger att han inte talat med klubben om någonting.
Citera
2013-01-15, 20:21
Medlem
fchansas avatar
Idag kom UPS till dörren och levererade våra Leverkusen-Wolfsburg biljetter tills i April. Var i det närmaste slutsålt så vi var tvungna att chansa lite vad gäller avsparkstider. Om vi har tur så klarar vi av både Leverkusens och Duisburgs hemmamatcher den helgen och då kan det bli en orgie i Altbier/Kölsch, Killepitsch, surkål och fotboll

Marcus Berg kan vara på väg till Norwich i Premier League på lån enligt Fotbollskanalen.se:

http://blogg.fotbollskanalen.se/sillybloggen/
Citera
2013-01-15, 20:53
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Generellt verkar du dum. Ens egen värdegrund går inte alltid att applicera på andra, att det för dig är ett nedsteg att spela för Bayern gentemot Milan, United, Barca eller Lazio är ingen sanning för annat än dig och nu som ny fotbollsintresserad. Om du dessutom försöker övertala oss som älskar tysk fotboll med så ynkliga argument som att det inte finns stora klubbar i tysk fotboll får mig att undra om din ålder?

Neuers stora problem idag är att han knappt får ta emot en boll, så stort bollövertag har Bayern oftast.

Att jag ibland slavar i formuleringar och annat är av ålderns rätt.
Generellt verkar du vara jävligt korkad. Var skrev jag att det var ett nedsteg att spela i FCB kontra Milan, United, Barca eller Lazio? Min poäng var snarare att jag ser en trend i att tyska spelare stannar i Tyskland. "Om du dessutom försöker övertala oss som älskar tysk fotboll med så ynkliga argument som att det inte finns stora klubbar i tysk fotboll får mig att undra om din ålder?" Ehh.. Läs ordentligt, jag har aldrig hävdat att det inte finns stora klubbar i Tyskland. Behöver jag berätta för dig vilka dessa är?
Citera
2013-01-15, 21:59
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklmno
Generellt verkar du vara jävligt korkad. Var skrev jag att det var ett nedsteg att spela i FCB kontra Milan, United, Barca eller Lazio? Min poäng var snarare att jag ser en trend i att tyska spelare stannar i Tyskland. "Om du dessutom försöker övertala oss som älskar tysk fotboll med så ynkliga argument som att det inte finns stora klubbar i tysk fotboll får mig att undra om din ålder?" Ehh.. Läs ordentligt, jag har aldrig hävdat att det inte finns stora klubbar i Tyskland. Behöver jag berätta för dig vilka dessa är?

Det han menade var att ditt exempel på Neuer var ganska dåligt eftersom han gick till Bayern München. Bayern, Man Utd, Barca, Real, Milan, Juve är väl de historiskt största lagen som fortfarande är bra. Således säger det ju ingenting om huruvida tyska spelare hellre stannar i Tyskland istället för att gå till en toppklubb i Europa om de går till Bayern som är just det.

E: Liten brasklapp på Milan...
Nu har jag ändrat den sista meningen 10 gånger och orkar inte mer, så jag hoppas du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av Zizierzrogba 2013-01-15 kl. 22:02.
Citera
2013-01-15, 22:28
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Under de snart 40 åren jag har följt tysk fotboll så har alltid tyska fotbollspelare föredragit att stanna i Tyskland före att spela i någon annan liga. Precis på samma sätt som italienska, spanska och engelska gjort i sina respektive länder och ligor. Givetvis har det ibland funnits undantag, men det finaste laget för en tysk att spela i har alltid varit Bayern München. (Lite färgad kanske)

Sedan glömde du i din uppräkning två av de mest kända tyska "utvandrarna", Özil och Khedira i Real. Snarast är det ovanligt med att tre tyska landslagsmän spelar i andra ligor, som idag.

Din teori var alltså helt felaktig och behandlades av mig som en sådan.
Citera
2013-01-15, 22:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Du hajar inte så bra va? Du förlorade...Svälj det...och vidga och skaffa dig mer djupare kunskaper samt perspektiv..och kom ev. tillbaka.
Citera
2013-01-16, 02:39
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Vad tror vi om Dortmunds chanser i Champions League?
Citera
2013-01-16, 06:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
"Eriksson wird als neuer Angestellter vorgestellt, obwohl man noch nie mit ihm verhandelt hat, seit ca. eineinhalb Monaten überhaupt nicht miteinander geredet hat, noch keinen so richtigen Plan hat ob und wie die beiden Trainer zukünftig zusammenarbeiten sollen und ob Eriksson dies überhaupt will. Das ist Sechzig."

Stämmer in ganska bra.

Hahaha
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Vad tror vi om Dortmunds chanser i Champions League?

Deras tid i CL är förbi.
Citera
2013-01-16, 11:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fast nu står det inte att Guardiolas rådgivare åkt till München... utan att Bayerns representanter tillsammans med sponsorer åkt till New York och kommit överens om en deal.
Motvall kanske tog fasta på vad som stod i Tysk-media där dom skrev att hans agent befann sig i München: http://www.tz-online.de/sport/fussball/fc-bayern/fc-bayern-guardiolas-berater-muenchen-2697766.html

Men nu är hans vilja enligt annan media att han önskar komma till England: http://www.thefa.com/News/2013/jan/pep-guardiola-i-want-to-coach-in-england-fa150--150113.aspx
Citera
2013-01-16, 13:39
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Motvall kanske tog fasta på vad som stod i Tysk-media där dom skrev att hans agent befann sig i München: http://www.tz-online.de/sport/fussball/fc-bayern/fc-bayern-guardiolas-berater-muenchen-2697766.html

Men nu är hans vilja enligt annan media att han önskar komma till England: http://www.thefa.com/News/2013/jan/pep-guardiola-i-want-to-coach-in-england-fa150--150113.aspx

Så var det, läste först tysk press och sedan 4522:s italienska text.

En nyhet från Gelsenkirchen:
Schalke har lånat brassen Raffael från Dynamo Kiev, med en köpoption. Har var bra men ojämn under åren i Hertha, av vad jag såg. Någon som har koll på hans senaste halvår i Ukraina eftersom det inte verkat ha fungerat? Gick ju dit efter Berlinlagets nedflyttning i somras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in