Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det känns lite som att du antar att de andra spelarna inte skulle spela som dom gör nu bara för att Gómez skulle vara tillbaka. Skulle vara intressant att veta hur du tänker där. Tror du inte att Kroos skulle tagit det steget han gjort? Att Müller skulle jobba så hårt han gör nu? Att Schweinsteiger inte skulle hitta tillbaks?
Nja, det är lite det jag menar. Givetvis har inte Mandzukic mycket inverkan på Schweinsteiger och Kroos som är mer statiska i sitt spel, men till det rörliga spelet bidrar han enormt mycket, även om han själv inte är en jättebra striker. Eftersom Mandzukic är bra med bollen blir han som en extra spelare där fram, till skillnad från när Gomez spelar, då anfallsposition endast är en spjutspets.
Får jag vända på det och ställa dig frågan: varför tror du Müller spelar bättre med Klose än med Gomez i landslaget, och varför går det så bra för honom nu? Jag säger inte att han är dålig med Gomez i laget(vilket han dock var förra säsongen), men han är så mycket bättre med en spelbar anfallare framför sig.
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag håller med med Mastodontish i diskussionen om Gomez kontra Mandzukic. Ingen av de är spelande anfallare som t.ex. Benzema är.
Det var inte det jag syftade på heller. Jag menar på att Mandzukic är mer spelande än Gomez. Vilket han är.