2013-09-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Men om det bara finns nyktra spärrvakter i långbyxor ute så blir inga män kåta och våldtar?

Är det den slutsats du drar ifrån faktumet att du blir olika behandlad kl5 på natten beroende på nykterhet och klädsel?
Citera
2013-09-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Vilken konstig fråga, tror du det själv?
Vad är det för konstigt med den frågan?

Om män blir så kåta av kortkorta kjolar att de förvandlas till aggressiva våldtäktsmän om kvinnan tackar nej (inte för att jag riktigt förstår kopplingen) så skulle ju problemet med våldtäkter avhjälpas om alla kvinnor klädde sig som nyktra spärrvakter.
Citera
2013-09-17, 16:10
Medlem
Citat:

Om män blir så kåta av kortkorta kjolar att de förvandlas till aggressiva våldtäktsmän om kvinnan tackar nej (inte för att jag riktigt förstår kopplingen) så skulle ju problemet med våldtäkter avhjälpas om alla kvinnor klädde sig som nyktra spärrvakter.

Det låter som du vet när män blir aggressiva våldtäktsmän... Kan du beskriva när dom blir det?
Citera
2013-09-17, 16:13
Medlem
Citat:

Förövrigt så kallas din argumentationsteknik för halmgubbe, där du själv hittar på ett påstående, och sen sågar/hånar påståendet som om det vore en annan skribents påstående.
Citera
2013-09-17, 16:16
Medlem
Citat:
Det låter som du vet när män blir aggressiva våldtäktsmän... Kan du beskriva när dom blir det?
Det är ju det som jag försöker få veta vad det finns för koppling mellan att bli kåt för att en kvinna har kort kjol och sen bli våldsam och aggressiv om hon tackar nej till att knulla.
Citera
2013-09-17, 16:17
Medlem
Citat:
Förövrigt så kallas din argumentationsteknik för halmgubbe, där du själv hittar på ett påstående, och sen sågar/hånar påståendet som om det vore en annan skribents påstående.
Eh, har du missat att trådämnet är "Blev våldtagen och hade kort kjol - klaga inte"?
Citera
2013-09-17, 16:19
Medlem
Citat:
Eh, har du missat att trådämnet är "Blev våldtagen och hade kort kjol - klaga inte"?

Ah, du tänker att när som i en tråd så kan du skriva något som inte har med inlägget du citerade att göra, utan med trådens rubrik.

Jag ska försöka ha det i åtanke nästa gång du citerar mig, och till synes svarar på det du citerade.
Citera
2013-09-17, 16:23
Medlem
Citat:
Det är ju det som jag försöker få veta vad det finns för koppling mellan att bli kåt för att en kvinna har kort kjol och sen bli våldsam och aggressiv om hon tackar nej till att knulla.

Frågan är väl OM det finns en sådan koppling?

Ska vi prova att resonera oss framåt lite.

Är du med på det faktum att en full-kortkort-kjol-tjej får annan uppmärksamhet på stan kl5, än en kvinna på väg till jobbet?

(obs, skena inte nu direkt och låtsas att jag pratar om våltäkter. Utan stanna kvar vid "uppmärksamhet")
Citera
2013-09-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ah, du tänker att när som i en tråd så kan du skriva något som inte har med inlägget du citerade att göra, utan med trådens rubrik.

Jag ska försöka ha det i åtanke nästa gång du citerar mig, och till synes svarar på det du citerade.
Jaha. Ja, jag trodde att du också diskuterade vad det finns för koppling mellan att ha kort kjol och bli våldtagen.
Citera
2013-09-17, 16:24
Medlem
Citat:
Jaha. Ja, jag trodde att du också diskuterade vad det finns för koppling mellan att ha kort kjol och bli våldtagen.

Jo, och jag klagade på att du använder argumentationstekniken halmgubbe mot mig, oavsett vad vi pratar om, vad det står ts, oavsett vad faktiskt.
Citera
2013-09-17, 16:26
Medlem
Citat:

"eh", din argumentationsteknik kallas ändå halmgubbe, oavsett vad som står ts.
Citera
2013-09-17, 17:16
Medlem
Citat:
En våldtäkt kanske föregås av lite kassa raggningsförsök? Och då väljer "man" kanske hellre en stupfull festtjej i kortkort kl05 på morgonen, än en stressad spärrvakt på väg till jobbet?

Citat:
"eh", din argumentationsteknik kallas ändå halmgubbe, oavsett vad som står ts.

Man väljer alltså en stupfull festtjej i kortkort att våldta om man har det att välja på och en kvinna som är spärrvakt på väg till jobbet.

Tipsen är kanske då att alla kvinnor klär sig som spärrvakter på krogen? Eller åtminstone när de är på väg hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in