2013-09-17, 17:17
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja, troligen kräver försäkringsbolaget att du ska låsa dörren för att de ska vara villiga att ta på sig att betala ut någon ersättning. Jag antar att det går bra att få en försäkring som gäller även vid olåst dörr men den torde bli väldigt, väldigt dyr.

Tycker du att försäkringsbolagen ska ställa villkor på hur man ska gå klädd också för att ha rätt till ersättning om man blir överfallen? Ska en överfallsförsäkring vara dyrare om den ska gälla även om man haft kort kjol eller urringning?
Om du fixar en försäkring mot våldtäkt kommer den säkerligen att vara billigare om du går med på att den inte gäller när du klär dig halvnaket.

Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Vad är det för konstigt med den frågan?

Om män blir så kåta av kortkorta kjolar att de förvandlas till aggressiva våldtäktsmän om kvinnan tackar nej (inte för att jag riktigt förstår kopplingen) så skulle ju problemet med våldtäkter avhjälpas om alla kvinnor klädde sig som nyktra spärrvakter.
Vissa män blir det, så i vissa fall skulle det avhjälpas, ja.
Citera
2013-09-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Man väljer alltså en stupfull festtjej i kortkort att våldta om man har det att välja på och en kvinna som är spärrvakt på väg till jobbet.

Tipsen är kanske då att alla kvinnor klär sig som spärrvakter på krogen? Eller åtminstone när de är på väg hem?

Ska du också köra med argumenatationstekniken halmgubbe nu?

Jag nämnde ordet "väljer" i samma mening som ordet ragga. Du själv säger sedan "väljer att våldta", och sågar/hånar det påståendet som om det vore mitt påstående.
Citera
2013-09-17, 17:21
Medlem
Citat:
Man väljer alltså en stupfull festtjej i kortkort att våldta om man har det att välja på och en kvinna som är spärrvakt på väg till jobbet.

Tipsen är kanske då att alla kvinnor klär sig som spärrvakter på krogen? Eller åtminstone när de är på väg hem?

Och jag kan fråga dig också, tror du det är någon skillnad på uppmärksamheten den fulla-fest-kortkort-tjejen får kl5 på natten, jämfört med spärrvakten på väg till jobbet?

Och när jag säger uppmärksamhet, så menar jag inte våldtäkt.
Citera
2013-09-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
En våldtäkt kanske föregås av lite kassa raggningsförsök? Och då väljer "man" kanske hellre en stupfull festtjej i kortkort kl05 på morgonen, än en stressad spärrvakt på väg till jobbet?

Citat:
Ska du också köra med argumenatationstekniken halmgubbe nu?

Jag nämnde ordet "väljer" i samma mening som ordet ragga. Du själv säger sedan "väljer att våldta", och sågar/hånar det påståendet som om det vore mitt påstående.

En våldtäkt kanske föregås av lite kassa raggningsförsök? Och då väljer man hellre att ge en bukett tulpaner till en stupfull tjej i kort kjol än stressad spärrvakt på väg till jobbet.

Är det en bättre tolkning av vad du menar? Eller vad pratar du om?
Citera
2013-09-17, 17:25
Medlem
Citat:

Och om vi faktiskt ska vara allvarliga, jag förstår inte varför du vill göra dig lustig över detta.

Är det helt otänkbart att allt slödder på nätterna dras till fulla unga tjejer?

Eller vad är det du gör dig lustig över? Svara gärna tydligt.
Citera
2013-09-17, 17:27
Medlem
Citat:
En våldtäkt kanske föregås av lite kassa raggningsförsök? Och då väljer man hellre att ge en bukett tulpaner till en stupfull tjej i kort kjol än stressad spärrvakt på väg till jobbet.

...Ångrade mig... tog bort text...
Senast redigerad av FlamRed 2013-09-17 kl. 17:29.
Citera
2013-09-17, 17:34
Medlem
Citat:

När jag är ute på nätterna och ser en full kortkort-tjej, så ser jag alltid massa folk som närmar sig henne. Bilar stannar, folk pratar, ber om cigg, och vissa som hon uppenbarligen går bort från. Folk fulraggar, och en del är riktigt creepy.

Jag ser inte alls samma beteende kring dom som är på väg till jobbet.

Om detta har samband med vem som sedan blir våldtagen är ju lite oklart, men det är ju inte helt osannolikt att det slödder som fulraggar är några av dom som kanske kan våldta.
Citera
2013-09-17, 17:38
Medlem
Citat:
Och om vi faktiskt ska vara allvarliga, jag förstår inte varför du vill göra dig lustig över detta.

Är det helt otänkbart att allt slödder på nätterna dras till fulla unga tjejer?

Eller vad är det du gör dig lustig över? Svara gärna tydligt.

Ja tipsen verkar ju gå ut på vad tjejer ska göra för att inte bli antastade eller våldtagna.

Spärrvaktsklädsel är väl ett mycket bra alternativ om denna klädsel är mer säker.
Citera
2013-09-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ja tipsen verkar ju gå ut på vad tjejer ska göra för att inte bli antastade eller våldtagna.

Spärrvaktsklädsel är väl ett mycket bra alternativ om denna klädsel är mer säker.

Du fortsätter att vara lustig istället för att svara på min fråga...
Citera
2013-09-17, 17:46
Medlem
Citat:
Du fortsätter att vara lustig istället för att svara på min fråga...

Ja jag vet inte vad du skrattar åt och tycker är lustigt. Jag tycker inte det är lustigt med våldtäkt så du får nog förklara för mig vad som är så lustigt?
Citera
2013-09-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ja jag vet inte vad du skrattar åt och tycker är lustigt. Jag tycker inte det är lustigt med våldtäkt så du får nog förklara för mig vad som är så lustigt?

När jag skriver att du gör dig lustig över saker, så är det verkligen inte samma sak som att jag uppfattar det som lustigt eller skrattar.

Dock är jag tämligen säker på att du redan visste det, och att detta återigen är ett sätt för dig att just göra dig lustig, eller att driva oseriöst med detta.

Tråkigt och det gör mig ledsen. (känn dig fri att göra dig lustig över det också)
Citera
2013-09-17, 18:04
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag har svårt att tro att det inte skulle ha någon inverkan eftersom en tjej/kvinna får en viss typ av uppmärksamhet och ibland väldigt mycket uppmärksamhet om hon är lättklädd. Att ställa sig själv i strålkastarljuset på det sättet borde öka risken för att den som är benägen att begå sexualbrott upptäcker just henne.
Sedan är det även tekniskt sett mycket lättare att tafsa på och förgripa sig på en lättklädd kvinna.

Så du tror alltså på allvar att det är större risk att bli våldtagen om man är lättklädd?

Det säger ju emot all experter i ämnet.

Jag antar att du menar överfallsvåldtäkter och isåfall är de allra flesta experter överens om att offret väljs ut helt slumpartat. Med andra ord, offret råkar vara på fel plats vid fel tidpunkt.

Vid de allra vanligaste våldtäkterna så rör det sig om fall där offer och gärningsman känner varandra väl. Där är man också överens om att kläderna inte har någon betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in