2012-05-19, 14:37
Medlem
Jag hatar äckliga tjackissar som driver omkring och luktar kiss och gula blend!

Alla pundare som vittnar om att de har tagit sig ur sitt missbruk beskriver hur det "tröttnade" och "hade fått nog". De beskriver med andra ord beslutet som en konsekvens av en nyttokalkyl där pundarlivets nackdelar till slut vägde tyngre än fördelarna. Totalt egotrippat.

En äcklig pundare som driver omkring och gör inbrott, stjäl cyklar och förpestar samhället skyller alltid ifrån sig på sitt "beroende" av droger...ända tills den dagen de tycker det är dags att sluta knarka.

Dess lortmänniskor borde interneras i skogsläger där enda vägen till frihet är att vistas i två veckor på en utslussningsavdelning med fri tillgång till droger utan att ta något. De får med andra ord välja hur länge de ska sitta inne och punda.
Citera
2012-05-19, 15:55
Medlem
JoliQuZs avatar
Jag är osäker på om du trollar eller bara är allmänt dum i huvudet, särskrivning i hög klass. Det roliga är att du bryr dig om vad andra människor gör, för detta måste vara något du gått runt och tänkt på innan du startade en tråd här på flashback.

Sköt ditt istället. Sen svar på din fråga, de har hamnat i ett missbruk. Det går inte att förklara för någon som inte är beroende.
Citera
2012-05-19, 16:16
Medlem
Jag pundar därför att det får mig att känna frihet. Som ett avståndstagande från det småborgerliga 9-5 livet som jag föraktar. Hade hellre dött än att bli en sån bitter, tråkig & inskränkt person som dig.

En dag, om några år, så kommer du vakna upp och inse att DU har kastat bort ditt liv. Slavat och följt strömmen som ett jävla får - men för vad? En lägenhet. En bil. Kanske till och med en semester på mallorca då och då. Vem bryr sig om sådan skit?! Att resa kan förvisso vara trevligt men jag lovar att jag redan varit på mer platser idag, vid strax över 20 års ålder, än vad du någonsin kommer att vara.

Vi människor har ca 80 år på oss att leva. Det är inte särskilt lång tid. För mig är det viktigaste att ta till vara på varje dag. Att faktiskt leva. Det betyder inte att jag måste punda varje dag. Tvärt om, men när jag gör det så är det i sällskap av riktigt goda vänner och fyfan vad roligt vi har det!

När du ligger på din dödsbädd kommer du ångra att du kastade bort hela ditt liv på att söka ekonomisk trygghet, materiella saker och förälskelser som knullar runt bakom ryggen på dig så fort dom tröttnar på hur trist, ointressant och helt jävla vanlig du är. Vilket garanterat inte dröjer länge.

Tror du någon kommer sakna dig när du dör? Kanske ett litet tag, men i takt med att du ruttnar bort och blir en del av kretsloppet så faller du i glömska precis som miljarder obetydliga människor innan dig. Fy fan vilken jävla mardröm alltså.
Citera
2012-05-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sasson
Jag pundar därför att det får mig att känna frihet. Som ett avståndstagande från det småborgerliga 9-5 livet som jag föraktar. Hade hellre dött än att bli en sån bitter, tråkig & inskränkt person som dig.

En dag, om några år, så kommer du vakna upp och inse att DU har kastat bort ditt liv. Slavat och följt strömmen som ett jävla får - men för vad? En lägenhet. En bil. Kanske till och med en semester på mallorca då och då. Vem bryr sig om sådan skit?! Att resa kan förvisso vara trevligt men jag lovar att jag redan varit på mer platser idag, vid strax över 20 års ålder, än vad du någonsin kommer att vara.

Vi människor har ca 80 år på oss att leva. Det är inte särskilt lång tid. För mig är det viktigaste att ta till vara på varje dag. Att faktiskt leva. Det betyder inte att jag måste punda varje dag. Tvärt om, men när jag gör det så är det i sällskap av riktigt goda vänner och fyfan vad roligt vi har det!

När du ligger på din dödsbädd kommer du ångra att du kastade bort hela ditt liv på att söka ekonomisk trygghet, materiella saker och förälskelser som knullar runt bakom ryggen på dig så fort dom tröttnar på hur trist, ointressant och helt jävla vanlig du är. Vilket garanterat inte dröjer länge.

Tror du någon kommer sakna dig när du dör? Kanske ett litet tag, men i takt med att du ruttnar bort och blir en del av kretsloppet så faller du i glömska precis som miljarder obetydliga människor innan dig. Fy fan vilken jävla mardröm alltså.

Du skrev precis det jag hade tänkt att skriva.
Tack så mycket.
Citera
2012-05-19, 17:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sasson

Frihet? Jag kan inte hålla med om att du är fri när du samtidigt är beroende av droger för att kunna ha roligt. Det är en paradox.

Jag ser ingen anledning att förakta missbrukare. De jag träffat har alla självmedicinerat på ett eller annat sätt. Och det är tragiskt hur djupt vissa sjunker genom sitt brukande och hur drogerna förstör deras kroppar och deras liv. Oavsett om det handlar om alkohol, illegala substanser eller sånt som doktorn skriver ut på recept. Men ofta verkar det vara så att livet måste ha sin gång innan en person kan/vill bli ren. Ibland måste de i någon mån ha kvar sin krycka för att kunna leva.
Citera
2012-05-19, 18:26
Bannlyst
Jag känner ett flertal som röker spliff varje vecka.. Dom ser jag inte som pundare.
Dock dom som kör andra droger ser jag som pundare.
Citera
2012-05-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Frihet? Jag kan inte hålla med om att du är fri när du samtidigt är beroende av droger för att kunna ha roligt. Det är en paradox.

Nu läste du inte riktigt vad jag skrev. Läs om. Läs rätt.

Visst, ett beroende kan vara som ett fängelse. Men personligen så lever jag nu för tiden ett rikt liv som inte styrs av droger - trots att jag tar dem relativt ofta. Några gånger har jag behövt ta det lugnt en vecka och tända av. Men då kommer jag ut, ännu starkare och en erfarenhet rikare, på andra sidan. Säger inte att det är något som alla klarar av. Somliga gör nog bäst i att bara läsa om det här på Flashback. Men att det ständigt dyker upp sådana här trådar talar ett tydligt språk. Svensson har vaknat upp lite och börjar undra vad det egentligen är han missar...

Jag behöver som sagt inte ta droger för att ha roligt. I helgen åker jag tex. till Belgien och ska bara knulla runt och uppleva Tintin's (min barndomshjältes) hemstad vilket länge varit en dröm. Ska inte ens ta en enda öl under hela resan men skoj som fan kommer det att bli.

Att punda är mitt aktiva val och jag har inte aldrig ångrat mig en enda sekund. Det enda som är lite synd skulle väl vara att många har så insnöad bild av det - och således oroar sig i onödan. Jag vill ju inte skada min egen familj. Samtidigt går det inte att leva på ett visst sätt, bara för någon annans skull. Då ligger man där på dödsbädden och ångrar sig sen. Det vill inte jag.

Jag respekterar dock hur andra väljer att leva sina liv - trots att jag kan tycka synd om dem.

Nu ska jag sätta en redig fix!
Senast redigerad av sasson 2012-05-19 kl. 18:38.
Citera
2012-05-19, 19:26
Medlem
voOys avatar
jag pundar sönder.. skjuter smält gummi i ljumsken till frukost fan. Sen tar jag mig en fet tjackbomb och sätter på min fula wt kärring till tipsExtra. Älskar mitt liv fy fan va gött särskilt när det är ni svennar som betalar för jo tro fan! Jag är NEGER! Älskar att knarka bort era skattepengar men det är jobbigt när absen kommer då går jag ut och tänder PÅ NÅGOT FAN! Jävla skitland kan inte hålla mig hög 24/7 tror jag drar tillbaka dit jag kom ifrån snart där jag kan äta frukt röka på och knulla djur.

så fuck you punda äger dra
Citera
2012-05-19, 19:37
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Folket jag kommer inte ihåg att jag skrivit detta

Pundar själv så wtf liksom! Peace till alla!
Pinsamt. Först klagar du som fan på pundare och förstår inte alls varför folk blir narkomaner. Sedan visar det sig att du inte minns att du skrivit detta på grund av att du - ja, just det - pundar.
Citera
2012-05-19, 19:42
Medlem
Edit: Såg att det hade blivit något fel i tråden då TS skrev" Jag håller själv på med droger " . så det inte finns något att diskutera så.
Citera
2012-05-19, 19:53
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Edit: Såg att det hade blivit något fel i tråden då TS skrev" Jag håller själv på med droger " . så det inte finns något att diskutera så.
Först skrev han att han höll på med droger men höll det under kontroll, och menade att alla borde kunna hålla det under kontroll, men sedan skrev han att han inte mindes vad han skrivit och verkade ta tillbaka allt. Om det finns något att diskutera får TS göra sig själv lite tydligare (om det är möjligt för en pundare som han).
Citera
2012-05-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Först skrev han att han höll på med droger men höll det under kontroll, och menade att alla borde kunna hålla det under kontroll, men sedan skrev han att han inte mindes vad han skrivit och verkade ta tillbaka allt. Om det finns något att diskutera får TS göra sig själv lite tydligare (om det är möjligt för en pundare som han).

Aha okej. då måste man kanske kalla TS för en dum jävel? om man först skriver en tråd om hur mycket man hatar folk som använder sig av dagliga droger osv , och sedan att TS själv använder droger, kan man få lite med specifikt vilka döds droger TS använder sig av då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in