Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Frihet? Jag kan inte hålla med om att du är fri när du samtidigt är beroende av droger för att kunna ha roligt. Det är en paradox.
Nu läste du inte riktigt vad jag skrev. Läs om. Läs rätt.
Visst, ett beroende kan vara som ett fängelse. Men personligen så lever jag nu för tiden ett rikt liv som inte styrs av droger - trots att jag tar dem relativt ofta. Några gånger har jag behövt ta det lugnt en vecka och tända av. Men då kommer jag ut, ännu starkare och en erfarenhet rikare, på andra sidan. Säger inte att det är något som alla klarar av. Somliga gör nog bäst i att bara läsa om det här på Flashback. Men att det ständigt dyker upp sådana här trådar talar ett tydligt språk. Svensson har vaknat upp lite och börjar undra vad det egentligen är han missar...
Jag behöver som sagt inte ta droger för att ha roligt. I helgen åker jag tex. till Belgien och ska bara knulla runt och uppleva Tintin's (min barndomshjältes) hemstad vilket länge varit en dröm. Ska inte ens ta en enda öl under hela resan men skoj som fan kommer det att bli.
Att punda är mitt aktiva val och jag har inte aldrig ångrat mig en enda sekund. Det enda som är lite synd skulle väl vara att många har så insnöad bild av det - och således oroar sig i onödan. Jag vill ju inte skada min egen familj. Samtidigt går det inte att leva på ett visst sätt, bara för någon annans skull. Då ligger man där på dödsbädden och ångrar sig sen. Det vill inte jag.
Jag respekterar dock hur andra väljer att leva sina liv - trots att jag kan tycka synd om dem.
Nu ska jag sätta en redig fix!