Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Läs böcker om psykologi, droger och drogmissbruk, se dokumentärer i ämnet, umgås med vänner och ställ frågor, lär känna några missbrukare och diskutera med dem.
Det ger mer än att hatiskt slänga ur sig en provocerande fråga på ett internetforum.
Edit: Ska man dra det ännu längre kan man säga till dig: Varför sitter du där vid din dator och skriver korkade saker när du lika gärna kunde ansträngt dig från början och blivit en framgångsrik företagare, idrottsman, konstnär eller dylikt?
För det är helg och jag är hos min flickvän jag tjänar redan tillräckligt med pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Du tror att en tung missbrukare vill vara där han är? Har man hamnat så djupt i skiten är inte psyket välmående, han har inte rationella tankar, han ser inte på saker som dig och mig. Men en sak kan jag säga, ingen vill sitta och skjuta i nån pundarkvart i grund och botten.
Du är ett typexempel på någon curlad unge vars största motgång är när mormor dör. Jag försvarar inte någon, men du måste lära dig att se utanför dig själv, ha lite förståelse.
Vill påpeka att jag inte brukar, eller har brukat någon drog förutom allemansdrog från systemet nån gång i månaden.
Jag tar också droger har gjort det i ett par år men jag fastnar inte och blir ett jävla vrak. Jag är så less och arg att se och läsa om människor som förstör sig själv. Jag har varit med om mycket skit i livet men vafan "Face it" lös det så är det inga problem!
Citat:
Ursprungligen postat av apslemtillfrukost
haha vafan snackar du om broder? vaknat på fel sida? orka hata människor sådär

Njaa brukar bli lite extra irriterad dagen efter sub vilken är en sån dag idag. Men det jag vill fram till är att det är så jävla hemskt att se folk bli så, finns även kompisar till mig som va fräscha innan och nu är dom ett vrak som är skyldig folk pengar...
Sluta missbruka och bruka som en vanlig person.
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Förstår vad du menar. Men jag tror ändå att alla någonstans vill ha ett "normalt" liv. Men det är klart, många vet inget annat, och har inget annat att sträva efter.!
Däremot kan man tycka att det är en hel del som det fan är dags att rycka upp sig, men det är inte vårt beslut.
Det är dags för dom att rycka upp sig så svårt är det inte. Har varit där själv på gränsen till beroende men det är så mycket man kan göra för att motverka. Det finns så mycket hjälp man kan få.