2010-06-08, 11:33
Medlem
DRFLAMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
...//kovac misshandlade ju dock personligen Ratko Djokics bror men det var ju som sagt på typ -80talet....//

mvh.T

Vad var anledningen till misshandeln?
Senast redigerad av DRFLAME 2010-06-08 kl. 11:34. Anledning: +
Citera
2010-06-10, 10:39
Medlem
[quote=DRFLAME]Vad var anledningen till misshandeln?[/QUOT

jag kommer faktiskt inte ihåg vad motivet skulle vara...

dock så pekade Djokic ut Kovac i polisförhör.... men i rättegången så var han helt plötsligt inte lika säker på vem GM var......(han ville inte gola)

Kovac gick fri från misshandeln...

mvh.T
Citera
2010-11-07, 22:18
Medlem
Det var Kartellen som mördade maffiabossen Dragan Jocsovic på solvalla 1998 !
Citera
2010-11-10, 03:53
Bannlyst
Vilken djävla kartell? Bestående av vilka intressen?
Senast redigerad av Supermarine 2010-11-10 kl. 03:55.
Citera
2011-06-27, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
Sevo efterträdde ju Jocksovic efter hans bortgång -98... så inte helt otänkbart...

därefter så sköts ju arkan i belgrad (-03 tror jag det var) av en korrumpt snut som troligen lejdes av Sebiens dåvarande president som själv var inblandad i smugglingen me...

mvh.T

Arkan sköts ihjäl år 2000.
Det var presidentens son som hade stora intressen i cigarettsmugglingen.
Arkan hade många ovänner så vem som lejde mördaren blev aldrig klarlagt.
Citera
2011-06-27, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DRFLAME
Jag tänkte mer på om du hade någon mer info om Kovac. Hur pass torped var han? Vilka har han plockat?

D.K var en jäkligt tuff och hård torped som räknades bland de mest fruktade bland Sthlms kriminella.
Han var först indrivare åt de första Serbiska gangstrarna som hade affärsintressen i Stockholms krogmiljö. Sen började han och några andra b.la Joksovic syssla med smuggling. Under den tiden var han Joksovic livvakt.
Efter några år så var D.K så stor att han gjorde egna affärer och brydde sig inte om vad de andra Serberna tyckte , han hade egna grabbar som jobbade för honom.
Han kunde vara mycket brutal när han misshandlade folk , kunde slå folk så de fick permanenta skador. D.K hade mycket fiender på slutet inte bara Jugoslaverna som var involverade i den försvunna cigarettlasten.
C.B som dömdes ha mördat honom via ett kontrakt gjorde något som inte många andra hade åtagit sig att göra. Tror aldrig Y.A som friades för mordet var något märkvärdigt involverad utom att agera chaufför. C.B och Y.A spelar inte i samma liga. C.B var även han en gangster i sina yngre dar.
Citera
2011-06-28, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Tror aldrig Y.A som friades för mordet var något märkvärdigt involverad utom att agera chaufför. C.B och Y.A spelar inte i samma liga. C.B var även han en gangster i sina yngre dar.
Att köra en flyktbil när man vet vad som ska hända är att vara involverad så det stänker om det! Livstid skulle han haft egentligen, inte för att jag bryr mig men men.
Bruzzone ansökte om resning i HD med motiveringen att han bara var på plats men inte skjutit.
Citera
2011-06-28, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Att köra en flyktbil när man vet vad som ska hända är att vara involverad så det stänker om det! Livstid skulle han haft egentligen, inte för att jag bryr mig men men.
Bruzzone ansökte om resning i HD med motiveringen att han bara var på plats men inte skjutit.

Menade mer på att Y.A med största sannolikhet inte var den andre skytten som deltog i mordet.
Den andre skytten förblev okänd. Ganska så sjukt att han ens blev indragen i den mordutredningen då han inte var känd från såna kriminella kretsar tillskillnad från C.B och dom som C.B brukade umgås med.
Citera
2011-08-09, 21:19
Medlem
Tv4 Fakta sänder på tisdagar 21.00 en finsk programserie som heter "Genombrott". Ikväll handlar det om Janne R, Ünsal mm.
Citera
2011-08-09, 23:43
Medlem
Måste hålla med om att det är väldigt mycket Milan hatare inne i den här tråden. Vem skulle inte stuckit från Sverige om man slipper snuten + ovänner och man kan tjäna betydligt mycket mer pengar. För det är ju faktiskt det i slutändan som det handlar om PENGAR.
Citera
2011-08-31, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-City
Så mycket snack om att Milan stack av rädsla för Jari de två var i luven under flera år då Milan bodde i Stockholm, Milan checkade inte ut på grund av Jari snarare en mängd olika faktorer spelade in i beslutet.

Kan nämna några snuten var honom i hälarna konstant fick livstid blev fri tror ni snutarna la ner fallen? nej...ett annat hans äktenskap o kidsen var inte som det borde gick inte att leva normalt det ska man inte glömma
Du säger där att han fick livstid och sedan gick fri, och det är även så jag kommer ihåg det. Att han blev dömd till livstid för att senare bli frikänd. Är det så eller?
Citera
2011-08-31, 18:24
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
Du säger där att han fick livstid och sedan gick fri, och det är även så jag kommer ihåg det. Att han blev dömd till livstid för att senare bli frikänd. Är det så eller?

Nej han blev aldrig dömd, frikändes i TR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in