2005-02-27, 14:49
Medlem
Funderade lite här om dagen på vad som hänt killen som "fimpade" Dragan Joksovic på solvalla -98.
Har han fått smaka på samma medel ellr?
Citera
2005-02-27, 15:15
Bannlyst
skickade dom inte honom hem till finland?
jag kan ha fel
Citera
2005-02-27, 16:33
Medlem
"Knäpte"? Vad är det för något?
Citera
2005-02-27, 16:35
Moderator
Oddballs avatar
Han blev hemskickad till Finland och begick ett mord där för några månader sedan (cirka) och är dömd till tukthus på livstid om jag inte minns fel. Det var han och en annan man som arbetade som "torpeder" som hade ihjäl någon.
Citera
2005-02-27, 18:11
Medlem
Vill minnas att jag läste någonstans att han och några till mördade en tjallare från Arlanda rånet.
Och som sagt han sitter på livstid i Finland för det nu.
Citera
2005-02-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Vill minnas att jag läste någonstans att han och några till mördade en tjallare från Arlanda rånet.
Och som sagt han sitter på livstid i Finland för det nu.

Å fasen, en riktig hitman elr har han haft något personligt mot människor och pengar

Har han fått något namn?
Citera
2005-02-27, 18:54
Medlem
tonyhassans avatar
Ja dom kallar honom för 47 rätt och slätt
Citera
2005-02-27, 20:49
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Han blev hemskickad till Finland och begick ett mord där för några månader sedan (cirka) och är dömd till tukthus på livstid om jag inte minns fel. Det var han och en annan man som arbetade som "torpeder" som hade ihjäl någon.
Har väl inte riktigt hängt med. Men fick finnen inte ett straff och långtidsförvaring för vad som hände Dragan på Solvalla -98. Hur kan han då knäppa en "tjallare" från Arlandrånet som hände -02?

Kommer en mördare ut så fort när det bara var för ett mord som begåtts i Sverige? Eller är finnarna frikostiga med helgpermissioner?

Ett straff för mord kan väl i praktiken inte vara så kort?
Citera
2005-02-27, 20:53
Medlem
var inte han skjuten för ett tag sen i finland??
Citera
2005-02-27, 21:30
Medlem
.:aDa:.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny49
Funderade lite här om dagen på vad som hänt killen som "fimpade" Dragan Joksovic på solvalla -98.
Har han fått smaka på samma medel ellr?

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_6890401.asp

vassågo
Citera
2005-02-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .:aDa:.
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_6890401.asp

vassågo

ja se svenska straff.... bara mörda lite o sedan är man ute på ett knix o kan fortsätta med lite mera sattyg....... FAN, han ficka alltså bara 8år elr mindre... om han var ute o knäppte med fingrarna igen elr var han ute på permis.... Är det inte ngn som vet vem grabben är...
Citera
2005-02-27, 21:39
Medlem
Yagas avatar
Citat:
Har väl inte riktigt hängt med. Men fick finnen inte ett straff och långtidsförvaring för vad som hände Dragan på Solvalla -98. Hur kan han då knäppa en "tjallare" från Arlandrånet som hände -02?

Han fick endast 6 år fängelse för mordet eftersom han vid det tillfället var bara 20 år samt det vart förmildrande omständigheter p.g.a en hotbild mot honom...eftersom det var hans första volta och det är halvtid i finland(endast för förstagångare) så janne var ute efter bara 2 år i fängelse...vart säkert ute tidigare på nån halvöppen kåk om han skötte sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in