2011-08-31, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Nej han blev aldrig dömd, frikändes i TR
Är du säker? Och i så fall, hur vet du det?
Citera
2011-08-31, 18:37
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
Är du säker? Och i så fall, hur vet du det?

Ja jag är säker. Måste du alltid fråga hur man vet saker varje gång man svarar på något? Hur vet du att jorden är rund? Bevis tack.

Det var en stor nyhet när han frikändes, stod i alla stora tidningar. Däremot dömdes han för vapenbrott.
Citera
2011-08-31, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ja jag är säker. Måste du alltid fråga hur man vet saker varje gång man svarar på något? Hur vet du att jorden är rund? Bevis tack.

Det var en stor nyhet när han frikändes, stod i alla stora tidningar. Däremot dömdes han för vapenbrott.
Klart att jag ifrågasätter vissa saker. Kan ju inte bara läsa och blunda som du. Jag tror du har fel. Jag tror det är som han jag citerade ovan (S-City), att han blev dömd och sedan frikänd.
Citera
2011-08-31, 21:54
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Klart att jag ifrågasätter vissa saker. Kan ju inte bara läsa och blunda som du. Jag tror du har fel. Jag tror det är som han jag citerade ovan (S-City), att han blev dömd och sedan frikänd.

Jag läser inte bara och blundar. Det är en missuppfattning att han blev dömd till livstid, åklagaren yrkade på det men de kunde inte bevisa något så han frikändes. Det här var alltså i Tingsrätten, inte i Hovrätten som en del säger.
Citera
2011-08-31, 22:10
Bannlyst
Citat:
Jag läser inte bara och blundar. Det är en missuppfattning att han blev dömd till livstid, åklagaren yrkade på det men de kunde inte bevisa något så han frikändes. Det här var alltså i Tingsrätten, inte i Hovrätten som en del säger.
Jag tror du har fel. Jag tror det är du som missuppfattat det hela.
Citera
2011-08-31, 23:45
Medlem
aceblacks avatar
Citat:

Om han nu blev dömd till livstid och sedan frikänd i hovrätten, tror du inte att det typ skulle ha stått någonstans, i en tidning kanske?
Citera
2011-08-31, 23:48
Bannlyst
Citat:

han har helt rätt Milan och K***a, A****n blev friade i tinget så han har aldrig blivit dömd för mord.
Citera
2011-09-01, 00:11
Bannlyst
Citat:
Om han nu blev dömd till livstid och sedan frikänd i hovrätten, tror du inte att det typ skulle ha stått någonstans, i en tidning kanske?
Jo, det kan man tycka. På samma sätt som man kan tycka att det borde ha stått i tidningen om han blev friad i TR och sedan överklagade åklagaren till HR där han också blev friad.
Citera
2011-09-01, 00:55
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Jo, det kan man tycka. På samma sätt som man kan tycka att det borde ha stått i tidningen om han blev friad i TR och sedan överklagade åklagaren till HR där han också blev friad.

Det stod i tidningarna att han blev friad i TR, det var en stor nyhet. Att åklagaren överklagade till HR har jag inget minne av, men det kan väl kanske stämma. I vilket fall som helst så har han aldrig blivit dömd för mord och det var väl det viktigaste.
Citera
2011-09-01, 03:41
Bannlyst
Citat:
Det stod i tidningarna att han blev friad i TR, det var en stor nyhet. Att åklagaren överklagade till HR har jag inget minne av, men det kan väl kanske stämma. I vilket fall som helst så har han aldrig blivit dömd för mord och det var väl det viktigaste.
Det kanske var så att åklagaren yrkade på livstid men att han inte blev dömd för det. För jag vet att åklagaren yrkade på det.
Senast redigerad av 1ofakind 2011-09-01 kl. 04:01.
Citera
2011-09-01, 10:04
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Det kanske var så att åklagaren yrkade på livstid men att han inte blev dömd för det. För jag vet att åklagaren yrkade på det.

Ja precis som jag skrev innan men du vägrade tro på det...
Citera
2011-09-01, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ja precis som jag skrev innan men du vägrade tro på det...
Ja, bara för att nån säger en sak så tror inte jag på det per automatik. Sedan vet jag att du läser mycket på nätet och så, och då kan man förväxla saker. Därför är det inget konstigt att man vill ha källa eller ett förtydligande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in