Citat:
Ursprungligen postat av nkoik
Jag anser att han i högsta grad kan räknas in i gangsterkriget, det grundar jag på att han användes/utnyttjades av Joksos fiender.
Jag tycker också att det är ganska gangster att klippa nån som Jokso utan att det blir någon hämnd. Han är trygg i Finland men, det är skumt att det inte blivit några attentat mot honom. Inte för att jag VILL att han ska råka ut för något men, var det inte så att det fanns ett pris på hans huvud? Är det ingen som vågar eller skiter folk i Jokso helt enkelt?
Janne var starkt skyddad av kriminalvården under hela anstaltstiden. När han frigavs omgav han sig med andra lojala gangsters och bodde i princip i Finland. Juggemaffian i Sverige är inte så mäktiga att de kan ta ihjäl folk hur som helst i andra länder, särskilt inte i Finland där de inte är etablerade.
Tiden går och nya aktörer kliver in och de bryr sig inte nämnvärt om Jokso. Folk glömmer, nya konflikter dyker upp och i slutändan handlar allt om pengar varför en sådan "nyttig idiot" som Janne inte står högst på listan direkt.