2011-09-01, 16:46
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
Ja, bara för att nån säger en sak så tror inte jag på det per automatik. Sedan vet jag att du läser mycket på nätet och så, och då kan man förväxla saker. Därför är det inget konstigt att man vill ha källa eller ett förtydligande.

Alltså jag kommer ihåg när det här hände, jag läste det i tidningarna det var ju rätt stor händelse då. tidningsartiklarna finns ju fortfarande kvar, men du valde att tro på ett rykte på Flashback istället, sen säger du att jag förväxlar
Citera
2011-09-01, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Alltså jag kommer ihåg när det här hände, jag läste det i tidningarna det var ju rätt stor händelse då. tidningsartiklarna finns ju fortfarande kvar, men du valde att tro på ett rykte på Flashback istället, sen säger du att jag förväxlar
Jag trodde inte på ett rykte på FB, jag hade för mig att han blev dömd och sedan friad. Och jag trodde ju inte på det mindre när jag läste att S-City också hade den uppfattningen. Däremot hade jag trott på ett rykte på FB om jag ändrat uppfattning efter det du sa. Därför frågade jag dig mer ingående då jag vet att du läser dig till det du vet, och inte är ute med folk som delger dig saker. Info som kommer ifrån vad någon läst är inte särskilt trovärdig.
Citera
2011-09-02, 02:47
Medlem
Mavrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Vill minnas att jag läste någonstans att han och några till mördade en tjallare från Arlanda rånet.
Och som sagt han sitter på livstid i Finland för det nu.

http://www.dn.se/sthlm/aklagaren-har...narna-far-lopa
Citera
2012-05-01, 14:04
Medlem
macronectessg3s avatar
Har finns en bra sammanfattning..
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1...erfekta-kuppen

Nagon som vet hur det gar for babyface Janne? skakar han fortfarande galler i Finland..
Citera
2012-05-01, 18:59
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Org. brottslighet ---> Kriminalhistoria

/Moderator
Citera
2012-05-02, 14:28
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macronectessg3
Nagon som vet hur det gar for babyface Janne? skakar han fortfarande galler i Finland..
Det är jag ganska säker på att han fortfarande gör.
"Hälsning från Babyface": http://www.youtube.com/watch?v=m3umks3ZRkM
Citera
2012-05-02, 16:05
Medlem
Han och två till fick livstid för mord och de har lite tid kvar, de är bara uppe i 8 1/2 hittills.
Citera
2012-05-03, 15:47
Medlem
Nu så här i efterhand kan man ju konstatera att det inte är många som överlevde "maffiakriget" i Stockholm. Janne må sitta i fängelse men, han lever iaf - trots att han klippte "gudfadern"!
Citera
2012-05-04, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nkoik
Nu så här i efterhand kan man ju konstatera att det inte är många som överlevde "maffiakriget" i Stockholm. Janne må sitta i fängelse men, han lever iaf - trots att han klippte "gudfadern"!
Men kommer Janne överleva om han släpps ut?
Citera
2012-05-04, 09:10
Medlem
Citat:
Janne var aldrig en del av något maffiakrig eftersom han aldrig tillhörde något organiserat gäng för han var en pundare utan pengar som blev utnyttjad av tyngre gubbar.

Citat:
Ursprungligen postat av lantisjavel
Men kommer Janne överleva om han släpps ut?
Ja det kommer han, det var ingen som tog honom sist han var ute eller hur
Citera
2012-05-04, 12:39
Medlem
Jag anser att han i högsta grad kan räknas in i gangsterkriget, det grundar jag på att han användes/utnyttjades av Joksos fiender.

Jag tycker också att det är ganska gangster att klippa nån som Jokso utan att det blir någon hämnd. Han är trygg i Finland men, det är skumt att det inte blivit några attentat mot honom. Inte för att jag VILL att han ska råka ut för något men, var det inte så att det fanns ett pris på hans huvud? Är det ingen som vågar eller skiter folk i Jokso helt enkelt?
Citera
2012-05-04, 16:36
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Jag anser att han i högsta grad kan räknas in i gangsterkriget, det grundar jag på att han användes/utnyttjades av Joksos fiender.

Jag tycker också att det är ganska gangster att klippa nån som Jokso utan att det blir någon hämnd. Han är trygg i Finland men, det är skumt att det inte blivit några attentat mot honom. Inte för att jag VILL att han ska råka ut för något men, var det inte så att det fanns ett pris på hans huvud? Är det ingen som vågar eller skiter folk i Jokso helt enkelt?
Janne var starkt skyddad av kriminalvården under hela anstaltstiden. När han frigavs omgav han sig med andra lojala gangsters och bodde i princip i Finland. Juggemaffian i Sverige är inte så mäktiga att de kan ta ihjäl folk hur som helst i andra länder, särskilt inte i Finland där de inte är etablerade.

Tiden går och nya aktörer kliver in och de bryr sig inte nämnvärt om Jokso. Folk glömmer, nya konflikter dyker upp och i slutändan handlar allt om pengar varför en sådan "nyttig idiot" som Janne inte står högst på listan direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in