2005-02-27, 21:40
Medlem
Raouls avatar
Märkligt kort straff. Eller är det lindrigare straffskala för att fimpa jugge-torpeder? Läge att spara skattepengar och skeppa över na med färjan?

47? Fattar inte...
Citera
2005-02-28, 00:45
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Har väl inte riktigt hängt med. Men fick finnen inte ett straff och långtidsförvaring för vad som hände Dragan på Solvalla -98. Hur kan han då knäppa en "tjallare" från Arlandrånet som hände -02?

Kommer en mördare ut så fort när det bara var för ett mord som begåtts i Sverige? Eller är finnarna frikostiga med helgpermissioner?

Ett straff för mord kan väl i praktiken inte vara så kort?

Han satt ju i svenskt fängelse till 2004 vill jag minnas, blev frigiven och åkte över till Finland för att prova lyckan som torped där istället. Där begick han och en annan typ ett mord och blev dömda till tukthus i Finland. Han får nog sitta väldigt lång tid eftersom straffskalan är lite hårdare där, exempelvis så fick Åmsele-Juha Valjakkala flera års påbackning av sitt straff när han försökte rymma.

Tillägg: Bara ordet "Tukthus" markerar ju att det inte är som ett svenskt fängelse direkt....
Citera
2005-02-28, 05:36
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
ja se svenska straff.... bara mörda lite o sedan är man ute på ett knix o kan fortsätta med lite mera sattyg....... FAN, han ficka alltså bara 8år elr mindre... om han var ute o knäppte med fingrarna igen elr var han ute på permis.... Är det inte ngn som vet vem grabben är...

jag vet vem grabben är. vi är uppväxta i samma område. visst är han en riktig skitstövel också. har varit på mig och hotat och haft sig. men särskilt tuff? nejdå! en jävla skit unge enligt mig.
Citera
2005-02-28, 06:19
Medlem
Svenska straff är ett skämt. Förutom narkotikabrott som straffas ofta hårdare än mord. Sjukt är det. Låt mig göra om straffskalorna lite, okej?
Citera
2005-02-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaga
Han fick endast 6 år fängelse för mordet eftersom han vid det tillfället var bara 20 år samt det vart förmildrande omständigheter p.g.a en hotbild mot honom...eftersom det var hans första volta och det är halvtid i finland(endast för förstagångare) så janne var ute efter bara 2 år i fängelse...vart säkert ute tidigare på nån halvöppen kåk om han skötte sig...

Jasså man drar en liten snyftare att det är synd om en, så får man komma ut efter ett brutalt mord... fan vad najs.... heja sverige vi måste ju se ut som ett stort skämt i andra länders ögon...
Citera
2005-02-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
jag vet vem grabben är. vi är uppväxta i samma område. visst är han en riktig skitstövel också. har varit på mig och hotat och haft sig. men särskilt tuff? nejdå! en jävla skit unge enligt mig.

Jasså, det säger du.. vart har ni växt upp då? jag är lite nyfiken på vem det är så att säga...
Citera
2005-03-01, 06:27
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Jasså, det säger du.. vart har ni växt upp då? jag är lite nyfiken på vem det är så att säga...

ok. haninge
Citera
2005-03-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
ok. haninge

man kan inte få några mera ledtrådar.... anledningen till att jag frågar är att jag tror det är han som gjorde lite farligt bus mot mig
Citera
2005-03-02, 20:15
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Flyttar denna tråd från "Medier & Journalistik" till "Kriminologi & Juridik".

*tråd flyttad*
Citera
2005-03-02, 20:39
Medlem
Galenkattens avatar
såg Janne på Oleary's i Haninge C. för 1- 1,5 år sen....en polare var på hans brud....när Janne uppmärksamma honom om det så gick polarn raskt därifrån!

Janne e fö en polare till mig lillebrorsa....eller polare e väl fel o säga...vi känner varann.....o han har aldrig velat prata om Janne....

Volkan som han knäppte ägde ett tag en krog i jordbro centrum...."Leiila"....åkta ofta runt me sin feta BMW.....men den fick han inte ha glädje av så länge....
Citera
2005-03-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkatten
såg Janne på Oleary's i Haninge C. för 1- 1,5 år sen....en polare var på hans brud....när Janne uppmärksamma honom om det så gick polarn raskt därifrån!

Janne e fö en polare till mig lillebrorsa....eller polare e väl fel o säga...vi känner varann.....o han har aldrig velat prata om Janne....

Volkan som han knäppte ägde ett tag en krog i jordbro centrum...."Leiila"....åkta ofta runt me sin feta BMW.....men den fick han inte ha glädje av så länge....

HMM vad sa du att killen hette? För man har väl inget namn i finkan, man får väl bara ett nummer som han numera heter - so spit it out boy i wanna know?
Citera
2005-03-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Har väl inte riktigt hängt med. Men fick finnen inte ett straff och långtidsförvaring för vad som hände Dragan på Solvalla -98. Hur kan han då knäppa en "tjallare" från Arlandrånet som hände -02?

Kommer en mördare ut så fort när det bara var för ett mord som begåtts i Sverige? Eller är finnarna frikostiga med helgpermissioner?

Ett straff för mord kan väl i praktiken inte vara så kort?

Välkommen till den svenska verkligheten. Jodå mord i Sverige är ingen garanti för lång inlåsning tyvärr.
Jag kan upplysa dig om att exempelvis trippelmördaren (yxmördaren) i Göteborg, redan kan ses ute på gator och torg. Och det har inte ens gått fem år sen morden inträffade. Sverige är fantastiskt !

PS.
Joy Rahman blev mångmiljonär på att strypa en försvarslös gammal pensionär, vem sa att brott inte lönar sig ?
DS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in