Citat:
Ursprungligen postat av
Rubberman
I VAGs konsumentlaeasing ingr allt (gemensamt fr VW, Skoda, Audi, Seat), bil, frskring och service, men inte brnsle och dck.
Ett enkelt stt fr de att f ut s mkt bilar p marknaden som mjligt.
Har sjlv haft en VW Passat p konsumentaleasing och det r INTE ngot jag gr igen.
Fr det frsta, de r ytterst fula nr det gller servicen; jag var tvungen att betala den kontant, trots att den skulle ing fr att sen krva pengarna tillbaks i efterhand. Meckigt vrre.
Fr det andra r kraven p "det normala slitaget" mycket hgre n vad som egentligen kan klassas som normalt slitage. Nr jag lmnade in bilen efter tre r och ca 5000 mil s presenterades en enorm rkning p skitsaker som egentligen var just normalt slitage. Sm lackskador p bakre sttfngare, drruppslag och spricka i vindruta. Fr detta fick jag dega ver 12 lax.
Till detta kommer en extra milkostnad fr varje vermil som man kr utver avtalad krstrcka. Jag hade avtalat 4500 mil, men krde 5000 mil. Nu kommer jag inte ihg exakt hur mkt de tog fr varke extra mil men en extra peng blev det i a f.
Summa summarum sledes r det inget jag rekommenderar, dremot erbjd VAG mig ett ganska juste pris fr att fortstta med leasingen i efterhand och s att sg att ta ver bilen fr gott.
Det roligaste av allt r dock r att jag brukar se min gamla Passat hr i Sthlm och de har inte tgrdat de skadorna som de debiterade mig fr. Drav kan jag inte rekommendera denna form av gande, bara bluff och bg.
Gammal trd, jag vet. Men du fick allts tillbaka pengarna som du betalade fr servicen - hade en kontrakt om 4500mil och fick d betala fr att du krt 500 mil extra - samt skadat lack, sttfngare drruppslag och dessutom en spricka i vindrutan som du fick betala fr.
Jag fattar inte vafan du lipar fr? Det framgr ju solklart i kontraktet att b.la sprickor i vindruta ej ingr, servicekostnad terbetalas retroaktivt och 8kr fr extra mil tillkommer.