2014-02-16, 13:18
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Har haft förmånen att äta hans mat under ett av dennes gästspel på Le Normandie, BKK.

Lyckans ost där
Citera
2016-10-13, 01:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
"hatar" Keith Floyd när han slängt ihop en 8 rätters middag står en annan med halvkokt ägg och sönderbränd korv, verkligen duktig och gjort en del rätt roliga tv avsnitt, just nu står han i ett gammalt ånglok och steker bacon på kolskyffeln, i ett annat avsnitt lagar han mat på grenröret till en bilmotor, använder cannabisfrön som krydda, kokade kräftor i sverige och drack sprit som de vore vatten....helt klart en kock man ska titta på om man gillar matlagningsprogram.

Finns mycket på youtube att se.
Citera
2016-10-13, 07:18
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
"hatar" Keith Floyd när han slängt ihop en 8 rätters middag står en annan med halvkokt ägg och sönderbränd korv, verkligen duktig och gjort en del rätt roliga tv avsnitt, just nu står han i ett gammalt ånglok och steker bacon på kolskyffeln, i ett annat avsnitt lagar han mat på grenröret till en bilmotor, använder cannabisfrön som krydda, kokade kräftor i sverige och drack sprit som de vore vatten....helt klart en kock man ska titta på om man gillar matlagningsprogram.

Han var helt klart en stor personlighet.
Gillar hans matprogram helskarpt.
Citera
2016-10-14, 06:47
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Jo han var en skön gubbe, trots att han drack ganska bra på programmen och säkert annars åxå så slår han mig på fingrarna när det gäller att laga käk på ett ganska enkelt sätt.

Hairy bikers (stavning?) kan vara ganska kul dom åxå, och dom två gamla damerna i en mc som åker runt.

Dock återvänder jag ofta till furius pete som inte är en kock utan bara tävlingsäter eller manvsfood som har lite trevliga saker innan snubben skall käka nåt starkt/stort osv. Det pga att jag gillar lite beskrivningar av stället åxå. Matgeek funkar, han är lätt att förstå i alla fall.

Men Floyd hade nåt speciellt,
Citera
2016-10-14, 08:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Floyd va inte så djävla stel eller puttignuttig som många tvkockar är, i ett avsnitt satte han eld på ett bord och lite skämtsamt la in det som ett moment i matlagningen, han verkade njuta av livet och miljöerna han lagade mat i.
Citera
2021-11-30, 06:40
Marcus Samuelsson är rätt duktig att sleva ihop olika maträtter,
som oxå är gift med 180cm långa modellen Maya Haile

https://offradranch.com/sv/comedians...net-worth.html
https://www.instagram.com/mayahaile/
Citera
2021-11-30, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Marcus Samuelsson är rätt duktig att sleva ihop olika maträtter,
som oxå är gift med 180cm långa modellen Maya Haile

https://offradranch.com/sv/comedians...net-worth.html
https://www.instagram.com/mayahaile/

Är han din favoritkock?
Citera
2021-11-30, 12:09
Medlem
Scalpings avatar
är det tv-kockar vi snackar om, vilket jag antar, så spelar ju själva progammet - miljö, atmosfär och hela inramningen in rätt mycket.

kom i håg att jag gillade en svensk engelsk kock på nåt fartyg, som Ann Lundberg hängde på. Tror han hette German eller nåt. Maten såg iaf god ut och programmet var trevligt, men hur det smakade vetefan.
Senast redigerad av Scalping 2021-11-30 kl. 12:12.
Citera
2021-11-30, 15:26
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
är det tv-kockar vi snackar om, vilket jag antar, så spelar ju själva progammet - miljö, atmosfär och hela inramningen in rätt mycket.

kom i håg att jag gillade en svensk engelsk kock på nåt fartyg, som Ann Lundberg hängde på. Tror han hette German eller nåt. Maten såg iaf god ut och programmet var trevligt, men hur det smakade vetefan.

Han var från Argentina.
Citera
2021-11-30, 16:00
Medlem
Original Tv kock, en trevlig prick, Jan Boris Möller och duktig kock.
Citera
2021-11-30, 17:58
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Han var från Argentina.
ah, just det
Citera
2021-11-30, 23:48
Medlem
Sladdarens avatar
Vet inte men...

Chef John ligger ganska högt upp i topp

Tareq Taylor har "nykörtupp" en matkanal och antar iaf han är av högsta rang hitintills perfektionist på att förklara som en kocklärare i klassen hur han hanterar matlagningen. Det är ett ganska imponerande programupplägg att lyssna på

Tex som dök upp nyss
https://www.youtube.com/watch?v=fdYv...el=TareqTaylor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in